לכולם ברור שליאו מסי הוא השחקן הגדול בהיסטוריה, אך האם זה אמור להקנות לו יתרון אוטומטי בקרב על פרס כדור הזהב מול שחקנים שנתנו עונה יותר טובה ממנו? לדעתי (הלא פופולרית במיוחד) ממש לא. הוא אמנם זכה במונדיאל עם תצוגה מאוד מרשימה והבקיע שבעה שערים, אך צריך לציין שארבעה היו בפנדלים שחלקם גבוליים עד לא קיימים (מוזמנים לחפש את הפנדל שנשרק לטובת מסי מלכאורה עבירה על ידי שוערה של פולין שצ'סני).
אז כן, לפרעוש גם הייתה עונה טובה בפריז, אך כשאתה מודח כבר בשמינית גמר ליגת האלופות ועם כל הכבוד לזכייה באליפות צרפת, לא מדובר בליגה הכי איכותית באירופה. לא בטוח אם כולכם שמעתם, אבל בעונה שעברה כיכב שחקן אחר, די אנונימי, בשם ארלינג הולאנד, נורווגי חביב שכבש 52 שערים בעונתו הראשונה במנצ'סטר סיטי. לצד הכמות הלא הגיונית הזו שבר החלוץ אינספור שיאים, כולל שיא השערים לעונה אחת בפרמייר ליג, וכמובן טרבל היסטורי עם קבוצתו החדשה.
1 צפייה בגלריה
לאו מסי לאחר זכייתו השמינית בכדור הזהב
לאו מסי לאחר זכייתו השמינית בכדור הזהב
לאו מסי לאחר זכייתו השמינית בכדור הזהב
(Pascal Le Segretain/Getty Images)
אם כל זה לא משכנע אתכם ותגידו שהמונדיאל שווה כדור זהב, נשאל את השאלות הבאות: האם אינייסטה במונדיאל האדיר שלו עם נבחרת ספרד ב־2010 זכה בכדור הזהב? אם שחקן אחר היה מוביל את ארגנטינה או כל נבחרת אחרת לתואר "אלוף העולם" הוא עדיין היה זוכה בכדור הזהב, או שזה קרה רק בזכות השם ליאו מסי?
אני אענה על התשובות לכל השאלות הללו לבד: התשובה היא לא. מסי זכה בכדור הזהב הזה בצורה שמכתימה את התואר הנחשב, כנראה הפרס האישי הגדול ביותר שניתן לזכות בו.
עוד דבר אחד שחשוב להתעכב עליו במונדיאל האחרון הוא העובדה שמסי לדעתי גם לא היה השחקן הטוב ביותר בטורניר. קיליאן אמבאפה כבש 8 שערים, כולל שלושער אדיר בגמר המפורסם. אני אניח שצפיתם במונדיאל ולכן גם ראיתם את הדומיננטיות שלו במגרש בכל משחק. פעם אחר פעם הוא הציל את נבחרת צרפת בדרך לגמר. אז בפעם הבאה שאתם אומרים שמסי היה השחקן הטוב ביותר בטורניר תיקחו גם את זה בחשבון.
לסיכום, כשאני רואה שחקנים כמו אמבאפה והולאנד יושבים בשורה הראשונה ומסי עולה לבמה, לפחות אצלי התואר הענק הזה הופך להיות קצת פחות מרשים ורציני. בשורות טובות לכולם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.