בהיעדרו של רפאל נדאל, נובאק ג'וקוביץ' חולם לזכות ברולאן גארוס ועל הדרך לעקוף את השור הספרדי בטבלת הזכיות בטורנירי גראנד סלאם. היום (ראשון) הוא התקדם צעד נוסף בדרך למטרה, כשגבר על חואן פבלו ורייאס הפרואני, המדורג 94 בעולם, ועלה לרבע הגמר.
הסרבי האדיר (3 בעולם) השיג ניצחון חלק בשלוש מערכות - 3:6, 2:6, 2:6, על היריב שהדיח במפתיע בסיבוב הקודם את הוברט הורקאץ'. יריבו של נולה ברבע הגמר יהיה קארן חצ'אנוב, המדורג 11 בעולם. הרוסי גבר בתוצאה 6:1, 4:6, 6:7 (7), 1:6 על לורנצו סונגו האיטלקי (48 בעולם), שהפתיע בסיבוב הקודם את אנדריי רובלב.
3 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' ברולאן גארוס
נובאק ג'וקוביץ' ברולאן גארוס
טייל לרבע הגמר. ג'וקוביץ'
(צילום: Emmanuel Dunand / AFP)
המדורג ראשון בעולם, קרלוס אלקראס, גבר בלי יותר מדי בעיות על לורנצו מוסטי האיטלקי (17 בעולם), שהדיח את קמרון נורי בסיבוב הקודם. ביולי שעבר האיטלקי ניצח את הספרדי הצעיר בגמר טורניר המבורג, אבל הפעם אלקראס ניצח אותו בשלוש מערכות - 3:6, 2:6, 2:6. המשוכה הבאה שלו תהיה גבוהה יותר, בדמות סטפנוס ציציפאס היווני (5), שעבר את סבסטיאן אופנר האוסטרי (118) עם 5:7, 3:6, 0:6. לפי ההגרלה, ייתכן שנקבל קרב ענקים בין אלקראס לג'וקוביץ' בחצי הגמר.
3 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס בשמינית הגמר
קרלוס אלקראס בשמינית הגמר
קרלוס אלקראס. מול ציציפאס בשלב הבא
(צילום: Kai Pfaffenbach / רויטרס)

נשים: סביטולינה הרשימה

אלינה סביטולינה מאוקראינה (192 בדירוג העולמי), שחזרה מחופשת לידה, הרשימה כשהדיחה שוב יריבה מרוסיה, אחרי שכבר פגשה קודם לכן את אנה בלינקובה ולא לחצה את ידה. הפעם היא עלתה מדרגה וגברה על דריה קסטקינה, המדורגת תשיעית בעולם, 4:6, 6:7 (5).
השתיים לא לחצו ידיים, אבל קסטקינה סימנה אגודל כלפי מעלה לעבר סביטולינה, שמצידה קראה לה "אמיצה" על כך שהעזה לבקר את הפלישה הרוסית לאוקראינה ואת משטרו של פוטין. ברבע הגמר תתמודד האוקראינית מול עוד אחת שלא מורשית להתחרות תחת דגל מדינתה בעקבות המלחמה באוקראינה - ארינה סבלנקה מבלארוס, המדורגת שנייה בעולם, שהדיחה את סלואן סטיבנס האמריקנית (30) עם 6:7 (5), 4:6.
3 צפייה בגלריה
אלינה סביטולינה. קוטלת הרוסיות
אלינה סביטולינה. קוטלת הרוסיות
אלינה סביטולינה. קוטלת הרוסיות
(צילום: Julian Finney / Getty Images)
אנסטסיה פאבליוצ'נקובה (333), שנעדרה מהסבב תקופה ממושכת בגלל פציעה, עלתה לרבע הגמר בזכות ניצחון 6:3, 6:7 (3), 3:6 על אליס מרטנס הבלגית (28). הרוסייה, שהגיעה עד לגמר בטורניר החימר בפריז ב-2021, הראתה אופי כשחזרה מפיגור ותפגוש ברבע את קרולינה מוחובה הצ'כית (43 בעולם), שניצחה 4:6, 3:6 את אלינה אבנסיאן מרוסיה (134).
אירוע חריג ביותר נרשם במשחק בתחרות הזוגות לנשים: מיו קאטו מיפן ואלדילה סוטג'יאדי מאינדונזיה נפסלו והודחו, אחרי שקאטו חבטה כדור שפגע בנערה מביאת הכדורים. הנערה פרצה בבכי לאחר שהכדור פגע בראשה, וסיפרה לשופט על מה שקרה. בעקבות ההחלטה להדיח אותה ואת שותפתה, קאטו החלה גם כן לבכות. המשחק שלהן בשמינית הגמר מול מריה בוזקובה הצ'כית ושרה סוריבס טורמו הספרדית הופסק במצב של 7:6 (1), 1:3.
פורסם לראשונה: 18:49, 04.06.23