בשנת 2000 פלורנטינו פרס, איש עסקים מצליח ומהנדס אזרחי במקצועו, החליף את לורנסו סאנס בהנהלת ריאל מדריד אחרי חמש שנים. כזכור, הבלאנקוס היא קבוצה השייכת לאוהדיה בעלי המינויים, אשר בוחרים תקופתית נשיא ובכך מדגישים כי הקבוצה היא בראש ובראשונה שלהם.
מאז בחירתו כיהן פרס ברציפות, למעט שלוש שנים, 2006־2009. בתקופה ארוכה זו היו לריאל הצלחות מקצועיות רבות, שכללו 28 תארים שונים, בראשם ליגת האלופות (2002, 2014 וכן 3 פעמים רצופות בשנים 2016־2018). עם זאת, השנים האחרונות סדקו את תדמית המועדון, כמו גם את זו של פרס בן ה־74.
1 צפייה בגלריה
זינדין זידאן במסיבת העיתונאים שבה הודיע על עזיבתו
זינדין זידאן במסיבת העיתונאים שבה הודיע על עזיבתו
פרס לצד זינדין זידאן
(צילום: AFP)
מדובר בכישלון מתמשך ברכש (כולל סאגת אבמפה שמועמד כבר כמה שנים ואי התאקלמותו של אדן הזאר), הפסדים כספיים שנבעו ממשבר הקורונה וממדיניות פיננסית כושלת ביותר, נתק בין גורמים בהנהלה למאמן זידאן שהתפטר לאחרונה וכן פרשת הסופרליג האומללה. אם לא די בכך, נשמעו לאחרונה הקלטות מפלילות ביותר. בהקלטות אלו, שטרם ברור מהו מקורן, נשמע לכאורה נשיא המועדון מדבר בגנותם של שחקנים ומאמני עבר. בין קורבנותיו היו קסיאס, ראול, גוטי וכריסטיאנו רונאלדו. האם אמר את שאמר בעת פגישה עם חברים או משפחה, בישיבת דירקטוריון, והאם אמר אותם כשהוא במיטב חושיו או לאחר שרוקן את הבר השכונתי מתכולתו? למען האמת, זה לא ממש משנה. הדברים יצאו החוצה והם מעידים בצורה ניכרת על מי שאמר אותם - והרבה פחות על מושאי הדיבור עצמם.
לאור זאת, מן הראוי שבריאל יכנסו ישיבת הנהלה מיוחדת וידונו בסוגייה. אולי פרס כבר אינו כשיר למלא את תפקידו יותר - ויש להחליפו במישהו אחר יותר טוב, צעיר ונמרץ? כאוהד הקבוצה, אני חושב שעליהם ללמוד מברצלונה, שזרקה את ז'וספ מריה ברתומאו, לכל הדעות הנשיא הגרוע בתולדות המועדון, והחזירה את זו'אן לפורטה – מהטובים שבהם. כידוע, אין אדם שאין לא תחליף - בין אם הוא בעלים של חברה עסקית, ראש ממשלה או נשיא מועדון כדורגל מפואר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.