תקרית דיפלומטית באליפות אירופה בג'ודו שיצאה היום (שישי) לדרך בצרפת: תמר מלכה (48 ק"ג), שהייתה הישראלית הראשונה לעלות למזרן, ניצחה בניקוד הזהב את טוגצ'ה בדר הטורקייה, וזו סירבה ללחוץ את ידה בתום הקרב והתעלמה ממנה באופן מופגן. האירוע קרה על רקע נאומיו של הנשיא טורקי רג'יפ טייפ ארדואן נגד ישראל בעקבות מלחמת חרבות ברזל, ועצרות הענק שנערכות במדינה בהן מובעות תמיכה בחמאס. לאחר אותו מקרה, מלכה המשיכה הלאה לסיבוב הבא בו הודחה באיפון ע"י שירין בוקלי מצרפת.
את אפקט מלחמת חרבות ברזל אפשר לראות בעומדים על הקווים, אחרי שאורן סמדג'ה לא יצא לתחרות מכיוון שבניו משרתים ביחידות קרביות ואשתו עובדת במגן דוד אדום. גיא פוגל תפס את מקומו.
1 צפייה בגלריה
תמר מלכה
תמר מלכה
תקרית דיפלומטית בסיום הקרב מול הטורקייה. תמר מלכה
(צילום: עודד קרני איגוד הג'ודו)

פרימו סיימה במקום השביעי

גפן פרימו (52 ק"ג) ניצחה בשני ווזארים מתחרה מבולגריה, אבל הפסידה ברבע הגמר לגייל צ'לסי הבריטית בשני ווזארים, גם כן, ונשרה לבית הניחומים, בו הפסידה למאשה בלאחס הגרמניה - וסיימה את התחרות במקום השביעי.
תמנע נלסון לוי (57 ק"ג), שהגיעה כאלופת אירופה המכהנת, ניצחה בשמינית הגמר מתחרה מפינלנד בשני ווזארים, אבל ברבע הגמר עשתה מהלך לא חוקי על דריה קורנובמדובה מרוסיה, מה שגרם לפסילתה, והיא נאלצה להסתפק במקום השביעי. שירה ראשוני הודחה לאחר הקרב הראשון שלה, אחרי הפסד באיפון למרוסה סטנגר הסלובנית בניקוד הזהב. אגב, מתוך שבעה קרבות שנערכו בין שתי הג'ודוקות, ראשוני הפסידה בשישה.
אצל הגברים, טל פליקר (66 ק"ג) פרק את המרפק במהלך הקרב שלו נגד ג'ודוקא מסרביה ומירר בבכי בעודו שוכב על המזרן לאחר שהבין את חומרת הפציעה. פליקר סיים את חלקו בתחרות בעקבות הפציעה. ים וולצ'ק התחרה מול יריב מאוקראינה בקרב שהיה יחסית שקול, אולם בניקוד הזהב ספג הישראלי ווזארי וסיים את דרכו.