הוועד המנהל של איגוד השייט אישר היום כי ניתאי חסון ונועה לסרי יהיו הנציגים הישראלים בדגם סירות ה-470 למשחקים האולימפיים בפריז.
הצוות החל את דרכו המשותפת באפריל 2022, כאשר לסרי שבה מפרישה על מנת לחבור לחסון בשיוט הנסיכה, לאחר ששותפתו לסירה נפצעה. החיבור הוכח כמוצלח מאוד, כאשר הצמד זכה במקום החמישי בתחרות ומאז הם מפליגים ביחד.
1 צפייה בגלריה
ניתאי חסון ונועה לסרי
ניתאי חסון ונועה לסרי
בדרך לפריז. חסון ולסרי
(צילום- Bernardí Bibiloni)
בשנתיים האחרונות סיימו חסון ולסרי כמעט את כל התחרויות בהן השתתפו בתוך עשרת הגדולים, כולל מקום שישי באליפות אירופה 2022 ועשירי ב-2023, מקום עשירי בטסט איוונט האולימפי, מקום שביעי באליפות העולם 2023 ומקום חמישי באליפות העולם 2024, שהסתיימה בשבוע שעבר.
חסון ולסרי שלטו בשנתיים האחרונות בדגם בישראל, ולאחר שהשיגו את הקווטה האולימפית באליפות העולם 2023 היה צפוי כי מועמדותם לפריז תאושר.
לאחר סיום כל תחרויות המבחנים האולימפיים התכנסה אתמול הוועדה לבחירת הנציגים האולימפים, על מנת לאשר את המלצת המאמן הלאומי גידי קליגר. בוועדה יושבים דני אורן, מנהל היחידה לספורט הישגי, שמשון ברוקמן ומוטי אמברם, חברי הוועדה המקצועית של איגוד השייט, אלי צוקרמן, המנהל המקצועי של האיגוד ומעין דוידוביץ, גולשת אולימפית לשעבר. בעמדת משקיפה בוועדה דליה בושינסקי, היועצת המשפטית של האיגוד.
הוועדה קיבלה את המלצת המאמן, העבירה את המלצתה לוועד המנהל, שכאמור אישר היום את ההמלצה. "ניתאי ונועה הוכיחו בחודשים האחרונים כי הם ראויים לכרטיס לפריז וממשיכים להסב לנו גאווה בעולם", אמר שי בובר, יו"ר איגוד השייט. "נותרו לנו 5 חודשים עד למשחקים האולימפיים ואני בטוח שהצוות המקצועי יכין אותם למשימה החשובה ביותר - זכייה במדליה אולימפית".