הישג אדיר לכדורעף הישראל בפרט ולספורט הישראלי בכלל: נבחרת ישראל עד גיל 20 העפילה הערב (ראשון) לאליפות אירופה בכדורעף לראשונה מאז הטורניר 1992 (ב-1996 אירחה הנבחרת את האליפות ועלתה באופן אוטומטי).
הנבחרת הפסידה הערב לנורבגיה 3:2 (25:18, 25:23, 15:25, 17:25, 15:13) לאחר שהייתה בפיגור של 2:0 במערכות והצליחה לחזור בקאמבק מטורף ל-2:2 בטורניר מוקדמות אליפות אירופה שנערך במונטנגרו. אבל אחרי שניצחה את מונטנגרו ביום המשחקים הראשון ואחרי ניצחון סנסציוני אתמול מול נבחרת איטליה החזקה, הצליחה ישראל לזכות במקום הראשון בבית ולעלות לאליפות שתתקיים בסוף הקיץ ביוון ובסרביה.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
הישג אדיר. שחקני הנבחרת חוגגים
(צילום: באדיבות ה-CEV)
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
סגל הנבחרת
(צילום: באדיבות ה-CEV)
יו"ר האיגוד רינה דור: "שלושת המשחקים של הנבחרת בטורניר הביאו לנו שמחה בימים הלא פשוטים שאנחנו חווים. אנחנו גאים במאמן, גאים בשחקנים ובכל הצוות שעובד איתם . הוסיפו לנו קצת צבע ללחיים והמון תקווה בלב. הכדורעף בישראל חי, נושם ופורח. אנחנו מביטים כרגע במלוא המרץ, הריכוז והפוקוס לאליפות אירופה וסומכים על שחקנים שלנו שידעו לעשות את העבודה"
קפטן הנבחרת שי ליברמן: "עלינו, עשינו את זה סוף סוף. למרות הפסד היום נגד נבחרת טובה מאוד במשחק קשוח לאחר שחזרנו מפיגור 2:0 במערכות ולא הצלחנו לנצח, אבל בסופו של דבר עלינו אליפות ואני מאוד גאה בכולם וכל כך שמח שהצלחנו להעפיל לאליפות אירופה סוף סוף. אני שמח ומתרגש לייצג ביחד עם כל הנבחרת את המדינה בימים האלו".