8 צפייה בגלריה
ווסטברוק, אבדיה ומוראנט
ווסטברוק, אבדיה ומוראנט
ווסטברוק, אבדיה ומוראנט
(צילום: EPA ו-AP)

הטעות | ווסטברוק? ברצינות?

לא צריך לומר לאדם בוגר לא לתקוע מזלג בחשמל, כי זו מוסכמה חברתית שאדם בוגר אמור להכיר: לא ייצא שום דבר טוב מזה שיתקע מזלג בחשמל. אבל תאוות האליפויות עיוורה את לברון ג'יימס, אולי גם החברות עם ראסל ווסטברוק, והוא חשב שכדאי לתת לוושינגטון שלושה שחקנים טובים עבור הרכז שמחרב קבוצות. היה ברור לחלוטין שזה מה שיקרה גם בלוס-אנג'לס, אבל הלייקרס החליטו שכדאי להם לראות מה יקרה אם יכניסו את המזלג לחשמל.

ה-MVP | לא יעזור, עדיין יוקיץ'

לברון מעורר עניין, סטף לוהט, יאניס חזק כהרגלו, אבל מאמן דנבר מייק מלון פגע בול כשאמר לפני מספר ימים: "ניקולה יוקיץ' הוא אחד ה-MVP המכהנים שזכו להכי מעט כבוד". רבים לא זוכרים בכלל שהוא זכה בתואר בשנה שעברה, אבל הסנטר הסרבי, שסוחב את הנאגטס על הגב לבד אחרי הפציעה הקשה של ג'מאל מארי, מזכיר זאת מדי ערב. כל התקפה עוברת דרך מנהל המשחק הענק (2.11 מטר), בעל המסירה המושלמת, יכולת שאיבת הריבאונדים והיד הרכה מכל הטווחים.
8 צפייה בגלריה
ניקולה יוקיץ'
ניקולה יוקיץ'
סוחב את הנאגטס על הגב לבד. יוקיץ'
(צילום: רויטרס)

ההפתעה | קליבלנד, זוכרים?

מה קורה כשמחברים טריידים מצוינים, בחירה מעולה בדראפט וסופרסטאר אחד שנשאר כמזכרת מימי האליפות? את קליבלנד ששוברת את התבנית. בליגה שמחקה לגמרי את הסנטרים המסורתיים, הקאבס רצים עם שלישיית ענקים - ג'ארט אלן, לאורי מרקאנן ואוון מובלי, שפותחים יחד בחמישייה ובעזרת קווין לאב הוותיק עוברים עונה אדירה.

השגריר | שני צדדים לדני

לפעמים הוא תופס יום מצוין, רוב הזמן קשה לו בקליעה. לפעמים קולעים עליו בקלות בצבע, רוב הזמן הוא שומר פנטסטי ברמה הגבוהה ביותר ב-NBA. לפעמים שוכחים אותו על הספסל, רוב הזמן אנשי וושינגטון מדברים על האהבה הגדולה שלהם כלפיו. לפעמים הדברים לא הולכים חלק לדני אבדיה (במיוחד עכשיו כשהסגל מלא), רוב הזמן התקווה היא שיתפוצץ סוף-סוף.
8 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
לפעמים הוא תופס יום מצוין, רוב הזמן קשה לו בקליעה. אבדיה
(צילום: AFP)

הרגע המרגש | "קליי דיי"

אחרי הפציעה הקשה הראשונה (ברך) ההרגשה הייתה שייקח זמן רב עד שנראה שוב את קליי תומפסון, אבל השנייה (אכילס) גרמה לתחושה שהוא כבר לא יחזור. בטח לא אותו הדבר. אבל אחרי שנתיים וחצי של החלמה, הספלאש בראדר חזר בשיא הביטחון ושוב מטריף את הקהל של גולדן סטייט עם צליפות מבחוץ. הערב שבו חזר, "קליי דיי", היה מצמרר.
8 צפייה בגלריה
קליי תומפסון
קליי תומפסון
הספלאש בראדר חזר בשיא הביטחון. תומפסון
(צילום: AP)
8 צפייה בגלריה
קליי תומפסון
קליי תומפסון
ואוהדי גולדן סטייט חיכו לו בסבלנות
(צילום: EPA)

הקורונה | קיירי ניצח את הנטס

11 משחקים שנדחו, יותר מ־300 שחקנים ואנשי צוות שנכנסו עד עכשיו לבידוד בליגה, וקיירי ארווינג אחד שניצח את המערכת וחזר מהדלת הראשית לפרקט, בלי חיסון ובלי חרטות, אחרי שברוקלין ויתרה לו בניסיון להציל את העונה (אם כי במשחקי הבית הוא עדיין בחוץ). יכול להיות שבחלק מהמקרים הספורטיביות נפגעה במשחקים עם סגלים חסרים, אבל הקומישנר אדם סילבר שוב הראה איך נלחמים במגפה.

התופעה | אורחים לרגע

המפגש בין הרצון להמשיך במשחקים כסדרם לבין הצורך למלא את הסגלים המתרוקנים בגלל קורונה הוביל לשרשרת החתמות הזויות בחוזי החירום לעשרה ימים: ג'ו ג'ונסון, למשל, חזר בגיל 40 לבוסטון שבה שיחק לפני 20 שנה, ומריו צ'אלמרס, פעמיים אלוף עם מיאמי בימי לברון, פתאום מצא עצמו שוב על הספסל שלה.
8 צפייה בגלריה
ג'ו ג'ונסון
ג'ו ג'ונסון
חזר בגיל 40 לבוסטון שבה שיחק לפני 20 שנה. ג'ו ג'ונסון
(צילום: רויטרס)

המאמן | הבולס פגעו בול

כשבילי דונובן נכנס לליגה ב-2015 כגאון מכללות, הדרישה ממנו הייתה גדולה מדי - להביא אליפות בניסיון המשותף האחרון של קווין דוראנט וראסל ווסטברוק באוקלהומה סיטי. זה לא הלך, הוא היה זקוק לזמן כדי ללמוד את ה-NBA, ומי שמרוויחה כעת היא שיקגו שמובילה את המזרח עם המומחה לפיתוח צעירים שמוציא 100 אחוז מהסגל שלו.

הלהיט | דוראנט? מוראנט!

גם מי שלא שוחה בליגה הטובה בעולם שומע לאחרונה את השם הזה כל הזמן. מי זה ג'ה מוראנט? כרגע, השחקן הכי כיפי, אתלטי, חד ורותח בליגה, זה שהפך את ממפיס לחובת צפייה, וזה שגורם לאנשי הקבוצה להגיד תודה על כך שהפסידו את הבחירה הראשונה בדראפט שבו זאיון וויליאמסון הלך לניו-אורלינס. מחפשים איפה להתחיל? לכו ליוטיוב וצפו בחסימה שלו על אייברי בראדלי מהלייקרס.
8 צפייה בגלריה
ג'ה מוראנט
ג'ה מוראנט
הפך את ממפיס לחובת צפייה. מוראנט
(צילום: AP)

הקרב | הסאנס VS הווריורס

עם כל הכבוד למה שקורה במזרח (ואסור לשכוח שמילווקי היא האלופה), כרגע נראה שפיניקס וגולדן סטייט גדולות על הליגה ושהקרב ביניהן במערב גם יכריע את זהות הזוכה בתואר. הסאנס של דווין בוקר וכריס פול מוטרפים אחרי ההפסד בגמר האחרון, הווריורס של סטף קרי לא רואים בעיניים בניסיון להחיות את השושלת, ושתיהן התקפיות ומבהילות.

הייבוש | בן חורג בפילדלפיה

ג'ון וול, שלא רוצה לשחק ביוסטון שלא רוצה אותו ומבזבז עונה ביציע, הוא מועמד טוב בקטגוריה - אבל האוסקר הולך לבן סימונס, מספר 1 בדראפט, שהרס לפילדלפיה את שאיפות האליפות בפלייאוף האחרון וכעת תקוע בצד בזמן שאף קבוצה לא מציעה עליו עסקה טובה מספיק. שני הצדדים רוצים להתגרש, ובית הדין הרבני כל הזמן סגור.
8 צפייה בגלריה
טריי יאנג
טריי יאנג
אטלנטה עשתה שלושה צעדים לאחור והיא בסכנה להחמיץ את הפלייאוף. יאנג
(צילום: EPA)

הנפילה | בלאק הוק דאון

טריי יאנג היה אחראי לחילופי המאמנים באטלנטה הוקס בשנה שעברה, כי הרגיש שמשהו מעכב את הקבוצה בדרך להצלחה. ההוקס עפו משם עד לגמר המזרח, אבל העונה נראה שהסיבה הייתה מומנטום נלהב ותחושת "העולם כולו נגדנו". השנה, למרות שיאנג אדיר (56 נקודות מול פורטלנד בתחילת החודש), הקבוצה עשתה שלושה צעדים לאחור והיא בסכנה להחמיץ את הפלייאוף.
פורסם לראשונה: 12:15, 18.01.22