פלורנטינו פרס הגיע בשנת 2000 מתחום הנדל"ן לריאל מדריד, המועדון הגדול במאה ה-20, ובא להפוך את הנכס שמוחזק על ידי המנויים בקהל למותג כלכלי, ואת הקבוצה לקבלנית שאף אחת אחרת לא תוכל להתמודד מולה.
אחרי 21 שנה של הצלחות, 28 תארים, שמירה על תואר שיאנית הזכיות בליגת האלופות והפיכת הקבוצה לראשונה שמגיעה ל-3 זכיות ברציפות בגביע עם האוזניים הגדולות ולוקחת מספר דו ספרתי של גביעים (13), הגיעה הקורונה ואיתה המכה הגדולה ביותר במקור ההכנסה העיקרי של ריאל, הקהל. אותו הקהל, שמחזיק את המועדון במהלך משבר הקורונה, לא הגיע למגרשים כבר כשנתיים, ואילץ את הנשיא להתחיל לקצץ בשכר השחקנים על מנת לעמוד במגבלות הכלכליות ולא להכניס את המועדון לחובות.

1 צפייה בגלריה
פלורנטינו פרס
פלורנטינו פרס
פלורנטינו פרס
(צילום: AFP)

התקווה של פרס בנושא זה היא שפרויקט שדרוג האצטדיון כבר נמצא בשלבים מתקדמים, וב-12 בספטמבר, אם מגבלות הקורונה יאפשרו באותה העת לארח אוהדים, היא תקלוט ביציעים את הקהל הלהוט למשחק מול סלטה ויגו במחזור הרביעי.
אבל בראש של פרס יש מיזם גדול הרבה יותר: הסופרליג, אותה הגה ביחד עם נשיא יובנטוס אנדראה אניילי, יצאה לדרך עם 12 מועדונים מייסדים וקבועים (ממש כמו המקבילה בכדורסל, היורוליג), ועם הרבה תקוות חדשות להביא את הענף למקום תחרותי ומתקדם יותר. אמנם ליגת האלופות בפורמט הנוכחי מייצרת הזדמנות של פעם בחיים לקבוצות חלשות לפגוש קבוצות גדולות בשלב הבתים, למשחק שרוב הצופים אפילו לא ירימו את השלט של הטלוויזיה כדי לצפות בו, אבל הצופה היום רוצה לראות שתי קבוצות גדולות על הדשא, ואם אפשר, שזה יקרה כל השנה ולא רק בין פברואר למאי בסוף עונת הכדורגל.
באופ"א לא אהבו בכלל את הרעיון, ומיד עם ההכרזה עליו, השתמשו באיומים ובפוליטיקאים מרחבי העולם כדי ניסו להפיל את המיזם. הראשונות שפרשו היו הקבוצות האנגליות, שמינהלת הפרמייר-ליג הפעילה עליהם בחסות החוק סנקציות כלכליות, ואז היה כבר אפקט דומינו והפרויקט נפל. אבל האמת היא שלא: פרס הכין את עצמו לסיטואציה, והצליח דרך בתי המשפט למנוע הטלת סנקציות נגד שלושת המועדונים שלא נסוגו אחורה: ריאל מדריד, יובנטוס וברצלונה. הקבוצות ימשיכו לשחק בליגת האלופות העונה, ולא ישלמו אפילו אגורה של קנס על המהלך. למעשה, אף קבוצה מ-12 המשתתפות לא יצאה בכלל מההסכם.
בהודעה רשמית ומשותפת של ריאל, יובנטוס וברצלונה, אפשר היה לראות שפרס נחוש מאוד להילחם באופ"א: "במקום ללמוד כיצד לחדש את הכדורגל בדיאלוג פתוח, אופ"א רוצה שנבטל את ההליכים המשפטיים, שיטילו ספק במונופול שלה על הכדורגל האירופי. או שנבצע רפורמה בכדורגל, או שנצטרך לראות את הריסתו הבלתי נמנעת". למעשה, מועדונים אלה נלחמים נגד המונופול הקטארי שמתעצם לנגד עינינו בענף שכולנו אוהבים, שיהרוס את התחרות וישפיע כלכלית לרעה על הקבוצות הקטנות.
פרס נאבק גם בנשיא לה ליגה, חאבייר טבאס. המותג שלו קורס אחרי שגדול שחקני הכדורגל בכל הזמנים ברח לו בגלל משחקי אגו, כך שחתם עם קרן השקעות על תוכנית פיתוח לקבוצות בספרד בעקבות משבר הקורונה. בפועל, הקרן תקבל 10% מהכנסות הליגה, דבר שהדליק נורה אדומה במסדרונות הברנבאו. פרס לא נשאר חייב, וגם כאן הוא פנה למישור המשפטי נגד ההסכם, בטענה שההסכם גוזל מהמועדון הכנסות ביחס לגודלו וחשיבותו. אגב, ברצלונה בצד של ריאל גם כאן: כתנאי לאישור החוזה של מסי, ז'ואן לאפורטה קיבל תנאי - לרדת מהסופרליג ולתמוך בהסכם. היא סירב, מסי בפ.ס.ז'.
פרס הוא שועל עסקי מנוסה, שידע להחזיק את ריאל עם הראש מעל למים מבחינה כלכלית כשמועדונים אחרים היו צריכים ללכת למכירות חיסול. הוא הצליח לשמור על הנכסים שלו בסגל למשך זמן רב, ותוך כדי כך לקדם את השיפוץ בברנבאו. הפגיעה הכלכלית הייתה משמעותית, ולקבוצה קשה להשיג את קיליאן אמבאפה (עליו פרס רוצה לבנות את הפרויקט הספורטיבי החדש של ריאל), אבל את הגשר הוא יחצה בסוף. השועל יקום ויחזיר את המועדון לימי התהילה, ויחד איתו את כל הכדורגל האירופי.
בינתיים הכסף והשחיתות מנצחים, אבל המנצח הגדול הוא זה שמתנהל בחוכמה ובזהירות, ויודע לשלוט בכלי המלחמה שלו. זה יבוא, אתם עוד תראו. הסבלנות תשתלם בסוף. הסופרליג קום תקום, אופ"א תגיע לשולחן המו"מ וקטאר תצטרך להתיישר בסוף עם כולן.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כ