טור זה נכתב לאחר "שיחת ג'קוזי" כבת 10 דקות בקאנטרי המקומי. שיחה שניהלתי עם אדם באזור גיל ה-70, ארגנטינאי ששמו אלפרדו שהכרתי לראשונה. השיחה נערכה כ-3 ימים מתום מונדיאל 2022 ונדחסו לתוכה כל הנושאים הקשורים לכדורגל, קטאר, ארגנטינה, מסי וכו'.
בהשראת תכני השיחה ובהשראת הארגנטינאי החביב אלפרדו, החלטתי לדון מזווית קצת שונה בשאלה הכמעט פילוסופית והיא: מי הגדול מכולם (לפחות בהיסטוריה הארגנטינאית) מראדונה או מסי?
1 צפייה בגלריה
דייגו מראדונה עם לאו מסי
דייגו מראדונה עם לאו מסי
דייגו מראדונה עם לאו מסי
(צילום: רויטרס)
השאלה מה ההגדרה לגדול יותר, מי שכובש יותר? מי שמבשל יותר? מי שמשפיע יותר? מי שגורם לשחקנים לצידו לממש את מקסימום הפוטנציאל שלהם? מי שמנהיג יותר? מי שמגיע לפסגות גבוהות יותר? כולנו יודעים שבענפי ספורט קבוצתיים ישנן פעולות והתנהגויות שלא ניתנות לכימות ולא נמדדות בסטטיסטיקה.
אקצר ואומר מראש שבטור זה לא תמצאו את התשובה מהטעם הפשוט כי התשובה א. פחות מעניינת מהשאלה ו-ב. יש כאן משהו מעניין הרבה יותר. מה שמעניין פה זה "התא המשפחתי" והאינטרקציות והגלגולים שעבר תא משפחתי זה עד ימינו אנו סוף שנת 2022 ואני אסביר:
לשאול מי טוב יותר או את מי אתה אוהב יותר מסי או מראדונה (בטח ובטח אם השאלה מופנית לארגנטינאי)? זה כמו לשאול ילד את מי אתה אוהב יותר את אבא או את אמא? או לשאול הורה את מי מהילדים שלו הוא אוהב יותר.
בתא משפחתי נורמלי וטבעי מקדמת דנא נולדים הילדים רק לאחר שההורים נמצאים כבר בתמונה. בארגנטינה קרה דבר הפוך או שונה: קודם הגיעו הילדים (העם הארגנטינאי) ללא כל הורה בסביבתם ואז בלית ברירה יצאו הילדים למסע ארוך ומייגע לחיפוש אבא ואמא. את אבא הם גילו בשנת 1986 במלוא הדרו. לא שלא הכירו אותו קודם לכן, אבל עד אז לא היו בטוחים שהוא האב הביולוגי האמיתי וחיפשו כל הזמן אסמכתאות וערובות לאשש את מה שחשבו.
להתאחד עם אבא אחרי כל כך הרבה שנים של הליכה במדבר בארץ לא זרועה (היה אמנם נווה מדבר בשנת 1978) היה מחזה של פעם בדור. לא עניין אם אבא הוא טיפוס מוחצן, צורך סמים מדי פעם, מתעסק עם נשים וכו'. הוא האבא הביולוגי שלנו ומפה נמשיך הלאה יחד אתו באש ובמים בחיינו החדשים כי יש את החיים שהיו עד 86' ויש את החיים לאחר 86'.
אבל משהו הרגיש עדיין חסר: התא המשפחתי לא היה שלם כי כמה יכול אב חד הורי להמשיך לכלכל, לקלקל, לתמוך, לבעוט בדלי ולראות את ילדיו גדלים ללא דמות אם. ואז התחיל גם החיפוש אחר האם. היה צורך ב- 36 שנה נוספות של קסם (ראשי תיבות של קושי, סבל, מאמץ) עד שהילדים הצליחו למצוא גם את אמא בשנת 2022. גם כאן כמו אצל אבא הם הכירו את אמא עוד קודם לכן , אך דגימת ה-D.N.A הסופית שאיששה כי אכן מדובר באם הביולוגית הגיעה ב-18.12.22.
בוויקיפדיה בערך "הלב" – ספרו של אדמונדו דה אמיצ'יס כתוב כך: "הסדרה מתמקדת בסיפורו של מרקו ילד צעיר ואנרגטי החי עם משפחתו בעיר הנמל ג'נובה שבאיטליה במהלך תקופת השפל בשנת 1881......אמו נאלצת לנסוע לארגנטינה להרוויח כסף..... מרקו הצעיר מחליט לצאת לבד לחפש את אמו בארגנטינה". עוד כתוב שם בין היתר שמרקו עובר תלאות רבות במסע אחר חיפוש ומציאת אמא, מסע שעובר דרך ערים רבות ביניהן רוסאריו - "פדובני מחליט לעזור לו ומעלה אותו על ספינה לרוסאריו ונותן לו כתובת של אדם..." לכו תדעו אם זו לא הכתובת של מסי או אחד מאבותיו.
סוף דבר התא המשפחתי עומד יציב ואיתן בשנת 2022: זוג הורים וילדים מוצלחים למכביר. השאלה מי גדול יותר כבר לא רלוונטית. גם לא רלוונטי שאחד ההורים הלך לעולמו כי בפרספקטיבה של 200 שנה קדימה ייזכרו הנכדים, הנינים ובני הנינים של הכפר הגלובלי את דייגו וליונל כגדולי הדור.
הערה: אינני ארגנטינאי, אין לי קשר ישיר או עקיף לארגנטינה. אני אפילו נמנה על מחנה כריסטיאנו רונאלדו ואוהד את נבחרת גרמניה מעל 4 עשורים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.