זה נשמע מוזר, הרי היורו הסתיים ממש הרגע, אבל עונת 2021/22 של הכדורגל הישראלי יצאה בשבוע שעבר לדרך.
נכון, ליגת העל עצמה תתחיל רק בסוף אוגוסט, יש עוד זמן, אבל משחק ראשון בגביע הטוטו כבר מאחורינו, וקרוב לשליש מקבוצות הליגה יופיעו בעוד יומיים במוקדמות הליגה האזורית. החופש היה קצר, מאוד.
8 צפייה בגלריה
דור מיכה, ברק בכר, פטריק ואן לוון
דור מיכה, ברק בכר, פטריק ואן לוון
דור מיכה, ברק בכר, פטריק ואן לוון
(צילום: עוז מועלם, שרון צור)
החופש גם לא היה באמת חופש, לפחות לא עבור חלק גדול מהקבוצות. פעמים רבות אנחנו רואים קבוצות ישראליות בכירות מחתימות כמות גדולה של שחקנים ממש לפני פתיחת הליגה, ונדמה שדבר דומה יקרה גם הפעם עם מכבי ת"א, אבל באופן מפתיע למדי יש גם כאלה שעשו הפעם עסקים מוקדם, אפילו השלימו את בניית הסגל בתחילת יולי.
מכבי חיפה כבר שיחקה פעמיים עם הסגל שלה לעונה החדשה (למרות שהתוצאה לא הייתה חיובית והיא הודחה ממוקדמות ליגת האלופות), הפועל באר-שבע הציגה לראשונה את שחקני הרכש שלה ביום חמישי האחרון נגד אשדוד, מכבי ת"א תצא לדרך ביום חמישי הקרוב – זמן טוב להציג תמונת מצב, לבחון מה עשו הקבוצות הישראליות הבכירות עד כה ומה הן מתכננות לשבועות הקרובים.

מכבי חיפה | שוק קח-תן

האלופה החדשה עבדה מהר. אמנם התוצאות לא היו טובות במבחן הראשון, אבל הסגל הושלם במהירות בזק והקבוצה יצאה עוד קודם למחנה האימונים בהולנד עם כל השחקנים שרצתה.
8 צפייה בגלריה
בן שהר בועט לשער
בן שהר בועט לשער
בן שהר בפעולה מול קייראט. הוא או דוד יצטרך לתת עונה גדולה
(צילום: עוז מועלם)
השחקנים האלה הגיעו בשיטת תן וקח – עאיד חבשי שוחרר ועבר לקריית־שמונה, ממנה הגיע במקומו הבלם אורי דהן; טאלב טואטחה לא בתוכניות המקצועיות, שון גולדברג נכנס למשבצת שלו; ארנסט מאבוקה עזב, ראיין סטריין הצטרף ויתפוס את עמדת המגן הימני; יאניק וילדסחוט וניקיטה רוקאביצה בחוץ, דין דוד ובן שהר בפנים.
השחקן היחיד שהצטרף מבלי ששוחרר שחקן מהמשבצת שלו הוא זה שעשוי להיות גם המשמעותי ביותר. מדובר בעלי מוחמד, שהגיע במחשבה על כך שמוחמד אבו-פאני, שאינו מעוניין לחתום על חוזה חדש, יימכר. בינתיים אבו-פאני עדיין בקבוצה, וההישארות שלו, יחד עם התוספת של מוחמד, יכולה לתת לברק בכר הרבה יותר גיוון וכיווני מחשבה.
8 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני
אבו פאני. הישארות שלו תתן לבכר הרבה גיוון
(צילום: עוז מועלם)
השאלה הגדולה היא האם יהיה תחליף ראוי לשערים של רוקאביצה, שאמנם חווה חצי עונה לא טובה, אבל היה מלך שערי הליגה שנתיים ברציפות. שחזור האליפות יהיה תלוי לא מעט בשהר ובדוד – לפחות אחד מהם יצטרך לספק עונה גדולה.

מכבי ת"א | תקועים בבור

מכבי ת"א סבלה מנפילת איכות בעונה האחרונה בעקבות שחרורם של דור מיכה ועומר אצילי. והנה, קיץ נוסף הגיע, ומסיבות אחרות לחלוטין מכבי ת"א שוב מאבדת כוכב מרכזי. הפעם זהו דור פרץ שעבר לוונציה. המעבר של פרץ, השחקן הטוב ביותר בליגה בעונה האחרונה, פוער עוד יותר את בור האיכות הקיים במועדון. גם שני החלוצים, אלכסנדר פשיץ' ואיתי שכטר, עזבו, ואלה שני המקומות שהקבוצה חייבת בהם חיזוק – קשר מרכזי במקום פרץ וחלוץ שיצטרף לרכש אוסמה חלאיילה.
8 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
שחקני מכבי ת"א במחנה האימונים. יש עדיין בור איכות
(צילום: מכבי תל אביב)
8 צפייה בגלריה
בר כהן חוגג
בר כהן חוגג
בר כהן במדי בית"ר ת"א/בת ים. במכבי בונים על פריצה שלו
(צילום: שרון צור)
עידן נחמיאס כבר הגיע במקום איתן טיבי, ובמכבי בונים המון, אולי יותר מדי, על פריצה של הצעירים החוזרים מהשאלה, בראשם רונן חנציס, עידו שחר ובר כהן, אבל הזרים החדשים יצטרכו להשאיר את מכבי ת"א במאבק האליפות.

באר־שבע | ועכשיו, רוני לוי

מסע הרכש של אלונה ברקת קרוב לסיומו והוא היה ארוך ומקיף. 11 שחקנים חדשים הצטרפו לסגל הבכיר, כולם בעלי שם, ועדיין צריכים להגיע עוד מגן שמאלי וחלוץ. החשוב ביותר הוא המצטרף האחרון, דור מיכה. דוידה פטרוצ'י האיטלקי יהיה הקשר האחורי ביותר, רועי גורדנה לפניו, ומיכה השחקן ההתקפי ביותר בקישור. בהתקפה יכול רוני לוי להציב בצדדים שני סילונים, אלטון אקולטסה ויוג'ין אנסה, כשאיתי שכטר הגיע לתת גיבוי לשגיב יחזקאל. השניים ייאבקו על עמדת החלוץ המרכזי עם זר נוסף.
8 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
רוני לוי. יצטרך להפוך את השחקנים לקבוצה
(צילום: ראובן שוורץ)
הסגל החדש של באר־שבע אמור להביא את הקבוצה קרוב לשתי הקבוצות שסיימו במקומות הראשונים בעונה שעברה, אבל הרבה יהיה תלוי ברוני לוי וביכולת שלו להפוך את אותם שחקנים לקבוצה אחת שיודעת לשחק מול הגנות צפופות. לכן, כאמור, החשיבות הגדולה של מיכה. יתר השחקנים יכולים להיות מהמשמעותיים ביותר בליגה, אבל יש להם מחליפים. מיכה הוא זה שעונה טובה שלו תקפיץ את כולם מדרגה.

בית"ר ירושלים | איפה הרכש?

משה חוגג מפזר הבטחות לרכש עתידי, אבל בינתיים בית"ר ירושלים לא מתחזקת. המגן הימני עמית כהן הגיע מבני יהודה (מחליף את שי קונסטנטין שעבר למכבי נתניה) ושחקן הכנף אדווין ג'יאסי הפך לרכש הראשון של ארווין קומאן. זהו. בהתחשב בעובדה שמוחמד נמכר ועידן ורד ואלירן עטר עזבו, בית"ר נראית דלילה, מאוד.
8 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
חוגג. בינתיים רק הבטחות לרכש עתידי
(צילום: עוז מועלם)
שוק הישראלים הבכירים מוגבל מאוד, אין למועדון ממש את מי להביא, וגם נראה שבניגוד לשנים קודמות אין כוונה להוציא כסף גדול על דמי העברה. כדי להיות קבוצה בחלק העליון של הטבלה בית"ר תצטרך חלוץ מרכזי טוב, אולי במקום גלאופילו פלייטר המתנדנד.

הפועל ת"א | מהפכה התקפית

לפני שנה היה ברור מה הכיוון של הפועל ת"א – צעירים, שחקני בית, רצון לקדם את אלה שהראו כישרון בעונה שקדמה לאותו קיץ. הרעיון הזה נכשל לחלוטין והפועל עלתה חזרה על דרך המלך, יחסית כמובן, רק כשצירפה בהמשך העונה שחקנים מנוסים כמו דן איינבינדר ובן ביטון. עם ההחתמות האלה בא התיאבון, וכיוון חדש.
8 צפייה בגלריה
עידן ורד
עידן ורד
עידן ורד. חלק ממהפך בחלק ההתקפי של האדומים
(צילום: עוז מועלם)
הקבוצה הלכה על שחקנים מנוסים שאמורים להפוך לגמרי את החלק ההתקפי. עידן ורד יכול לשחק גם באגפים וגם מאחורי החלוץ, פארליי רוסה יהיה באגף השני, לוסיו יבעט לשער בקבוצה הרביעית שלו בישראל; ואולי הכי חשוב, שלומי אזולאי, הקשר (גם החלוץ נמצא בקבוצה). הרבה יהיה תלוי בתנועה של לוסיו: שחקני ההתקפה האחרים אוהבים לקבל את הכדור לרגל, ולוסיו יצטרך לזוז כדי לתת לאזולאי אפשרויות מסירה.