מכבי ראשל"צ עשתה היום (שני) צעד משמעותי לעבר זכייה באליפות ה-17 בתולדותיה, כשניצחה 26:29 בחוץ את הפועל אשדוד במשחק מספר 2 בסדרת גמר הפלייאוף בכדוריד. הקבוצה של ג'ו מתתיה תוכל להשלים זכייה באליפות בשישי הקרוב, כשתארח את משחק מספר 3 בבית-מכבי.
שחקני האורחת ידעו כי אשדוד מנוסה במעמדים האלו, והצליחו ב-5 סדרות פליאוף שונות בשנים האחרונות לחזור מפיגור 1:0 למהפך ולניצחון. שתיים מהסדרות שאשדוד ביצעה מהפכים היו מול מכבי ראשל"צ בגמר 2019, ובחצי גמר העונה שעברה. האם כעת, אשדוד מסוגלת לחזור מ-2:0? בהחלט אתגר עבורה בסדרה שהתחושה הייתה לפניה, שהיא הפייבוריטית לאחר שני ניצחונות העונה על מכבי ראשל"צ במעמדי גמר גביע המדינה ובגמר גביע ווינר-שופטים.
1 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ראשל"צ בכדוריד ירמי סידי
שחקן מכבי ראשל"צ בכדוריד ירמי סידי
מכבי ראשל"צ בדרך לאליפות. ירמי סידי
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
אחרי משחק טוב של הצהובים, והרבה פחות טוב של האדומים בפתיחת הסדרה, הערב זה היה מפגן עוצמה של הקבוצה מעיר היין. המחצית הראשונה נפתחה בסקור נמוך. מכבי ראשון עלתה ליתרון 1:3, שיכול להיות גבוה יותר - כאשר גרדימיר צ'נבסקי תרם עצירת פנדל, וכדור חוזר. הפתיחה כללה לא מעט איבודי כדור של שתי הקבוצות. אט אט השתלטו השחקנים של מתתיה על המשחק וסיימו עם ניצחון שקירב אותם לעבר התואר.
כבשו לאשדוד: אלכסנדר באביץ' 8, ריסטו וויאצ'יץ' 4, ווק מילנקוביץ', ניבו לוי, איתי סויסה ואור פרקש 2 כ"א, עמית סטלמן, לו אקסברוד, עומר גרא, עמרי קושמרו, יובל כץ, סבטיסלב ורקיץ 1כ"א. עצירות שוערים: ורקיץ עם 10 מ-31 - 32 אחוזים. אורן מאירוביץ 4 מ-12 - 33 אחוזים.
למכבי ראשל"צ: ירמי סידי (11 אסיסטים) ונדב ניזרי 6 שערים כ"א, פאבל אטמן 5, צח מלול, גאפר חדזימרוביץ' וגיא גרא 3 כא, איבן קראציץ 2 (ו-10 אסיסטים), עמית מוטולה 1. גרדימיר צ'נבסקי עם 12 עצירות מ-35, כולל 2 עצירות פנדלים - ב-34 אחוזים. שפטו דור לרון ומתן לינדנבאום.

תגובות

מאמן מכבי ראשל"צ, ג'ו מתתיה: "פשוט התחבר לנו, במגרש קשה, מול קבוצה טובה מאוד. זה 0:2, אבל עוד לא נגמר. אני גאה בשחקנים על מה שעשו היום. צריכים להיות מוכנים למשחק הקרוב, והעניין הוא לשמור על הבית. היה היום כדוריד קשוח. הקבוצה הזו הוכיחה לאורך כל הפליאוף שהיא מכוונת לתואר האליפות. בראש אומנם אני חושב על בוסטון, בוסטון, בוסטון, אבל זה רחוק. כל משחק מרגש במעמד הזה. צריך להעריך את התקופה הזו. אני מודה עליה".
מאמן אשדוד, אנדראה ווקוייביץ': "מכבי לקחו מאיתנו את הרוח והאנרגיות, אבל אנחנו צריכים למצוא עכשיו את הכוחות כדי לחזור. כל משחק זה כמו גמר. בוודאי שקשה לנצח 3 פעמים ברציפות. אנחנו בכל מקרה מאמינים. נסיתי הכל היום, אבל לא הלך".