אני מוכרח להודות, כשראיתי את מילאן ממתינה בשלב חצי הגמר לאחר שהעיפה את נאפולי, רק מעצם המחשבה על כך הרגשתי לא טוב. ההיסטוריה בדרבים המילאנזים בליגת האלופות, כידוע לכם, לא מבשרת טובות לאינטר, כאשר היא הודחה פעמיים ע"י היריבה העירונית השנואה. משהו קטן בפנים לחש לי שזה אפשרי, שהכל יכול לקרות - והכדורגל כמו הכדורגל הוא לגמרי נזיל והפכפך.
מרוב שהתמוגגתי ממה שקרה בדקות הפתיחה במפגש חצי הגמר הראשון, כבר שכחתי מתי אינטר נראתה לאחרונה כמו חיית טרף שבאה לצוד. ועם כל זאת, אין ספק שמי שתפס לא רק את עיני, אלא את עיניהם של הרבה אוהדים וחובבי כדורגל, היה לא אחר מאשר אדין דז'קו. הבוסני הבלתי נגמר שהגיע בקיץ 2021 הוא אחד מהסמלים למצוינות בימים האחרונים, לא רק בעיר האופנה או באיטליה, אלא בכלל - בהגדרה עצמה לאיך ספורטאי צריך להתנהל.

1 צפייה בגלריה
אדין דז'קו
אדין דז'קו
אדין דז'קו
(צילום: רויטרס)

על אף גילו המתבגר של דז'קו (37), הוא רץ על המגרש כמו שחקן נוער רעב שרק לאחרונה קיבל הזדמנות בקבוצה הבוגרת וממש חייב להוכיח את עצמו. החלוץ הנפלא הזה, שהגיע מרומא, כבר מכיר היטב את הכדורגל האיטלקי, ונראה שהוא פיצח את האלגוריתם בכל הקשור במשחק ההתקפה של הנראזורי. השיא הגיע במפגש הגומלין בין אינטר למילאן, כאשר דז'קו הוחלף ומיד לאחר מכן סחף אחריו את כל יושבי אצטדיון הסן סירו שקמו על רגליהם ומחאו כפיים לבוסני.
אינטר בעברה הייתה קבוצה שבהחלט לוקה בחסר בכל הנוגע למשחק ההתקפה, אך הדברים השתנו מאז שהגיע דז'קו ואיתו הניסיון העשיר והמחויבות בכל משחק. תוסיפו לזה שיתוף פעולה מרהיב עם לאוטרו מרטינס ורומלו לוקאקו - והרי לכם מכונת שערים משומנת שניצבת במקום השני בכיבוש שערים בסרייה א' (רק ארבעה פחות מנאפולי). דז'קו ידע ימים יפים גם בוולפסבורג, ואצל מי שעשויה להיות יריבתה של אינטר בגמר, מנצ'סטר סיטי, אך נראה שהוא בהחלט גילה את עצמו מחדש במדים הכחולים-שחורים בהם הוא פורח.
למרות שחגג 37 במרץ האחרון, נראה כי פרישה מבחינתו מוגדרת כבדיחה לא מוצלחת של אמן מתחיל בהופעת סטנדאפ. קראו לו סבא'לה, קראו לו קשיש, אך דבר אחד אל תשכחו - "אין חכם כבעל ניסיון".
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.