השחקן המצטיין של הליגה, השחקן המצטיין של הסופרבול, אלוף בפעם השנייה תוך ארבע שנים. כמו ב-2020, פטריק מהומס הוביל את קנזס סיטי לקאמבק גדול ברבע האחרון, והצ'יפס זכו בתואר עם 35:38 על פילדלפיה.
המשחק על המגרש החלקלק באריזונה היה צמוד ואיכותי כצפוי, אבל אחרי שפילי שלטה לחלוטין במחצית הראשונה וסיימה אותה ביתרון עשר נקודות, זה נראה גמור. מהומס חשב אחרת, ועל הקרסול הנקוע הוביל את הצ'יפס לנקודות בכל אחת מההתקפות שלהם במחצית השנייה. 3 אליפויות למועדון, 2 של מהומס עם המאמן הענק אנדי ריד.
8 צפייה בגלריה
פטריק מהומס וחברים
פטריק מהומס וחברים
פטריק מהומס וחברים חוגגים
(צילום: גטי אימג'ס)
8 צפייה בגלריה
דרק ננדי על הדשא
דרק ננדי על הדשא
דרק ננדי על הדשא
(צילום: גטי אימג'ס)
8 צפייה בגלריה
קנזס זוכה בסופרבול
קנזס זוכה בסופרבול
הצטיין כרגיל. מהומס
(צילום: AP)
לפני המשחק הקהל התרגש מדמאר המלין, שחקן ההגנה של באפלו שהתמוטט על המגרש לפני מספר שבועות בעקבות דום לב, והתאושש. אחרי שזמר הקאנטרי כריס סטייפלטון ביצע את ההמנון, הכל היה מוכן לאקשן.
הפתיחה הייתה כל מה שהאוהדים רצו לראות. ג'יילן הרטס קידם את הכדור עם סדרת מסירות לדבונטה סמית', ולבסוף נכנס בעצמו לאנדזון עם ריצה ליארד אחד. פטריק מהומס צפה, ניתח, והשתמש באס שלו, טראוויס קלסי, כדי להשוות במהירות במסירה ל-17 יארד, 7:7 בתוך שמונה דקות. הריסון באטקר עוד שלח לקורה בעיטה מ-42 יארד שהייתה יכולה לתת לקנזס סיטי יתרון.
8 צפייה בגלריה
. ג'יילן הרטס מאוכזב
. ג'יילן הרטס מאוכזב
ג'יילן הרטס ירד מאוכזב
(צילום: AP)
8 צפייה בגלריה
פטריק מהומס
פטריק מהומס
פטריק מהומס. משחק ענק
(צילום: גטי אימג'ס)
הרבע השני נפתח בפיצוץ, כשהרטס העיף מסירה פנטסטית לטאצ'דאון על 45 יארד של איי-ג'יי בראון, אבל בדיוק כשנראה היה שהתקפת הצ'יפס תקועה ופילי יכולה לברוח, הרטס עשה טעות של טירון כשכדור החליק לו מהיד, וניק בולטון אסף את האיבוד ורץ 36 יארד לשוויון 14:14.
אבל זו הייתה טעות סטטיסטית משני מובנים: קודם כל, פילדלפיה הייתה עדיפה בכל צורה במחצית הראשונה, והחזיקה בכדור יותר מפי שניים מקנזס סיטי, כך שהשוויון הזמני לא היה צודק. שנית, השגיאה לא הייתה אופיינית להרטס, שהתאושש מיד והחזיר את היתרון בעוד ריצה לטאצ'דאון. ג'ייק אליוט קבע 14:24 בהפסקה בבעיטה מ-35 יארד. גרוע מכך לקנזס סיטי, במהלך ההתקפה האחרון שלה ברבע השני מהומס החמיר את הפציעה בקרסול וירד בצליעה לחדר ההלבשה.
8 צפייה בגלריה
ריהאנה במופע המחצית
ריהאנה במופע המחצית
ריהאנה במופע המחצית
(צילום: גטי אימג'ס)
8 צפייה בגלריה
ריהאנה במופע המחצית
ריהאנה במופע המחצית
קאמבק אחרי שש שנים
(צילום: EPA)

במחצית הקהל במגרש ובבית התפנה לכל מה שאינו פוטבול: צופי הפרסומות ראו מבחר די חסר יצירתיות (חוץ מג'ון טרבולטה ששיחזר את ימי גריז כדי למכור חיבור לאינטרנט), כולל שתיים שמהללות את ישו - מה ששמעתם - ואז ריהאנה חזרה אחרי שש שנות הפסקה מהבמה למופע מפוצץ בלהיטים אבל לא יוצא דופן, שנכנס מאוזן אחת ויצא מהשנייה, בלי להשאיר חותם גם בצד הוויזואלי.
ריהאנה ירדה ומהומס חזר כמו חדש. הכאבים לא השפיעו והוא הוביל התקפה מעולה שהסתיימה בריצה של אייזיאה פאצ'קו לאנדזון. בעיטה של אליוט מ-33 יארד סגרה 21:27 צמוד לפילי אחרי שלושה רבעים, אבל פילי איבדה רשמית ברבע האחרון את הפער שפתחה כאשר הצ'יפס התחילו להיראות חדים להפליא. התופס ג'וג'ו סמית'-שוסטר התעורר משום מקום, מהומס מצא אותו בעקביות, וקדריוס טוני היה זה שצפס את הטאצ'דאון שעזר להפוך ל-27:28.
8 צפייה בגלריה
הבעיטה המכריעה של בטקר
הבעיטה המכריעה של בטקר
הבעיטה המכריעה של בטקר
(צילום: רויטרס)
פתאום פילדלפיה הפסיקה לתפקד, וטוני הריח דם עם החזרת הבעיטה הארוכה בתולדות הסופרבול, 65 יארד, מה שהפל במהירות לטאצ'דאון השלישי שמסר מהומס, הפעם לסקיי מור. הרטס שוב התאושש כאן, ואחרי מסירה אדירה לסמית' נתן לרגליים לדבר - טאצ'דאון שלישי בריצה, הקוורטרבק הראשון בהיסטוריה שעושה זאת בסופרבול, ועוד ריצה אחת בשביל שתי נקודות, שוויון 35:35 ענק, 5:15 דקות לסיום.
דווקא אחרי משחק מושלם, הסוף היה מעט כבוי יותר. קנזס סיטי תיכננה התקפה מצוינת, שמרה על הכדור, ועבירה מיותרת של ג'יימס בראדברי רק עזרה בכך. באטקר לא החטיא הפעם, בעיטה מ-27 יארד 8 שניות לסיום, וקבע את תוצאת המשחק, 35:38. לפילי נשאר מהלך נואש אחד שלא יצא ממנו כלום.
עם 21 מ-27 ושלושה טאצ'דאונים על 182 יארדים, מהומס הוכתר כאמור כ-MVP. הוא גם רץ 44 יארד על הקרסול הפגוע. פאצ'קו הוביל את הרצים עם 76, קלסי תפס 81. הרטס עשה דברים שאף קוורטרבק לא עשה בעבר, עם טאצ'דאון במסירה ושלושה בריצה, 304 יארד באוויר ו-70 על הקרקע, וזה לא הספיק. סמית' תפס 100, בראון 96.
מהומס סיכם: "אנחנו שושלת, אבל עוד לא סיימנו".