יש כמה דברים סמליים וכמה נקודות מקצועיות שחברו להם יחדיו לרוממות הרוח וחשיבות הניצחון של הפועל ת"א בדרבי הכדורסל בהיכל קבוצת שלמה. זה לא רק הניצחון השני על מכבי ת"א תוך פחות מחודש, אחד מהם בהיכל, אלא זה ששניהם הושגו על חודה של נקודה! ובתום מאבק שבו כל צד הגיע ערוך ועשה שימוש (כמעט) בכל הכלים העומדים לרשותו. שני ניצחונות צמודים כל כך? רוחות חדשות במועדון האדום.
זו לא רק התוצאה, 77:78, שכל אוהד הפועל ותיק זוכר היטב, שכן בעונת 1976/7 זו הייתה התוצאה שבה מכבי גם את וארזה בגמר גביע אירופה לאלופות וגם אותנו בגמר הישראלי. טוב לראות את הספרות הללו מרצדות בכיוון ההפוך.
1 צפייה בגלריה
האדומים בטירוף
האדומים בטירוף
האדומים בטירוף
(צילום: יובל חן)
וזה לא רק רצף בלתי נתפס מבחינתנו של חמישה ניצחונות רצופים, הישג ראוי לציון הן בקליבר של הפועל בשנים האחרונות והן בליגה שנראית, בסך הכל, די שוויונית. תשאלו את נס־ציונה שהפסידה למכבי ראשל"צ האחרונה.
זה הרבה דברים אחרים.
זו היכולת להתגבר על חסרונו של שחקן על כמו ג'ייקובן בראון ולנצח בכל זאת. כפי שכתבתי בטור קודם, הקבוצתיות מעל הכל ואין תלות בכוכב. זה הרצון העז - וההשתטחויות על הפרקט הראו זאת. זה אוסף השחקנים הישראלים - מוכשרים, רעבים וחוצפנים. יש לנו אחד כזה בכל עמדה היום וזה מתבטא במהלך המשחק כשהתקפה בסגנון מסוים נתקעת וצריך להפתיע את היריב עם משהו אחר.
זאת האמונה ביכולת - בעבר, כל פעם שבה שמכבי נגסה ביתרון האדום ועברה להוליך, זה נראה רע. ההפרש רק גדל. אם זה 10, תעשו 20... נשמע מוכר? הפעם, שרדנו בגדול את כל הניסיונות הללו. וזה ג'יי־פיי טוקוטו - חיכינו לו והנה הוא נראה לי רמה אחת מעל הליגה. לפחות בדרבי הזה הוא היה רמה אחת מעל כולם.
אז אם אני חושב, כפי שכתבתי בטור הקודם, שהפועל לוקחת אליפות השנה, הדרבי הזה חיזק את עמדתי מכל כך הרחבה בחינות. השנה אין לנו קבוצה נחמדה - יש לנו קבוצה, היא חזקה, בנויה טוב, מאוזנת, לשם שינוי נראה לי שגם פגענו ברכש ו...הלוואי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 15:50, 26.01.22