בשנים האחרונות מועדון הפאר בית"ר ירושלים נחל כישלונות מקצועיים לצד נזקים כלכליים. הבעלים החדש ברק אברמוב עדיין מנסה לתקן את הבעיה הפיננסית, אך לעומת זאת, בפן המקצועי, הקבוצה מתחילה להראות ניצוצות, בעיקר בהתקפה. זה נכון: בשנים האחרונות התרגלנו לראות את בית"ר ירושלים צונחת. כמה צונחת? כמעט לליגות הנמוכות. העונה קרה משהו שונה מהרגיל: המאמן יוסי אבוקסיס שהגיע באמצע העונה שעברה מראה גם אצל האריות מהבירה שהוא יודע טוב מאוד מה הוא עושה, ודווקא לא במומחיות שלו בהגנה.
בעונה הנוכחית אנחנו יכולים לראות כי ישנם שלושה שחקנים שמתבלטים מעל כל השאר, כשהראשון הוא הקיצוני ימני, דנילו אספרייה. הקולומביאני בן ה-34 כבר הראה בהפועל באר שבע לאוהדים הישראלים את יכולות ההתקפה היוצאות מן הכלל שלו, כך שלא ברור לי בכלל למה היא ויתרה עליו בשנתיים האחרונות. בחצי העונה הראשון הוא סתם ישב ביציע. אספרייה מגיע עם מהירות, עוצמה ודריבל שלא מאפשרים להגנת היריב להוציא לו את הכדור מהרגל, יורד להגנה ומחרב התקפות של היריב. בהתקפה, יש לו גם הרמות מדויקות לכיוון הרחבה.

1 צפייה בגלריה
דנילו אספרייה שחקן בית"ר ירושלים עם בר כהן
דנילו אספרייה שחקן בית"ר ירושלים עם בר כהן
דנילו אספרייה עם בר כהן
(צילום: עוז מועלם)

נמשיך עם ירדן שועה, ילד הפלא בן ה-23 שהיה מעורב בלא מעט פרשיות שלא קשורות לכדורגל בעונות הקודמות. כיום, נראה כי הוא חוזר לדרך הישר תחת יוסי אבוקסיס ומפיק את התועלת אותה ציפינו כל כך לראות מהקיצוני השמאלי המוכשר. שועה ניחן בראיית משחק טובה המאפשרת לו לראות שחקנים שנמצאים פנויים מול השער ולתת להם כדורים מדויקים. יתרה מכך, הוא ניחן ביכולת למסור מסירות מפתח ומסירות עומק לכיוון שער היריב ולהשאיר את חבריו להתקפה במצבים קלים מול השער.
נסיים עם החלוץ, האחד והיחיד, יון ניקולסקו. המולדבי הגיע לבירה אחרי ששיחק בהשאלה במכבי פ"ת. יש לו כבר 11 שערים בליגה ב-13 הופעות, והוא מתחרה על מלכות השערים של ליגת העל. ניקולסקו כל כך חשוב לבית"ר ירושלים. נראה כי הוא בדיוק מה שהאריות היו צריכים - תכליתי בהתקפות שלו וצופה קדימה את המהלך שהוא רוצה לעשות כדי להתקדם לכיוון השער, יודע לקחת סיכונים, לא מתמהמה עם הכדור מול השער, בעל עבודת רגליים טובה שנותנת לו את היכולת לעבור את שחקני ההגנה בדריבל בלי בעיה, אך מעל הכל, ניקולסקו הוא פשוט סקורר אדיר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.