העונה הקודמת של ברצלונה הייתה אחת מהגרועות בתולדותיה. אמנם היא סיימה שנייה בליגה, אבל גמגמה כל לאורך כל הדרך, גם לאחר שרונאלד קומאן הוחלף בצ'אבי. השיא היה בהדחתה בשלב הבתים של ליגת האלופות. ללא ספק, רגע שפל שלא ירצו לחוות כמוהו בעתיד.
אבל אחד מנקודות האור הבודדות הייתה השחקנים הצעירים, בעיקר אלה שהם מתוצרת בית. זה שנים שלא נקלטו ונטמעו בקבוצה בוגרי ברצלונה ב', וכעת הגיע זמנם. לקראת הקלאסיקו המתקרב ובא, זו ההזמנות לבחון את הבולטים מבין נציגי המשמרת הצעירה שנותרו מהעונה שעברה:
1 צפייה בגלריה
פדרי
פדרי
פדרי
(צילום: AFP)
הראשון הוא אריק גרסיה. בדומה לפיקה, הוא עזב את הקבוצה בגיל צעיר לקבוצה אנגלית וחזר לאחר שנמכר. כמובן שהשהות במנצ'סטר סיטי חישלה אותו והוא חזר כשחקן הרכב. לבלם האיכותי יש גם 18 הופעות במדי הנבחרת הבוגרת של ספרד, כולל ביורו האחרון. מבחינת לואיס אנריקה, הוא מניה בטוחה בהרכב וגם מבחינת צ'אבי, שנתן לו גם השנה במה.
בעמדת הקישור ניתן לציין את גאבי ואת פדרי. גאבי בן ה-18 הוא ללא ספק אחד הכדורגלנים הטובים בעולם לגילו, בעמדת הקשר האחורי. הוא כבר הופיע במדי הנבחרת הבוגרת 12 פעמים ואם לא יקרה משהו יוצא דופן, הקשר יופיע במונדיאל הקרוב. הוא הוקפץ ישירות מקבוצת המילואים באמצע השנה הקודמת - ומאז לא חזר אליה. האחרון שהתקדם כל כך מהר היה מסי.
לצד גאבי ישנו פדרי, שכבר השתתף ביורו 2020 וכמו גרסיה באולימפיאדת טוקיו. שחקן כישרוני, מנהיג על המגרש, לא סקורר אבל בהחלט בעל פוטנציאל רב. כבר התחילו להשוות אותו לאינייסטה האגדי.
אחרון חביב זה אנסו פאטי. החלוץ נולד בגיאנה ביסאו והיגר בגיל 6 עם הוריו לספרד. מאז התפתח ועלה לבוגרים בגיל 17, בלי לערוך ולו הופעה בודדת במדי ברצלונה ב'. עד כה פציעות עיכבו את הקריירה שלו וממוצע השערים שלו הוא 6 בעונה בלבד. צ'אבי בונה עליו כצלע השלישית במשולש ההתקפה של לבנדובסקי ודמבלה. כשכולם יבעירו מנועים, תהיה לקבוצה התקפת מחץ.
ולסיום, מילה על הוותיקים דווקא. ג'רארד פיקה, ג'ורדי אלבה וסרחיו בוסקטס נשמעו מקטרים על דקות המשחק המעטות שהם מקבלים ועל הכוונה לקצץ בשכרם כדי לשמור על תקציב המועדון במצב מאוזן. הם ציפו ליחס חברי יותר מצ'אבי שאיתם שיחק. ובכן, הוא עשוי מחומר אחר. רק מי שמגיע לו ישחק. בכל מקרה, רצוי אולי להפוך אותם לסוג של חונכים לצעירים. כך הקבוצה תצא נשכרת ולא יווצרו שם מחנות, סכסוכים ויריבויות. לתשומת ליבו של המאמן, שכשחקן חווה את הסיטואציה על בשרו משני הצדדים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.