גראנד פרי זאגרב בג'ודו נפתח היום (שישי), כשבועיים אחרי טורניר המאסטרס. שני ספורטאים הגיעו לקרבות על מדליית הארד במשקל של 60 ק"ג וסיימו במקום החמישי: ים וולצ'ק ואריאל שולמן. המשלחת הישראלית אמנם לא שלחה סגל בכיר בכחול לבן (7 גברים ואישה אחת) אולם ניתן למצוא ברשימה שמות שכן התחרו בבודפשט כדוגמת טל פליקר ושגיא מוקי.
וולצ'ק הגיע עד רבע הגמר, אחרי שניצח בשני הקרבות בסיבובים המוקדמים בווזארי ואיפון בהתאמה. ברבע הגמר הוא הפסיד בווזארי למתחרה מטורקיה, אך ניצח בבית הניחומים מתחרה מפורטוגל בשני ווזארים (שווים לאיפון על פי החוקה). בקרב על הארד הוא התחרה נגד טאו ראול הברדרד הצרפתי והפסיד לו בשני ווזארים.
1 צפייה בגלריה
ים וולצ'ק ישראל ג'ודו
ים וולצ'ק ישראל ג'ודו
הפסיד בקרב על המדליה. ים וולצ'ק
(איגוד הג'ודו העולמי )
אריאל שולמן עלה לסיבוב השני לאחר שמתחרה מכווית סירב לעלות מולו, וניצח את הסיבובים השני והשלישי באיפונים. הוא הפסיד ברבע הגמר באיפון לאותו מתחרה מצרפת לו הפסיד וולצ'ק את מדליית הארד, ובבית הניחומים ניצח בשני ווזארים מתחרה משוויץ. הקרב על הארד היה שקול, אך בתוך ניקוד הזהב הפסיד הישראלי באיפון וסיים כאמור גם הוא במקום החמישי.
בעוד מוקי יתחרה מחר, פליקר התחרה היום במטרה לצמצם את הפערים כמה שניתן בניקוד העולמי, אולי בדרך לאולימפיאדה הראשונה שלו בגיל 32. כזכור הג'ודוקא (66 ק"ג) מתחרה באותה קטגוריית משקל עם ברוך שמאילוב המושעה. הוא ניצח בסך הכל קרב אחד באיפון במוקדמות והפסיד בזה שאחריו, כאשר הפסיד באיפון, למרות שהצליח להשוות ווזארי כשהיה בפיגור בשלב מוקדם בקרב. באותו המשקל הפסיד גם נתנאל ז'ורובל באיפון בקרב הראשון שלו.
אצל הנשים, מאיה לאופולד, האישה היחידה שנרשמה בסגל הישראלי, ניצחה שני קרבות באיפונים בקטגוריית המשקל של עד 57 ק"ג. בשמינית הגמר היא ספגה איפון וסיימה את דרכה בתחרות.