כריס פול הוא ללא ספק האידיאל מבחינתי לרכז, וככל הנראה אני לא לבד במחשבה הזו. הכינוי שדבק בו הוא “The Point God", או בתרגום חופשי - "הרכז האלוהי".
אז מה גרם לאנשים להדביק לו כינוי כל כך עוצמתי? העובדה שהוא פשוט עושה את העבודה שלו בצורה הכי מדהימה שניתן לתאר. ראיית המשחק מושלמת, ווינר ייחודי, פייטר אדיר, יעילות גבוהה, מנהיגות מידבקת, ניהול משחק מהפנט ועוד ועוד. פול מוכיח בשלוש השנים האחרונות שהוא אחד השחקנים הגדולים ששיחקו את המשחק.

1 צפייה בגלריה
כריס פול משקיף על דני אבדיה
כריס פול משקיף על דני אבדיה
כריס פול משקיף על דני אבדיה
(צילום: EPA)

מוזר לחשוב שרק לפני שנתיים וחצי פול עבר בטרייד עבור ווסטברוק, אחד השחקנים המושמצים בליגה (וזה נושא מעניין בפני עצמו). פול לקח חבורת ילדים באוקלהומה, שבלעדיו בקושי מגרדים ניצחונות כבר שנתיים, הביא אותם לפלייאוף מהמקום החמישי במערב ונבחר לחמישיית העונה השנייה. לאחר מכן עבר לפיניקס (בעוד מהלך שגרר המון ביקורת באותה תקופה), ולקח אותה עד לגמר ה-NBA. יש שטענו שהיה מועמד לגיטימי ל-MVP של העונה הרגילה.
והעונה? העונה הוא כבר מגזים. מי שראה את המשחק בו פיניקס ניצחה את גולדן סטייט, הקבוצה החמה בליגה, על מנת לקבוע שיא ניצחונות רצופים (18) למועדון בעונה הסדירה, לא הבין איך פול הפך פרנצ'ייז לוזר למכונה כזו. את זה היא עשתה כשדווין בוקר לא עולה למחצית השנייה, הכל בגלל שפול הראה את הגדולה שלו. ממרום גילו (36), פול שלט במשחק ובקצב שלו. תהיו בטוחים שהיה לו חלק אפילו בשמירה האדירה של מיקל ברידג'ס על סטף קרי במשחק הזה.
פול קולע העונה פחות, ובאחוזים נמוכים מכל הטווחים, אבל נכון לכעת הוא העלה את כמות האסיסטים למעל 10 בממוצע, קפץ בכמות החטיפות (2 למשחק... הוא בן 36, זוכרים?), ומנהל את המשחק של פיניקס בצורה מופתית. מדובר בקבוצה שבלעדיו לא הגיעה אפילו לפלייאוף.
אז איך הסיפור הקסום הזה ייגמר? לא ניתן לדעת. לצערנו, פול נוטה להיפצע ברגעי האמת. ועדיין, בעונה שעברה הוא עבר משוכה ענקית אחת והגיע סוף סוף לגמר. העונה הוא ינסה לעבור עוד משוכה אחת אחרונה בדרך לתהילת עולם והצדקת השם המחייב - "The Point God" .
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.