תם ונשלם קמפיין מוקדמות המונדיאל, נבחרת ישראל סיימה במקום ה-3 בזכות הפרש שערים, ויש שיאמרו שזו התקדמות, כי בקמפיינים קודמים סיימנו במקומות 5-4. אבל אני טוען שבספורט צריך לשאוף להישגיות. יפה שדורגנו מעל נבחרת אוסטריה, שהייתה שותפה לטורנירים עולמיים ואירופיים (7 פעמים במונדיאל ו-3 ביורו), והטורניר הגדול היחיד שלנו היה מקסיקו 70, אבל בסופו של דבר - אז מה? אם מדברים עד היום על המונדיאל ההוא ומזכירים את הגול של מוטל'ה, או את ה-2:3 ההוא בצרפת, אז לא התקדמנו, אלא אפילו הלכנו לאחור.
אז התחלפו מאמנים, שחקנים חדשים זומנו, מינו מנהל מקצועי, בנינו תוכניות... עשינו הרבה דברים, אבל אם הגענו לאותן תוצאות, כנראה שהתחלנו לשנות במקום הלא נכון. זה לא משנה כמה נבנה וכמה ננסה להתחקות אחרי המודלים האירופיים, כאשר הבסיס כאן לדעתי לא חזק, לא יציב ומאוד חסר. אני לא חושב שמהות הוויכוח צריכה להיות מי יהיה המאמן הבא, אילו שחקנים יהיו בסגל ומי צריך לעזוב את הנבחרת. זה ויכוח פיקנטי ומעניין, אבל הוא כזה כי למעט משחק הכיסאות הזה דבר לא ישתנה.
1 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל באימון
שחקני נבחרת ישראל באימון
שחקני נבחרת ישראל באימון
(צילום: הרצל יוסף)
מה צריך להשתנות? מאגר השחקנים צריך לגדול משמעותית; מספר שעות שיעור החינוך הגופני צריך לגדול מ-4 שעות למינימום 8 בשבוע; הדברים צריך להשתנות ממש מלמטה עם יותר אקדמיות, יותר מגרשי אימונים, ערכי תזונה נכונים ובריאים ממש מגיל קטן, על מנת שהשחקנים שלנו יצמצמו את הפערים; כשמגיעים כבר למועדוני כדורגל מקצועיים, אז למנות בגילי הילדים מאמנים זרים שישרישו סטנדרטים מאירופה כבר בגיל 8.
מצוינות זה עניין של תרבות ספורט והמון התמדה והשקעה. אני חושב כצופה מהצד שכל עוד נפעל באותה שיטה ואותה הדרך, נגיע פחות או יותר לאותן התוצאות. לפי שמדברים על פערים גנטיים ועל חוזק וגובה, צריך לנסות לראות איך בכל זאת הצלחנו לייצר בנבחרת שלנו שחקנים כמו רביבו, ברקוביץ', סולומון, מזרחי, בניון ועוד רבים וטובים. אז נכון, תמיד יהיו יותר פנטזיסטים בנבחרת שלנו ופחות שחקני הגנה טובים, אבל גם בעמדות ההגנה היו לנו שחקנים לא רעים כמו אלון חזן, אריק בנאדו ודודו אוואט.
פחות משנה מי יהיה המאמן הבא ומי יהיו השחקנים, אם נצעיר את הנבחרת או נתבסס על השחקנים הוותיקים - תהיה לנו אותה נבחרת בשינוי אדרת. למה אני אומר את זה? צריך שיהיו לנו יותר תשתיות, יותר מתקנים, יותר מגרשי אימון, תוכניות לטווח ארוך מגיל הילדים ועד לבוגרים. אולי אפילו ללכת על מודל של נבחרת ממדינה זהה אלינו מבחינה דמוגרפית. העיקר לא לעשות את אותו הדבר ולקוות לתוצאה שונה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.