זה לא סוד שכבר הרבה שנים נבחרת ישראל גורמת לאוהדיה הרגשה של "הפעם זה יקרה", בזמן שמנגד אנחנו יכולים רק לומר לעצמנו :למה אנחנו רואים אותם בכלל?" אך הפעם תחושת האהבה-שנאה הזאת מרגישה שונה. עם סגל צעיר שמביא עימו רעננות ושחקנים מבוגרים אך עם זאת מחושבים, נבחרת ישראל היא ללא ספק משהו אחר מהנבחרת של פעם.
לאחר קמפיין ליגת האומות יש הרבה סיבות לאופטימיות מהנבחרת, אולם צריך להיזהר למרות כל האופוריה. אמנם לא שיחקנו נגד אריות היבשת, אך עדיין הנבחרות ששיחקנו נגדן (אלבניה ואיסלנד) טובות יותר מאיתנו על הנייר, עם שחקנים שמשחקים בליגות הרבה יותר טובות, והנבחרת הציגה לנו את הדבר החשוב בכדורגל של ימינו, וזאת לעומת הקמפיינים הקודמים: אופי.
1 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם תאי בריבו
שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם תאי בריבו
שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם תאי בריבו
(צילום: עוז מועלם)
בנוסף, יתרון גדול הוא השחקנים הצעירים. כמובן שעם ההצלחות מגיעות גם הציפיות מהילדים הנהדרים הללו: מחוכמת המשחק הבוגרת של גלוך ועד למהירות של דורון ליידנר, מהפיזיות של קארצב ועד לסלאלום של סולומון, נבחרת ישראל צריכה להיות גאה בדור הזהב שגדל כאן, להבדיל משנים קודמות בהן פיללנו ללגיונר שיעשה את העבודה
ההגרלה בחודש אוקטובר האחרון נתנה לישראלים עוד כמה סיבות להעלות חיוך על הפנים. מובן לכולנו שאת נבחרת שווייץ יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי להביס, אך לעומת זאת, את הנבחרות שפחות או יותר שוות לנו, רומניה וקוסובו, יהיה מעט קשה אך גם מאוד אפשרי לנצח. כמו כן, גם בלארוס היא מכשול לא פשוט, אך לאור הסנקציות שהוטלו עליה עקב תמיכתה ברוסיה במלחמה, הנבחרת הבלארוסית לא תארח במדינה, מה שמקנה לנו יתרון לא מבוטל עליהם.
כמו כן, הבן אדם שמנצח על המקהלה המוכשרת הזאת: המאמן, אלון חזן. כדורגלן העבר ולימים מאמן נבחרת ישראל עד גיל 21, הוא שיקוף של כל מה שאנחנו אוהבים לראות בעם שלנו. עם צניעות רבה לצד נוקשות בלתי מתפשרת, מאמן הנבחרת הלאומית יכול וצריך להיות גאה בתהליך של הצערה והשרשת הווינריות שלו לכלל שחקני הנבחרת, מה שלא זכינו לראות הרבה.
ואיך אפשר שלא לדבר על הקהל של הנבחרת. מערכת יחסים לא פשוטה קיימתבין הקהל הישראלי לנבחרתו, ולמרות כל זה היינו עדים לעד כמה הוא חשוב במשחק נגד אלבניה. לאחר שהנבחרת ספגה את השוויון בדקה ה-88, הקהל קם לתחיה ואיתו גם השחקנים, עד לגול הניצחון הדרמטי והחשוב ביותר של תאי בריבו בדקה ה-92, גול שהעלה את הנבחרת לפלייאוף היורו ולדרג הראשון במפעל. התקווה (תרתי משמע) היא שאם נראה כמו מול אלבניה 30,000 אוהדים שרים: "ישראל, מלחמה!" המסע לעבר היורו יהיה אפשרי מתמיד.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.