כמה דקות אחרי שריקת הסיום, הסצנה שכולם חיכו לה הגיעה: אוהדי מכבי תל אביב קראו בשמו של ערן זהבי, הוא היסס, הם שוב קראו, הוא היסס, הם המשיכו לקרוא ולשיר לו - והוא כבר לא היה יכול לעמוד בפיתוי. שחקן עם חולצה אדומה עומד מול שער 11 ומקבל עידוד, זה לא יכול לקרות לאף אחד חוץ מלזהבי. בסוף הוא גם זרק את החולצה לקהל, ולאוהד מכבי מאושר תהיה חולצה אדומה בארון, אבל לא אכפת לו מהצבע - כי היא שייכת לאחד מאליליו.
הרגע הזה השכיח את העובדה שלזהבי היה משחק חלש, בו הוא לא מצא את הרשת כפי שחלם. ועבור האוהדים השכיח מעט את טעם ההחמצה. מכבי תל אביב הייתה יכולה לעבור את פ.ס.וו איינדהובן. היא נתנה הופעה מכובדת ושיחקה היטב, אבל היה חסר לה השפיץ של הנעל. אם זהבי היה לובש צהוב, הוא בוודאי היה כובש מהמצב הקורץ שסטיפה פריצה הגיע אליו במחצית הראשונה או עוד יותר טוב: כובש בדקה ה-98 ושולח את המשחק להארכה דרמטית. אבל אלה רק פנטזיות. במציאות, מכבי ת"א יכולה לחוש אכזבה מהתוצאה (1:1), זאת פעם שנייה ברציפות שהיא קרובה להפתיע אימפריה אירופית ומסתפקת במחמאות בלבד. 30 אלף איש ביציעים, יריבה עייפה ולא בשיאה, אך הקבוצה של מלאדן קרסטאיץ' לא הצליחה לנצל את היתרונות לטובתה.
6 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי מודה לקהל הצהוב
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
רגע מאוד מרגש
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
יכולים להרגיש מאוכזבים. שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
צמד המשחקים מול איינדהובן הזכיר מאוד את אלו מהעונה שעברה מול שחטאר דונייצק בשלב 32 האחרונות בליגה האירופית. זה אמנם נגמר 0:3 בסיכום, אבל התוצאה שיקרה. באוקראינה מכבי כבשה שער מפתיע, אבל הוא נפסל, היא גם מצאה פעמיים את המשקוף. גם הפעם היה חסר לה מזל, במשחק בהולנד ככל הנראה הגיע לה פנדל שלא נשרק. בבלומפילד אמש היא הצליחה להגיע למעט הזדמנויות, אבל החמיצה אותן. במשחקים אתה חייב לכבוש גם מחצי הזדמנות אם אתה רוצה להפתיע, הצהובים לא הצליחו לעשות את זה, וזה בדיוק ההבדל בין הפתעה להפסד מכובד.
אולי זה מזל, ואולי זה גם ניהול המשחק של קרסטאיץ', שאת החילופים הראשונים שלו עשה בדקה ה-85, וקשה מאוד להבין מדוע הוא מתעלם באופן קבוע מאייל גולסה ומדוע ברוב המשחק החלוץ ג'ורג'ה יובאנוביץ' שיחק בכלל באגף. מצד שני, בסך הכל מכבי שלו התמודדה בצורה מעוררת הערכה מול קבוצה טובה בהרבה. אז אי אפשר לחרוץ את דינו. הפיספוס הבאמת גדול של הצהובים היה בשלב הבתים מול לינץ האוסטרית, לה הפסידו ברשלנות ולכן לא העפילו לשמינית הגמר אוטומטית.
6 צפייה בגלריה
ערן זהבי ושרן ייני
ערן זהבי ושרן ייני
ערן זהבי מקבל שמירה צמודה
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
סטיפה פריצה
סטיפה פריצה
סטיפה פריצה. רשם החמצה גדולה
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א יורדים מהמגרש
שחקני מכבי ת"א יורדים מהמגרש
שחקני מכבי ת"א יורדים מהמגרש אחרי זריקת החפצים. החלטה מעולה של השופט
(צילום: עוז מועלם)
על המשחק העיבה גם ההתנהגות הדוחה של חלק מהאוהדים שזרקו חפצים למגרש. שלא כמו השופטים הישראלים, השופט האוסטרי לא שיחק משחקים ופשוט הוריד את השחקנים מכר הדשא. נקווה שהשופטים הישראלים ילמדו מכך, ועוד יותר מכך נקווה שה"אוהדים" שזרקו חפצים למגרשים יוענשו בצורה קשה.