הרשות לבקרת תקציבים מתכוונת לממש את הזכות הניתנת לה על פי תקנון ההתאחדות, ולמנות מיידית נאמן מטעמה שינהל את בית"ר ירושלים – אבל משה חוגג לא מתכוון לוותר בקלות על השליטה במועדון.
הרשות נקטה העונה בצעד כזה, כשמינתה נאמן לא.ס אשדוד מהלאומית שהייתה על סף פירוק ניהולי וניצלה, ועכשיו מבינים שם שטעו כשלא עשו זאת לפני מספר חודשים גם בבית"ר. חוגג, ששמע על הכוונה למנות נאמן, אמר לאנשי בית"ר: "אף אחד לא ייכנס לבית וגן, אתן הוראה שאף עובד לא יעביר מידע. זה המועדון שלי, ואף אחד לא יוכל לכפות עליי כלום. הדבר היחיד שהם יכולים לקבוע זה שארד לליגה א', ונראה את הבקרה עושה דבר כזה".
3 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג. קרב עם הבקרה
(צילום: עוז מועלם)
בית"ר התבקשה עם סיום העונה הקודמת להעביר עד ל־10 ביוני מידע על ההכנסות והערבויות שיאפשרו לה לפתוח את העונה הבאה. הנתונים נבחנו בבקרה, שבדקה אם הקבוצה תוכל להעמיד תקציב ללא התמיכה של חוגג, שהצהיר כי לא יעביר שקל, מה שמצריך מינוי נאמן שישתלט על הניהול במועדון. ברשות גם טוענים שגביית הערבויות בעונה שעברה הייתה מדויקת, למעט פן אחד: חוסר תשומת לב לאיום בחרם מינויים וכרטיסים של האוהדים, כך שאושר תקציב הגדול בעשרה מיליון שקל מההכנסות בפועל בסעיף זה.
חוגג מצידו משוכנע כי בית"ר תוכל להעביר גם ללא תמיכתו תקציב מינימום של 11 מיליון שקל, שיתבסס על הכנסות בלבד. לטענתו, הדרישה לכלול בתקציב שליש מהחובות לא רלוונטית מכיוון שהנאמן שלו, עו"ד יצחק יונגר, סיכם עקרונית עם בעלי החוב על פריסה, למעט חוב של מיליון שקל לשחקנים.
3 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר. תפעל על תקציב מינימום?
(צילום: עוז מועלם)

"רוצה לצאת מבית"ר"

בימים האחרונים ניסו במועדון לעניין מספר אנשי עסקים ברכישתו, אבל זה לא יצא לפועל – וכעת מנסה חוגג להעביר את המועדון לידי עמותת האוהדים, שנותרה האופציה האחרונה והיחידה.
אתמול הוא אמר להם: "אני רוצה לצאת מבית"ר. לא רוצה כסף, רק שישלמו לאנשים את החובות שלהם ואני אפילו מוכן להעביר כמה מאות אלפי שקלים מתנה, רק קחו את בית"ר ממני. לא אקח את בית"ר לפירוק, בחיים לא".

3 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
"קחו את בית"ר ממני". חוגג
( צילום: עוז מועלם)
בתחילת הדרך חוגג דרש הצגת תקציב של 15 מיליון שקל, אבל אתמול הוא כבר דיבר על הון מינימלי של 4־6 מיליון, כשיתר החובות יכוסו על ידי פריסות תשלומים. הבעיה היא שהאוהדים הצליחה לאסוף עד כה 100 אלף שקל בלבד. אנשי העמותה מדברים על תקציב שכר שחקנים של כ־12 מיליון שקל, כש־51 אחוז ממניות הניהול יועברו לקבוצת רכישה שתהיה אחראית על החובות ו־49 אחוז יוחזקו אצל האוהדים.
ובינתיים, הדרג המקצועי מנסה לשדר עסקים כרגיל. יוסי אבוקסיס כבר סגר מחנה אימונים, והוא עובד על בניית סגל שיתאים לתקציב שכר שחקנים בסך שמונה מיליון שקל. הוא שוחח עם מספר שחקנים, בהם מיכאל אוחנה.