התסכול שלנו אוהדי מכבי ת"א מתחילת העונה נבע מציפיות גבוהות, ומציאות שהייתה מאכזבת: כמעט הפסד לבאיירן, הפסד נוראי לבלגרד, והפסד צפוי למילאנו. ומשם העונה רק יכולה הייתה להידרדר. שפת הגוף של סקוטי ווילבקין במשחקים הללו שידרה "הלכה עוד עונה". שחקנים שמשוטטים על המגרש ללא כיוון, סלים מקריים ובעיני שני דברים שלא היו: הנאה של השחקנים ואינטליגנציית משחק שבלעדיה אבדנו.
הנצחון על ברצלונה היה פסגה בעיקר במוטיבציה של השחקנים, הטירוף על המגרש, הידיעה שהם באים לנצח ולא משנה מי תעמוד מולם הם לא יוותרו. ומשם הופיעו המון מהלכים גדולים. מסירות יפות, חטיפות, שלשות שנכנסו. אני חושב שהשינוי טמון בכמה שחקנים: הראשון, סקוטי שהחל ליהנות מהקבוצה. יש לו טא'צ עם כל שחקן, הוא מוסר נהדר, ממעט לכדרר סתם, שומר טוב בהגנה וחוטף כמעט 3 כדורים למשחק. הביטחון שלו עלה והוא הופך להיות הווינר שראינו בעונה ההיא שנגדעה.
1 צפייה בגלריה
ריינולד וטיילור שמחים. מחצית ראשונה נדירה
ריינולד וטיילור שמחים. מחצית ראשונה נדירה
ריינולד וטיילור שמחים. מחצית ראשונה נדירה
(צילום: אורן אהרוני)
השני הוא קינן אוואנס. חיפשנו רכז ומצאנו, המון ביטחון ומהירות על המגרש, לוקח זריקות טובות, שומר מעולה, ובעיקר מנהל את המשחק כמו שמכבי צריכה. השלישי, דריק וויליאמס, שהפך משחקן ששוטט על המגרש ועמד על קו ה-3, לשחקן אקטיבי שמנצל כל יתרון שיש לו – מהאתלטיות ועד לתנועה ללא כדור. הוא הברומטר באנרגיות יחד עם ריינולדס. הרביעי הופך להיות מניה בטוחה, ג'יימס ננאלי, שמפתיע כל פעם מחדש. רעב לכדור, קולע מעולה ובעיקר בעל נוכחות על המגרש שמייצרת ביטחון לאחרים. האחרונים החביבים הם שני הסנטרים, שכל אחד מהם מביא משהו אחר. האחד אנרגיות, כוח, אסיסטים יפים והשני כל דקה על המגרש = נקודות.
אני אישית מאוד אוהב את אנטה ז'יזיץ', וחושב שאם מנצלים את היתרונות שלו - פיק אנד רול, התמצאות בצבע עם ט'אצ עדין, רק נרוויח אותו. כשהחבורה הזו נהנית לשחק יחד כל המחליפים נותנים תפוקה, אין תחליף ללכידות, ופרגון. זו אחת מפתיחות העונה היותר מעניינות ביורוליג. הגדולות מפסידות, האמצעיות מנצחות, אבל כמו תמיד, אל דאגה, זה יתיישר. תהיה בטוחים שצסק"א, אנאדולו, מילאנו, וריאל יתמקמו בראש. מכבי חייבת לרכב על הגל הזה של האנרגיות בשביל להתמקם במקום החמישי כי יהיו עוד הפתעות והפסדים לא צפויים. אין כמו כדורסל ואין על מכבי כשהיא משחקת כדורסל שמח.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.