"אני מחכה להשתלת כליות שתציל לי את החיים. שימחתי את המדינה שלנו עשרים שנה, מקווה שהמדינה תשמח אותי ותעזור לי למצוא תרומה תואמת בעבורי". הדובר: שלום אביטן, אחד משחקני הכדורגל הגדולים ביותר ששיחקו בישראל והסמל הגדול ביותר של הפועל באר שבע בכל הזמנים.
אביטן זקוק להשתלת כליות שתציל את חייו והעניק ראיון בלעדי ל"ידיעות אחרונות" מביתו בבאר שבע. חלוץ העבר פנה לציבור ואמר: "יש לי סוג דם רגיל בי פלוס, מקווה שאשיג את התורם לפני שאגיע לטיפולי דיאליזה. גילו שיש לי תפקוד כליות כללי של 15 אחז בלבד. יש היום מודעות לתרומת כליות, ויש הרבה אנשים כמו הדתיים שמבינים שזה לשם שמיים. מקווה שיהיה אחד שייתן לי את זה, זה פשוט יציל לי את החיים. אני מחכה בקוצר רוח לכל טלפון שיציל אותי".
2 צפייה בגלריה
"מחכה לכל טלפון שיציל אותי". אביטן
"מחכה לכל טלפון שיציל אותי". אביטן
"מחכה לכל טלפון שיציל אותי". אביטן
(צילום : ישראל יוסף)
לפני חודש וחצי התברר לאביטן כי תפקוד הכליות שלו נמוך במיוחד, והובהר לו כי יצטרך לעבור השתלת כליות. בני משפחתו שמרו בסוד את מצבו הבריאותי, אולם מאחורי הקלעים הכינו ילדיו פליירים, ללא אזכור שמו, לחלוקה בקהילות דתיות בכדי לנסות לאתר מי שיהיה מוכן לסייע לו בהשתלת הכליות.
"הוא הבן האדם הכי חזק שיש, הוא יעבור את זה במאה אחוז", סבורים בני משפחתו. "שמרנו את זה עד עכשיו בסוד, הוא בכל זאת שלום אביטן הגדול. הוא חווה תקופה קשה עם עייפות וכל מה שקשור בתפקוד כליות נמוך, אבל כולנו אופטימיים שנעבור את זה בסופו של דבר. הוא גרם לכל כך הרבה אנשים לחייך, אם זה בנבחרת ישראל, בהפועל באר שבע, בעשרות משחקים בבית"ר ירושלים ובהפועל ת"א. אנחנו משוכנעים כי מישהו בסופו של דבר יסכים להציל נפש של יהודי יקר כזה".
2 צפייה בגלריה
מגדולי שחקני הפועל באר שבע בכל הזמנים. אביטן
מגדולי שחקני הפועל באר שבע בכל הזמנים. אביטן
מגדולי שחקני הפועל באר שבע בכל הזמנים. אביטן
(צילום: ראובן שוורץ)
אביטן בן ה-71 הוא מלך השערים בכל הזמנים של הפועל באר־שבע עם 100 כיבושים, הוא גם הוביל את המועדון לזכייה ב-1976 בתואר האליפות שהיה סנסציוני, כאשר עשר שנים לאחר מכן זכה באליפות גם עם הפועל ת"א.