קריירת האיגרוף של ג'ייק פול בן ה-24 התחילה כסוג של גימיק. אחיו הגדול, לוגן, קיבל המון שנאה ברשת ב-2018 אחרי שצילם גופה של מתאבד ב"יער המתאבדים" היפני ולעג לה. הוא ארגן קרב אגרוף מול כוכב רשת אחר, KSI, במטרה שהעוקבים הזועמים שלו ישמחו לראות אותו חוטף. האח הקטן ג'ייק שובץ לקרב המקדים מול דג'י אולטונג'י, אחיו של KSI. הקרב ששודר בתשלום עזר לאחים פול לגרוף כמה מיליוני דולרים. הגימיק הוכתר כהצלחה מסחררת, אף אחד לא באמת זכר את התוצאה של הקרבות, ובטח שאף אחד לא חשב ששלוש שנים לאחר מכן, ג'ייק פול יהפוך למתאגרף מקצועי, ועבורו זה ממש לא בדיחה.
ג'ייק פול החל את קריירת האינטרנט ברשת החברתית "ויין" (כמו טיקטוק, רק פחות מוצלחת), כשהיא נסגרה הוא ואחיו לוגן העבירו את הפעילות הענפה שלהם ליוטיוב. פעילות שכוללת ולוג יומי עם מתיחות והומור שפג תוקפו בשנות השמונים, אבל את הנוער והילדים זה הצחיק. חלק גם נהנים לשנוא אותם, הסינגל שג'ייק פול העלה היה במקום ה-16 בכמות הדיסלייקים של יוטיוב בכל הזמנים (עד שגוגל החליטה להוריד את האפשרות הזאת), הישג מכובד לכל הדעות. בשביל האחים פול, כל תשומת לב היא חיובית. "שיא" אינטרנט נוסף של ג'ייק הוא החתונה עם כוכבת הרשת טאנה מונגו בלאס וגאס, חתונה שצברה המון צפיות אבל כמובן שבסופו של דבר התברר שהם לא באמת התחתנו. ה-FBI חשד שציוד שנגנב מביזה נמצא אצלו בבית, אך החקירה הסתיימה בלא כלום.
5 צפייה בגלריה
ג'ייק פול
ג'ייק פול
ותודה לאינטרנט. פול
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
הנוקאאוט של פול
הנוקאאוט של פול
הנוקאאוט של פול לוודלי
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
ג'ייק פול
ג'ייק פול
עכשיו הוא רוצה להיות מיליארדר. פול
(צילום: AFP)
האחים פול צברו עם הסרטונים שלהם עשרות מיליוני צפיות, וחשוב מכך מיליוני דולרים שאיפשרו להם לעבור מקליבלנד ללוס אנג'לס, ולעשות לא מעט שטויות עם הכסף הזה, כמו לנסוע ליפן ולצחוק על מתאבדים. כאמור, האחים הצעירים פול הם כנראה אלופי העולם בלעשות מלימונים לימונדה, והשערורייה ביפן ב-2018 הפכה בדיעבד את ג'ייק למתאגרף מקצועי, וייתכן גם ששינתה את ענף האיגרוף לנצח.
כבר ב-2018 בענף האיגרוף עיקמו את האף בנוגע לאירוע שאירגנו האחים פול, על אף שהוא היה רווחי במיוחד. בענף לא תיארו לעצמם שכעבור שלוש שנים, מתאגרפים מקצוענים שהקדישו את כל חייהם לענף, יחממו את ג'ייק פול שהחליט להתאגרף בתור בדיחה. כמו שהוא אמר: "התקשורת גם ככה עשתה ממני נבל, אז אני אלך עם הדימוי הזה עד הסוף".
5 צפייה בגלריה
לוגן פול
לוגן פול
הכל התחיל בגללו. אחיו של ג'ייק, לוגן פול
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
ג'ייק פול
ג'ייק פול
לא רק בדיחת רשת
(צילום: AFP)

אלוף העולם זילזל, וחטף הטרלה

פול לא נלחם עדיין מול מתאגרפים אמיתיים, הוא "שואף לעשות כמה שיותר כסף". לכן הוא נכנס לזירה עם הכדורסלן לשעבר נייט רובינסון, והצליח להביס אותו. ב-29 באוגוסט הוא בחר באלוף ה-UFC לשעבר טיירון וודלי, וניצח אותו בהחלטת שופטים. השניים פצחו ביריבות ששברה את הרשתות החברתיות והתחילה לעניין גם גופים יותר רציניים כמו ESPN, כי רייטינג זה רייטינג. וודלי אף עשה קעקוע על האצבע האמצעית עם שמו של ג'ייק פול. פול בכלל ניסה לארגן לעצמו קרב מול אחיו של המתאגרף טייסון פיורי, טומי פיורי (22) אך הוא ביטל. טיירון וודלי התייצב לקרב בין שבת לראשון, והפסיד לפול הטירון בנוקאאוט מהדהד בסיבוב השישי.
בענף האיגרוף יש על כך לא מעט ביקורת. אלוף העולם קאנלו אלבארס נשאל על פול ואמר: "הוא מזלזל בספורט שלנו, מה שהוא עושה זה לא איגרוף, כל מה שהוא עושה זה בשביל כסף. בוא תתאמן איתי ותראה מה זה איגרוף אמיתי. אתה לא מכבד את הספורט, אנשים פשוט מקבלים רישיונות איגרוף והופכים למקצוענים, הם לא לוחמים אמיתיים".
הקעקוע של וודלי

ומה עשה ג'ייק פול? הטריל את אלבארס כשהעלה חיקוי שלו וצייץ בטוויטר: "הבחור הזה אלבארס נראה לי מתאגרף די טוב, אתם לא חושבים? אולי אחתים אותו בארגון שלי". פול המשיך להטריל את אלבארס, עד שהאחרון כמעט נכנע. באוקטובר אמר האלוף שהוא לא פוסל קרב מול פול בעתיד. ג'ייק כבר הכריז שהקרב ביניהם ייערך ב-2024, בינתיים רק הוא אישר הגעה.
"אני רוצה להיות מתאגרף מקצועי, ואני רציני לגמרי עם הדבר הזה", אמר ג'ייק ל-ESPN, "אם ייקחו למשפיענים את האינסטגרם והטיקטוק, אז מה יישאר להם? כלום. הם לא סלבריטאים אמיתיים. המטרה שלי היא להיות אלוף העולם, ולהיות מיליארדר. להיות מיליארדר הייתה המטרה שלי מילדות".
פול מחקה את אלבארס

מייק טייסון דווקא התלהב

"אני לא יודע מה אעשה עם כל הכסף, אבל זה האתגר שלי. אם אשחק עם הקלפים שיש לי, אוכל להרוויח לפחות 500 מיליון דולר בשנים הקרובות, אז למה שאפסיק?", המשיך, "אני חושב שהעניין עם הרשתות החברתיות מיצה את עצמו, אתה חייב תמיד להיות מעודכן, להמשיך להעלות פוסטים בלי הפסקה. בסוף נגמרים לך הרעיונות והספונסרים הולכים לפרסם אצל אנשים אחרים. בשבילי זה הסוף, אני מתאגרף עכשיו במשרה מלאה". העוזר שלו מרקוס גררו הוסיף: "בסופו של דבר המשפיענים מהרשתות החברתיות רוצים הכרה, לא מדברים עליהם בתקשורת המיינסטרים. דרך הרשתות החברתיות הוא לא יגיע לסטארדיי נייט לייב או ל-ESPN, אבל דרך האיגרוף דווקא כן. הוא רוצה להיות מוכר ברמה עולמית". פול הפך בינתיים את סדר יומו, הוא מתאמן עם המאמנים הטובים ביותר במתקנים הטובים ביותר, ומקדיש את חייו לאיגרוף.
זה לא סוד שענף האיגרוף נמצא בירידה גדולה בשנים האחרונות, אנחנו כבר מזמן לא בימי הזוהר של מוחמד עלי או מייק טייסון, ופלויד מייוות'ר פרש. "ה-UFC הביס אותנו", אמר מייק טייסון, שהפך לחבר טוב מאוד של משפחת פול ותומך במה שג'ייק מנסה לעשות בענף.
האחים פול בצעירותם. הפכו למולטי מיליונרים

"לילד הזה יש הרבה אומץ אני מעריך אותו", הפתיע איירון מייק, "קרבות טובים לא מביאים צופים, מה שמביא צופים זה הייפ, והאיגרוף כבר לא מביא את זה. אוהדי האיגרוף צריכים להכיר במציאות הכואבת הזאת. הם לא מבינים שהעולם השתנה. מה שמביא אנשים למסך זה הייפ, לא לוחמים טובים. שכחנו שאיגרוף הוא לא רק ספורט אלא בידור, וצריך לדעת איך למשוך את הקהל. לא אכפת לי שצוחקים על ג'ייק פול, העיקר שהוא מצליח להביא צופים לקרבות שלו".
לטייסון יש תוכנית משלו שתזניק את הענף: "הילדים מהטיקטוק והיוטיוב יודעים למכור קרבות, הם יודעים לייצר דיבור ובאזז. עוד עשר שנים אני רוצה לארגן טורניר איגרוף בין כל היוטיוברים, זה יהיה מטורף. המנצח יוכרז כאלוף העולם ויקבל חגורה משלו".
פורסם לראשונה: 10:28, 20.12.21