חצי מהשיוטים באתר האולימפי כבר עברו ושני הנציגים הישראלים - קטי ספיצ'קוב ויואב כהן, מדורגים כל אחד במקום החמישי בתחרויות לגברים ונשים. מחר יזכו השייטים למנוחה לפני חידוש התחרויות ברביעי וחמישי ובשבת מתוכנן להתקיים שיוט מדליות נוסף שמעניק ניקוד כפול, כך שהכל עדיין פתוח.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
ספיצ'קוב, סגנית אלופת העולם, צברה עד כה 27 נקודות שליליות בתום שישה שיוטים. אחרי השיוטים שהתקיימו היום היא רחוקה 11 נקודות שליליות מהסינית לו יונקסיו, המדורגת שלישית. המוליכות בתחרות הן האלופה האולימפית הצרפתייה שרלין והבריטית אמה ווילסון, שצברו 14 נקודות שליליות, אבל שוברת השוויון נכון לעכשיו מנקודת המבט הישראלית היא הסינית, שצברה 16 נקודות שליליות.
3 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב בתחרות גלישת הרוח בטוקיו
קטי ספיצ'קוב בתחרות גלישת הרוח בטוקיו
הדרמה נמשכת. קטי ספיצ'קוב בתחרות גלישת הרוח בטוקיו
(צילום: רויטרס)
יונקסיו נחשבת לגולשת מצוינת, אבל נעדרה מהסבב מאז הקורונה. אתמול היה לה יום שיוטים מצוין וכעת היא עשויה להיות ההבדל בין מדליה ישראלית לאכזבה מאי עלייה לפודיום. איום נוסף מהווה המדורגת רביעית, האיטלקיה מרתה מאנטי, המרוחקת שתי נקודות שליליות מספיצ'קוב.
3 צפייה בגלריה
האיום הגדול על המדליה של ספיצ'קוב. הסינית לו יונקסיו
האיום הגדול על המדליה של ספיצ'קוב. הסינית לו יונקסיו
האיום הגדול על המדליה של ספיצ'קוב. הסינית לו יונקסיו
(צילום: AP)
אחת הבעיות היא שהישראלית לא רק צריכה לרדוף אחרי המובילות אלא גם להביט לאחור, מאחר שאלופת העולם, ההולנדית ליליאן דה-חאוס (מדורגת שישית), עדיין לא נכנסה לעניינים וצברה רק שתי נקודות שליליות יותר מספיצ'קוב.
יואב כהן סיים יום יציב בו הגיע פעמיים למקום השביעי ופעם אחת למקום השמיני. בשיוט החמישי הוא הוביל בפער ניכר, אבל בסופו של דבר סיים במקום השביעי. בשיוט השישי, אחרי שהיה רחוק מהצמרת, ביצע הישראלי קאמבק גדול וסיים שוב במקום השביעי.
3 צפייה בגלריה
יואב כהן
יואב כהן
פספוס וקאמבק. יואב כהן
(צילום: רויטרס)
"אני בונה בעיקר על היכולות של יואב, עוד יותר ממחצית הדרך לפנינו ואנחנו במצב בו אנחנו יכולים לעשות מדליה", אמר המאמן גור שטיינברג. "בשיוט השישי עשה כהן התאוששות חשובה מאוד עם הרבה אופי, זה השאיר אותו בתמונת המדליות".
בתחרות מוליך האיטלקי מתיה קמבוני, שצבר 15 נקודות שליליות, לפני השווייצרי מתאו סאנז לאנז (20 נקודות שליליות). הפייבוריט ההולנדי קיראן באדלו ירד למקום השלישי (20 נקודות שליליות) לאחר שנפסל בשיוט החמישי בעקבות תקרית בינו לבין קמבוני.
כהן, עם 30 נקודות שליליות, עדיין נמצא בתמונה, מכיוון שסאנז לאנז בולט ברוחות קלות יותר וגם הצרפתי המדורג רביעי תומאס גויאר (23 נקודות שליליות) נחשב ליריב עליו מסוגל הישראלי להתגבר. יחד עם הפולני פיוטר מישקה, שצבר את אותו מספר נקודות שליליות של כהן, רחוקים השניים מהמקום השביעי בו מדורג הבריטי טום סקווירס. הטייפון שצפוי לעבור מחר באזור לא אמור להשפיע יותר מדי על הרוחות. השיוט השני שהתקיים היום התאפיין בתנאים הפכפכים, עם רוחות שהגיעו מכיוון החוף.