שרן ייני, חנן ממן, רועי גורדנה וגיא מלמד - הם ארבעת המועמדים לבחירת השחקן ההוגן ביותר בכדורגל הישראלי מטעם ועדה מיוחדת של ארגון "החלוץ - חינוך דרך ספורט". הזוכה יוכרז ביום שישי הבא (31.3) במסגרת משחקי "החלוץ", הטורניר השנתי של הארגון ובו יוענק גם גביע לקבוצה ההוגנת. בשנים האחרונות הוענקה "אות ההגינות" של "החלוץ" לעידן ורד, דני עמוס, קבוצת הנוער של הפועל רהט ועוד.
יש לציין כי החל משנת 2014 - וכמעט לאורך עשור - הרימו בארגון "החלוץ - חינוך דרך ספורט" את הכפפה והעניקו מדי שנה לכדורגלנים/ות או קבוצות את "אות ההגינות". גם השנה ב"חלוץ ממשיכים את המסורת" ויעשו זאת בעזרת ועדת היגוי מקצועית ומיוחדת שנבחרה מראש ואשר תבחר את הכדורגלן ההוגן בישראל.
5 צפייה בגלריה
עומר ליבנת מעניק בשנה שעברה את אות ההגינות לעידן ורד
עומר ליבנת מעניק בשנה שעברה את אות ההגינות לעידן ורד
עומר ליבנת מעניק בשנה שעברה את אות ההגינות לעידן ורד
(צילום: החלוץ - לחינוך דרך ספורט)
המועמדים לתואר:
שרן ייני - בלם וקפטן מכבי ת"א ומי שנבחר בעבר לשחקן החברתי ביותר בליגת העל. אחד השחקנים ההוגנים והאהובים, לא רק במכבי ת"א, אלא בכלל בכדורגל הישראלי.
5 צפייה בגלריה
שרן ייני
שרן ייני
שרן ייני
(צילום: עוז מועלם)
חנן ממן - אחד מהשחקנים המזוהים ביותר עם הפועל חיפה בשנים האחרונות. איבד לפני קצת יותר משנה את אחותו אורית, שנכנעה למחלה קשה. זאת למרות שערך גיוס המונים על מנת להשיג עבורה את התרופה כדי לעזור לה להתגבר על המחלה.
5 צפייה בגלריה
חנן ממן
חנן ממן
חנן ממן
(צילום: עוז מועלם)
רועי גורדנה - מהברגים המשמעותיים של הפועל באר-שבע ומי שנחשב במשך שנים לאחד מהשחקנים ההוגנים ביותר בליגת העל. אחד הכדורגלנים היחידים שלא מתבייש להודות בפומבי, גם מול המיקרופונים השלופים, לגבי טעויות שביצע בזמן משחק.
5 צפייה בגלריה
רועי גורדנה בפעולה
רועי גורדנה בפעולה
רועי גורדנה
(צילום: הרצל יוסף)
גיא מלמד - חלוץ בני סכנין ואחד מהשחקנים הבולטים שמייצגים את הדו-קיום שיש בקבוצה הבכירה של המגזר. בעבר שיחק גם בסט. ג'ונסטון הסקוטית.
5 צפייה בגלריה
שחקן בני סכנין גיא מלמד
שחקן בני סכנין גיא מלמד
גיא מלמד
(עוז מועלם)
החל משנת 2014 בחרו בארגון "החלוץ" להעניק לכדורגלנים/כדורגלניות בארץ את "אות ההגינות", התפיסה מגיעה מתוך הנחה שספורט וחברה הולכים יד ביד זה עם זה ולספורטאים יש תפקיד מלבד הספורט - תפקיד חברתי. ולכן בחרו להעניק שם כל שנה אות לכדורגלן/ית/קבוצה שאנחנו רואים בה מודל לחיקוי, ספורטאי שראה והבין את היותו דמות ציבורית מעבר לספורטאי. כמו כן, השתמש בכוח זה לטובת החברה והקהילה, ספורטאי שבחר לראות שספורט וחברה קשורים זה בזה ויש בכוחו של הספורט לשנות את החברה ולקדם אותה לערכים של שוויון, סולידאריות, הוגנות וסובלנות.
מייסד ארגון "החלוץ", עומר ליבנת, אמר: "התחלנו עם מפעל 'אות ההגינות' על מנת לחזק ולהעצים את השחקנים שבוחרים בחייהם בדרך של סולידריות והוגנות בספורט. אנו רואים במפעל זה, על אחת כמה וכמה בתקופה משוסעת זו, כדבר חשוב מאוד עבור הכדורגל בישראל, וכמגדלור עבור הכדורגלנים שרוצים לקדם חברה טובה יותר".
ארגון "החלוץ - חינוך דרך ספורט" מבית דרור ישראל, פועל בעשרות ישובים לאורכה ורוחבה של ישראל. הפעילויות מגוונת וכוללת קבוצות ספורט לילדים ונוער בענפי הכדורגל, כדורסל, מולטיספורט וקידספורט, עצמאית בשטח - הכנה לצה"ל, טורנירים וימי ספורט. הדגש המרכזי של כל הפעילויות הינו הערכים וההיבט החינוכי להגינות, ספורטיביות וחברות לצד חיבור לקהילה וגיבוש הקהילה סביב הספורט. בשנה האחרונה "החלוץ" נמצא בצמיחה אדירה, מאות קבוצות חדשות נפתחו ברחבי הארץ, אחת מתוכניות הדגל זה "קורס מנהיגות צעירה"-בני נוער מקבלים הכשרה מקצועית וספורטיבית ופועלים כעוזרי מאמן בקבוצות החלוץ וזוכים להדריך את הדור הצעיר.