"אולי אני נחשב לעוף מוזר בכדורגל הישראלי, אני לא מחפש את אור הזרקורים. ברור לי שאחוז גבוה של הכדורגלנים בליגת העל מעדיפים לשחק במכבי חיפה, במכבי ת"א או בהפועל באר-שבע, לקבל את הסיקור, האהדה, הלייקים. אותי לא מעניין לעלות כל רגע סטורי. זה לא אני, פחות קורץ לי. תנו לחוות מקומות חדשים. בישראל לא מעריכים מספיק את הליגה הקפריסאית, לא מבינים מה זה קבוצה גדולה כמו א.א.ק לרנקה".
לעומרי אלטמן בן ה-28, שמשחק אותה בגדול בשבועות האחרונים, יש סדר עדיפויות שונה. כך לפחות הוא טוען. אחד הלגיונרים הלוהטים והמדוברים ושחקן נבחרת ישראל הפך לכוכב גדול בליגה הקפריסאית. במיוחד אחרי חצי המספרת המטורפת שהדהימה את עולם הכדורגל נגד דינמו קייב בליגה האירופית (3:3), והפכה את הקשר ההתקפי של לרנקה לשחקן הכי מדובר במפעל. בכלל זה היה ערב ענק של אלטמן, שחתם את המשחק עם צמד וסידר לקבוצתו את המקום השלישי בבית ואת המשך הדרך באירופה. אגב, השלל שלו בתוך שלושה ימים היה מכובד מאוד: חמישה שערים - צמד נגד דינמו קייב ושלושער בליגה הקפריסאית נגד קרמיוטיסה.
5 צפייה בגלריה
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
כוכב גדול בליגה הקפריסאית. אלטמן
(צילום: AP)
"ישבתי אחרי המשחק עם חברים, ניסינו להשוות לשער הווירטואוזי שלי אז נגד הפועל חדרה, השער שהעלה את הפועל ת"א לפלייאוף העליון, אבל זה אפילו לא קרוב"
"אין ספק שהשער נגד דינמו קייב היה הכי יפה בקריירה שלי. ישבתי אחרי המשחק עם ארבעה חברים שהגיעו לפה כדי לראות אותי, ניסינו להשוות לשער הווירטואוזי שלי אז נגד הפועל חדרה, שער הניצחון ב-1:2 שהעלה את הפועל ת"א לפלייאוף העליון, אבל זה אפילו לא קרוב. פה כבשתי צמד נגד אלופת אוקראינה, אתה קולט? צמד שהעלה אותנו לנוקאאוט של הליגה האזורית", מספר אלטמן בהתרגשות גדולה בראיון בלעדי ל"ידיעות אחרונות". מיד אחרי המספרת קיבלתי אין-ספור הודעות מאוהדי מכבי חיפה שרוצים שאגיע לשחק אצלם. מצחיק אותי מה גול כזה יכול לעשות. האתרים הכי גדולים רצו לדבר איתי, המספרת נבחרה לשער המחזור בליגה האירופית. זה היה שער שהכל התחבר בו, שלמות. אין להרבה שחקנים גול כזה בקריירה. עכשיו כל אירופה מכירה את עומרי אלטמן".
5 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום

"לא חושב לחזור לליגת העל"

נחזור לעונת 2020/21: אלטמן קפטן הפועל ת"א תחת ניר קלינגר, אבל במועדון לא רוצים אותו והוא נחתך. "הפכתי לקונצנזוס בהפועל ת"א. לא מבין למה מחקו אותי. הצעתי שאשחק תחת משכורת חייל, והובהר לי שהחזרה שלי למועדון לא רלוונטית", טען אז בכעס אלטמן בראיון ל"ידיעות אחרונות", רגע אחרי שחתם בארוקה הפורטוגלית והפך לשחקן בעל השכר הגבוה ביותר במועדון. אבל כך גם היו הציפיות, והנפילה. אלטמן נתקל בקשיים, לא הצליח למצוא את מקומו בקבוצה ואחרי פחות מחצי שנה ארז שוב מזוודה ועבר לקפריסין.
"פחות הלך לי בליגה הפורטוגלית, הגעתי מאוחר מדי. ארוקה רצו אותי כבר בחודש יולי ואני עוד חיפשתי הצעות טובות יותר. נכנסתי ישר לתקופה הטובה ביותר של הקבוצה וכשכבר השתלבתי התחילה הנפילה של המועדון", הוא מסביר. "אני לא בשלב כזה של הקריירה שמאפשר לי להמתין כמה חודשים ולראות אם הולך לי או לא. ברגע שלרנקה הגיעו, לא התעכבתי והלכתי על זה".
5 צפייה בגלריה
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
"השער נגד דינמו קייב היה הכי יפה בקריירה שלי". אלטמן מתעופף
(צילום: רויטרס )
אחרי שראית שזה לא עובד לך בפורטוגל, לא חשבת לחזור לליגת העל? "לרגע לא, לא היה סיכוי שאשבר. ושתבין, היו לי הצעות משתי קבוצות גדולות בישראל, אבל הסברתי שאני ממשיך באירופה. בקפריסין היינו במאבק על האליפות, זה סיקרן אותי, סיימנו במקום השני עם הצלחה גדולה והגענו למוקדמות ליגת האלופות. בסוף הפסדנו בפנדלים למיטיולן, אני החמצתי אחד מהם".
ועכשיו כשאתה פורח, אם תגיע הצעה מקבוצה גדולה בישראל? "אני רוצה להתקדם לליגות בכירות יותר מישראל וקפריסין. אני בן 28, מרגיש בפיק של הקריירה ומשוכנע שאוכל להתקדם. אני עכשיו ברמה אחרת, לא חוזר לליגת העל, כרגע היא לא מעניינת אותי. אני מרוצה מאוד בלרנקה, מהחיים פה, גם אשתי מבסוטית. אנחנו חצי שעה טיסה מישראל. מצד אחד, אני מנותק מהארץ, שזה טוב. ומצד שני, במרחק טיסה קצרה. תבין, אבא שלי מגיע לפעמים למשחקים וחוזר עוד באותו היום. הספקתי לחוות בקריירה שלי מקומות אדירים, שלוש שנים בלונדון עם פולהאם, שנתיים עם פנאתינייקוס שמפרקת היום את הליגה היוונית, חצי שנה בפורטו ועכשיו בלרנקה. מי שלא שיחק בחו"ל לא מבין כמה זה מיוחד, בא לי למשל לחוות גם את הכדורגל בארה"ב. אני תמיד יודע שישראל זה הבית שלי, אין מועדון שנהניתי בו והתחברתי אליו כמו הפועל ת"א".
הפועל ת"א? טענת שהם מחקו אותך, לא רצו אותך אפילו בשכר זעום. "הפועל ת"א זה משהו שלא נגמר עד היום, זו אהבה גדולה והתקופה הטובה בקריירה שלי. להיות קפטן של הפועל ת"א זה משהו אחר, מלא עוצמות, מבאס אותי לראות את מה שקורה איתה עכשיו. אני לא שייך לשחקנים שרוצים שהקבוצה ששיחקו בה לא תצליח. נהפוך הוא, הפועל ת"א זו אהבה גדולה שלי".
5 צפייה בגלריה
אלטמן בטירוף
אלטמן בטירוף
"הפועל ת"א זו אהבה גדולה והתקופה הטובה בקריירה שלי". אלטמן בדרבי
(צילום: עוז מועלם)
אתה מרגיש שהליגה הקפריסאית קטנה עליך? "בארץ פחות מתעניינים בליגה הקפריסאית. אולי היא פחות סקסית. אבל אתה יכול לשאול את עידו שחר, הקשר האחורי של אפולון לימסול, איזו רמה יש פה, איזה תנאים ואיזו הנאה. יש אולי לקפריסין תדמית של מדינה קטנה ולא מסודרת, אבל יש פה בכדורגל הרבה מאוד כסף, הרבה זרים יקרים. נכנסו לאריס לימסול ופאפוס בעלים מרוסיה עם המון כסף, הביאו שחקנים עם רזומה, מאמנים בעלי שם. כל התהליך הזה טוב לליגה כאן. יש פה שבע-שמונה קבוצות באותה רמה, אוהדים חמים, רמה גבוה של כדורגל. וכמובן את הדרבי נגד אנורתוסיס".
תספר על הדרבי. "זו היריבה הגדולה ביותר שלנו, דפקנו להם רביעייה בראש לפני כחודש. היה בלגן בסיום, שברו את כל האצטדיון וחיכו לנו בחוץ. זה לא דרבי תל-אביבי, שהוא טופ-5 בעולם מבחינתי, האוהדים בישראל זה משהו חריג. מה שמכבי חיפה עשתה בליגת האלופות עכשיו זה מטורף. אנחנו מדברים בחדר ההלבשה לא מעט על חיפה ועל האוהדים בארץ. אגב, בנפיקה טובה יותר מפריז סן-ז'רמן".
"אני עכשיו שחקן הרבה יותר טוב מזה שעזב את ישראל. אני יודע מה אני רוצה ופה נותנים לי את כל הכלים ואת הביטחון להצליח. וכן, גם התבגרתי"

"יש לי כאן שקט"

התבגרת. "אני עכשיו שחקן הרבה יותר טוב מזה שעזב את ישראל. יש לי כאן שקט כדי להתרכז רק בכדורגל, אני יודע מה אני רוצה ופה נותנים לי את כל הכלים ואת הביטחון להצליח. וכן, גם התבגרתי".
אגב, אחת הסיבות המרכזיות להתקדמות של אלטמן היא עבודתו הישירה מול אחיו הגדול, דניאל אלטמן בן ה-31, מאמן מנטלי בעל רשימת שחקנים בכירה הכוללת את עדן שמיר, דני גרופר, תאי בריבו ואופק ביטון. עומרי: "אחרי כל משחק אחי ואני מנתחים בווידיאו את כל המהלכים שלי ועוברים על הסטטיסטיקה. אחי עזר לי מאוד להשתפר".
עוד הוכחה לכך שאלטמן עלה על דרך המלך היא הזימון שלו לנבחרת ישראל והופעת הבכורה נגד מלטה. "עד עכשיו לא שיחקתי בנבחרת, הגעתי לזימונים, הייתי במחנות האימונים, אבל לא עליתי לשחק. אני מרוצה שיוסי בניון ואלון חזן עקבו אחריי והזמינו אותי. עכשיו, אחרי הופעת הבכורה שלי במדים הלאומיים, אני צריך לשמור על זה ולהפוך לשחקן סגל קבוע".
יש לך הזדמנות עכשיו, הרי הנבחרת עוברת שינוי, הצערה, במיוחד אחרי הפרישה של מונס דאבור והעזיבה של ערן זהבי. "אסור לי כבר אחרי הופעה אחת לצאת בהצהרות, אני מאמין בעצמי ויודע שאני בשיא של הקריירה".
5 צפייה בגלריה
עומרי אלטמן
עומרי אלטמן
"אסור לי כבר אחרי הופעה אחת לצאת בהצהרות". אלטמן בנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
איפה תבלה בפגרת המונדיאל? "אין פגרת מונדיאל בקפריסין, הזיה. אין הסבר לזה. מצד שני אולי זה דווקא יוריד לנו מהעומס שנוצר אחרי הטורניר".
ההימור שלך, מי תניף את הגביע? "ארגנטינה. מסי זה אלוהים, הוא קדוש".