הבעיה היחידה שיש לאוהדי פרייבורג בימים אלה היא מצוקת החנייה ליד האצטדיון הביתי החדש (והחדיש) - יורופה-פארק. 31,500 צופים מילאו כל פינה בשבת האחרונה ב-1:3 הביתי של קבוצתם האהודה על גרויטר פירת' ומאות מתוכם, שניסו להחנות ברחובות הצמודים, פשוט גילו שהמכונית נגררה.
את ההפתעה הנעימה של אותו אחר הצהריים הם קיבלו כמה דקות קודם לכן על כר הדשא. פרייבורג, שגם ידועה בשמה "קבוצת הנדנדה" (כזו שעולה לבונדסליגה ויורדת ממנה באופן כמעט קבוע), השיגה ניצחון שישי העונה ונותרה במקום השלישי בטבלה, שתי נקודות פחות מבורוסיה דורטמונד ושלוש מבאיירן מינכן המוליכה.
7 צפייה בגלריה
פרייבורג
פרייבורג
זה ייגמר בתואר היסטורי? שחקני פרייבורג חוגגים
(צילום: gettimages)
7 צפייה בגלריה
שחקני פרייבורג חוגגים
שחקני פרייבורג חוגגים
הקבוצה הבלתי מנוצחת היחידה בארבע הליגות הבכירות בגרמניה
(צילום: AFP)
אם תרצו, היא למעשה חברה בראש המשולש שיש אחרי 10 מחזורים העונה בליגה הגרמנית, כשבמקום הרביעי ניצבת באייר לברקוזן, חמש נקודות פחות מפרייבורג. הקבוצה מדרום גרמניה, מעיר של 230 אלף תושבים בלבד, יכולה להתהדר בהישג נוסף: היא נותרה הקבוצה היחידה בארבע הליגות המקצועניות בגרמניה ללא הפסד (שישה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו).
הניצחון על גרויטר פירת', שמדשדשת בירכתי הטבלה, היה מיוחד מכיוון שהוא הראשון של פרייבורג באצטדיונה החדש, שחלק ממושביו עד שבת האחרונה עוד היה עטוף בניילון. "אנחנו כבר מאוהבים בו, לא ציפינו לכזו אווירה", הודה קשר הקבוצה, ניקולס הפלר. "פתאום אנחנו מרגישים שבאמת אפשר לעשות עונה גדולה, כזו שלא ראו פה מעולם".
7 צפייה בגלריה
אוהדי פרייבורג
אוהדי פרייבורג
הכל מצוין, מלבד מצוקת החנייה. אוהדי פרייבורג על רקע יורופה-פארק
(צילום: ettyimages)
ואכן, פרייבורג הוא מועדון קטן, בכל הקשור לכדורגל הגרמני. ב-2016 הוא שב לליגה הבכירה, לפני שנתיים ניצל ברגע האחרון מירידה ואשתקד סיים במקום ה-10. מלבד אליפויות הבונדסליגה השנייה (והיו ארבעה כאלה), אוהדי פרייבורג לא חגגו שום תואר, והם מסתדרים עם זה יופי. הישג השיא היה אי שם בעונת 1995/6 - עם המקום השלישי שסידר לקבוצה כרטיס לגביע אופ"א, בו הופיעה פעמיים בתולדותיה.

מאמן חברתי

היחידי אולי שלא נמצא באופוריה בשבועות האחרונים הוא המאמן כריסטיאן שטרייך. לפני חודשיים חגג עשור על הקווים של המועדון - הרצף הנוכחי הארוך ביותר בבונדסליגה, אבל בפרייבורג הוא נמצא כבר מ-1995 במגוון תפקידים שונים. בעבר היותר רחוק (סוף שנות ה-80) גם שיחק עבור המועדון.
7 צפייה בגלריה
וו-יונג ג'אונג
וו-יונג ג'אונג
26 שנה במועדון, 10 מתוכן על הקווים. שטרייך
(צילום: gettimages)
אבל מה שהופך אותו לאהוב כל-כך בבונדסליגה אלה הנושאים החברתיים שהוא ממשיך לעלות ולדבר עליהם, גם במהלך מסיבות עיתונאים. הוא מדגיש את הרצון לעזור לחלשים, אהבה לזולת וביום הצגתו כמאמן הקבוצה ביקש להעביר מסר בכל הקשר לטיפול באנשים עם מוגבלויות.
על המגרש, הוא הרבה פחות רגוע מאשר במסיבות העיתונאים שלו. שטרייך ידוע כאחד שמשתולל על הקווים, חי את המשחק, מזיע לא פחות מאשר שחקניו. שונה ממאמני הלפ-טופ העכשוויים. בכלל, מדובר באדם שמתגורר בעיר ועד המעבר ליורופה-פארק, היה נוסע על אופניו מדי יום מביתו בסמוך ליער השחור לאימונים. "אני עדיין צריך להתרגל למעבר", צחק שטרייך. "ביליתי במגרש הקודם 25 שנה, חצי מחיי. עכשיו אני נאלץ להגיע כל פעם לאצטדיון החדש עם מפה".
7 צפייה בגלריה
נילס פטרסן
נילס פטרסן
עקף את יוגי לב. פטרסן
(צילום: gettimages)
7 צפייה בגלריה
וינצ'נזו גריפו
וינצ'נזו גריפו
הכוכב הגדול. גריפו
(צילום: gettimages)
שאלה יהיו הצרות שלו. העונה הכל מתחבר לשטרייך בפרייבורג, למרות סגל שעל-פניו נראה הפוך, זול ובעיקר חסר ברק. ההגנה היא שם המשחק והקבוצה ספגה מספר חד-ספרתי של שערים (שבעה בלבד) - הכמות הנמוכה ביותר בבונדסליגה. כריסטיאן גונטר הוותיק הוא אחת הסיבות לכך, כמו גם פיליפ ליינהארט וניקו שולטברק, אבל גם מקדימה יש לפרייבורג מה למכור.
החלוץ נילס פטרסן בן ה-32, למשל, שהפך בעונה שעברה למלך השערים של המועדון עם 86 כיבושים ונישל מהפסגה את...יוגי לב. כן, מאמן נבחרת גרמניה לשעבר היה אחד מכוכביה הגדולים של פרייבורג בעבר. שני השחקנים המדוברים ביותר בתקופה האחרונה הם דווקא קשרים: וינצ'נזו גריפו האיטלקי ו-וו-יונג ג'אונג הקוריאני. הראשון נמצא כבר בכמה קדנציות במועדון, השני, שבקיץ 2018 נרכש על-ידי באיירן מינכן ולא ממש מצא את מקומו שם, פשוט בכושר נהדר.

המלחמה הפסיכולוגית החלה

בשבת הקרובה (16:30), מי היה מאמין, פרייבורג הקטנה יכולה לטפס לפסגת הבונדסליגה. אבל זה יהיה קשה, קשה מאוד. דורטמונד תשחק אצל לייפציג והקבוצה של שטרייך תתארח באליאנץ ארנה אצל באיירן מינכן. הביקור האחרון של פרייבורג בחבל בוואריה הסתיים בעונה שעברה בתבוסה 4:1, מה עוד שמוליכת הטבלה כבשה בשני משחקיה האחרונים שתי חמישיות - 2:5 מול אוניון ברלין בליגה ו-2:5 על בנפיקה בצ'מפיונס.
7 צפייה בגלריה
וו-יונג ג'אונג
וו-יונג ג'אונג
לא מצא את מקומו בבאיירן, פורח בפרייבורג. וו-יונג ג'אונג
(צילום: gettyimages)
מה שכן, המלחמה הפסיכולוגית לקראת המשחק החלה, ודווקא מהצד של פרייבורג. נשיא המועדון לשעבר, פריץ קלר, התראיין ל"בילד" וחשף כי לפני שלוש שנים ראשי באיירן פנו לשטרייך ורצו שיגיע לאמן. "שוחחתי בזמנו עם אולי הנס", סיפר קלר. "והוא שיבח את כריסטיאן. ממש גישש לגביו. ראוי שכעת האמת הזו תצא לאור".
האם שטרייך יוכיח בשבת לבאיירן שלא היה כדאי לוותר עליו? האם פרייבורג תרד מהר מאוד לקרקע ותספוג את הפסדה הראשון העונה? את התשובות נקבל ממש בקרוב.