הקרב הלוהט בצמרת הפרמייר-ליג ומשחקי הבוקסינג דיי? הקאמבק של רפאל נדאל? השיא השלילי של הפיסטונס? הממלכה הבריטית, ובעיקר יושבי הברים, מרותקים למשהו אחר לגמרי, או יותר נכון למישהו: לוק "הפצצה האטומית" ליטלר, נער בריטי בן 16, שבאליפות העולם הראשונה שלו בדארטס מממש את כל הפוטנציאל והתקוות שתלו בו מאז שהתחיל להטיל חיצים בגיל שנתיים וכבר הגיע לחצי הגמר של התחרות המתקיימת בלונדון.
הסיפור הגדול סביב "לאו מסי של הדארטס" תפס תאוצה בשמינית הגמר, כשהדיח את ריימונד ואן ברנפלד האגדי בן ה-56, חמש פעמים אלוף העולם. ליטלר הפך לסנסציה של ממש, והוא כבר מזמן שולט בגילי הנערים והנוער. הסיבה היחידה שזו האליפות הראשונה שלו היא שהפדרציה הציבה את גיל המינימום על 16.
2 צפייה בגלריה
זורק החצים לוק ליטלר
זורק החצים לוק ליטלר
כבר מזמן שולט בגילי הנערים והנוער. ליטלר
(Andrew Redington/Getty Images)
אינפו דארטס
ליטלר הציג יכולת גבוהה כבר מהסיבוב הראשון. הוא קיבל תשומת לב גבוהה מאוד מערוצי הטלוויזיה וגם אנשי השיווק של התאחדות הדארטס הבינו איזה אוצר יש להם בידיים. ילדים בגיל הזה היו יכולים להתפרק מזרקורי התהילה, מהאהדה. ליטלר עלה לזירת החיצים ופירק אנשים שהיו יכולים להיות סבא שלו. שום לחץ. כאילו שהוא הולך לבר פינתי וזורק חיצים למטרה סתם בשביל הכיף.

המלך והנסיך

אבל שמינית הגמר מול ההולנדי המבוגר ממנו ב-40 שנה כבר הייתה סיפור אחר לגמרי. ביום שלפני המפגש ביניהם העלה ליטלר סרטון לטוויטר, ובו הוא לבוש חולצה של סטיבן ג'רארד, ומטיל חיצים וחוגג בדיוק כמו מושא ההערצה שלו, ואן ברנפלד. "13 שנה לאחר מכן אני פוגש את האגדה על הבמה הגדולה ביותר בעולם", כתב ליטלר עם הקליפ שהפך לוויראלי.
"אני אחד מבני האלמוות של הענף", הכריז ואן ברנפלד לפני הקרב. והוא באמת זרק מעולה, והכריח את ליטלר לעשות קסמים תחת הלחץ של המעמד והיריב. כשההולנדי צימק ל-3:1, הקהל בבית ובאולם היו בטוחים שהברכיים הצעירות יתחילו לרעוד והוא יתקפל. ליטלר לעג לחוקי הטבע, סגר עניין במשחקון הבא, והלך לחגוג כמו ילד עם מנת קבב ולימונדה במקום שתיית הבירה המסורתית. כששדרי הטלוויזיה שאלו אותו אם הוא מעכל את ההישג שלו, הוא ענה: "אני לא ממש יודע".
2 צפייה בגלריה
זורק החצים לוק ליטלר
זורק החצים לוק ליטלר
הציג יכולת גבוהה כבר מהסיבוב הראשון. ליטלר
(Andrew Redington/Getty Images)
ואן ברנפלד ההמום התעשת מהר בסיום, חיבק את ליטלר והניח את ידיו על ראשו של הנער – כמו מלך שמושח את היורש ומעניק לו את הכתר.

זו לא בדיחה

באנגליה עפים על סיפורים כאלה, ולא מפסיקים לעסוק בכוכב הברים ומעמד הפועלים הבא שמשגע את הממלכה. ולא רק התקשורת לוקחת חלק בחגיגה: במלון שבו שוהה ליטלר שהתה בימים האחרונים גם ארסנל שהתכוננה למשחק נגד ווסטהאם. כוכבי התותחנים, ארון רמסדייל ודקלן רייס, ניצלו את ההזדמנות וביקשו מאנשי האבטחה לסדר להם פגישה עם הסלב החדש. ליטלר חשב שהמאבטחים מריצים עליו בדיחה. זה אמור להיות הפוך, לא? ילדים בני 16 אמורים לרדוף אחרי שחקני פרמייר־ליג כדי לקבל תמונה משותפת ולהעלות אותה באינסטגרם. אבל זה מה שקורה כשתקווה בריטית משתלטת על ספורט הברים הבריטי עוד לפני שקיבל רשות לשתות אלכוהול.