גיא פניני בן ה-38 קרוב להשלים את אחד הקאמבקים הגדולים בספורט הישראלי: אחרי חמש שנים בהפועל חולון, איתה זכה לאחרונה באליפות ליגת העל בכדורסל, הפורוורד נמצא על סף חתימה במכבי ת"א בשורותיה שיחק בעבר במשך שמונה עונות.
בישורת האחרונה של העונה, בעיקר במשחקי הפלייאוף של הפועל חולון, פניני ראה ירידה חדה במספר הדקות שקיבל - יותר מ-20 דקות בעונה הסדירה הפכו ל-11.3 דקות בפלייאוף, כשבמשחקים מסוימים שותף לדקה אחת בלבד. וכך, למרות ההצלחה הגדולה במדי המועדון, פניני הטיל ספק בכך שנכון עבורו להמשיך בשורות האלופה בעונה הבאה, שעשויה להיות האחרונה בקריירה שלו. מחזיקת הגביע בני הרצליה הביעה בו עניין, וכך גם מכבי ת"א, כאשר הגורם המכריע בסופו של דבר עשוי להיות מערכת היחסים המצוינת של פניני עם עודד קטש, מאמנם החדש-ישן של הצהובים.
3 צפייה בגלריה
גיא פניני
גיא פניני
גיא פניני
(צילום: עוז מועלם)
פניני זכה עם מכבי ת"א בשלוש אליפויות, שבעה גביעים וגביע אירופה ב-2014, ושימש גם כקפטן הקבוצה. בקיץ 2014 הודיעה הנהלת הצהובים על כך שלא תאריך את חוזהו, ויומיים לאחר מכן כבר חתם בהפועל חולון, בה הפך להיות אחד מהשחקנים הדומיננטיים ביותר. הוא זכה איתה בגביע המדינה, הגיע עד לפיינל פור בליגת האלופות וכאמור, לאחרונה גם זכה באליפות.

חולון נפרדה: "נכנסת ללב של כולם"

חולון עצמה אישרה רשמית שפניני נפרד מהקבוצה. יו"ר המועדון, איתן לנציאנו, אמר: "חמש שנים מדהימות עברו מאז אותו 'קליק' בקיץ 2017. מהלך משותף ששינה את פני המועדון, הגביר את התהודה והחשיפה סביבו, הביא להשתתפות בליגת האלופות חמש שנים ברציפות עם רגעי שיא שלא ישכחו והפינאלה אליפות שניה מול אולם ביתי מפוצץ בפלייאוף שלא ישכח".
3 צפייה בגלריה
גיא פניני
גיא פניני
פניני וצלחת האליפות של הפועל חוולן
(צילום: עוז מועלם)
"גיא, אנחנו מסיימים מסע מרגש מלא בעליות ומורדות, ברגעי אושר אדירים, בפציעה קשה, בזכייה בשלושה תארים, במקצוענות בלתי מתפשרת מצידך ובתשוקה אדירה למשחק. נכנסת ללב של כולם והפכת מהר מאוד לסגול בנשמה. אנחנו מקבלים באהבה את החלטתך לעזוב וגאים על הזכות שנפלה בחלקנו ליהנות ולהתרגש משחקן העשור. בטוחים שדלת המועדון עוד תיפתח בפניך בעתיד בתקווה לעוד רגעי אושר משותפים".
פניני עצמו הוסיף: "אני נפרד מהמועדון אחרי 5 עונות מדהימות. עברנו דרך מטורפת שבה זכינו בגביע, העפלנו לפיינל-פור ליגת האלופות וכמובן רגע השיא עם הזכייה באליפות. אבל מעבר להישגים זכיתי בעוד משפחה, מהיום הראשון שחתמתי במועדון קיבלתם אותי עם המון אהבה ותמיכה. אני רוצה להודות לשלמה, איתן, רועי, יוסי וכל חברי ההנהלה על ההזדמנות שנתנו לי לשחק במועדון המדהים הזה. ולכם הקהל הסגול, אתם הלב והנשמה של המועדון הזה, בלעדיכם לא היינו מגיעים לכל ההישגים האלה. האהבה, הטירוף, החוויות המרגשות שנתתם לי ילכו איתי עד סוף חיי".
3 צפייה בגלריה
ישוב למכבי ת"א? פניני
ישוב למכבי ת"א? פניני
ישוב למכבי ת"א? פניני
(צילום: עוז מועלם)