עברו 45 שנים מאז הפעם האחרונה בה נבחרת כדור ישראלית לקחה חלק במשחקים האולימפיים. בפעם הקודמת הייתה זו נבחרת הכדורגל שלנו, שהגיעה עד רבע הגמר באולימפיאדת מונטריאול 1976 - שם הפסידה לברזיל הגדולה. מאז, לא היה אף ענף כדור בכחול-לבן שהצליח להשיג את הכרטיס, ואף אחד לא היה מהמר על כך שמי שתשבור את הבצורת בטוקיו היא דווקא נבחרת ישראל בבייסבול.
הנבחרת בת 24 השחקנים היא אחד הגורמים העיקריים להתעצמותה של המשלחת האולימפית הישראלית, הגדולה בכל הזמנים, עם כ-90 ספורטאים בכחול לבן. מעבר להישגים המרשימים בג'ודו, בשחייה ובהתעמלות, הגיע הזמן שניתן כבוד גם לשחקנים עם המחבט.

1 צפייה בגלריה
הנבחרת באליפות העולם
הנבחרת באליפות העולם
הנבחרת באליפות העולם
(צילום: AP)

ענף הבייסבול כלל לא נפוץ במדינתנו הקטנה, ופופולרי בעיקר במרכז אמריקה, יפן וארה"ב, כשבשתי האחרונות הוא נחשב לספורט הלאומי. נכון שרוב הנבחרת שלנו מורכבים מיהודים-אמריקאים, שהוסיפו לה איכות ודחפו אותה קדימה, אבל זה לא אומר שהבייסבול הישראלי לא פעיל ומתפתח.
המשחק תופס תאוצה בארץ בשנים האחרונות, אחרי שניסיון קודם להפעיל ליגה בהשתתפות 6 קבוצות ב-2007 הסתיים תוך שנה בגלל קשיים כלכליים. כעבור עשר שנים הוקמה מחדש ליגת הבוגרים, ועם חמש ליגות פעילות וכ-80 קבוצות, אפשר להגיד שהענף הצליח להתבסס - וההופעה ההיסטורית בטוקיו רק צפויה לתת לו דחיפה נוספת.
כאמור, האיזרוח של שחקנים מנוסים מארה"ב עשה פלאים, והנבחרת השתתפה לפני ארבע שנים באליפות העולם בפעם הראשונה בתולדותיה - והדהימה כשסיימה במקום השישי, כשבדרך היא מנצחת נבחרות חזקות כמו קובה והולנד. בבכורה באליפות אירופה לפני כשנתיים הנבחרת סיימה במקום הרביעי והמכובד אחרי הפסד לספרד במשחק על מדליית הארד, אבל התחרות החשובה באמת הגיעה מעט לאחר מכן, טורניר ההעפלה לטוקיו, שם השיגה את הכרטיס ההיסטורי. עד כמה זה מדהים? רק שש נבחרות ישתתפו באולימפיאדה, וישראל, המדורגת 24 בעולם, תהיה אחת מהן.
הנבחרת שובצה לבית קשה עם דרום קוריאה וארה"ב, המדורגות במקומות השלישי והרביעי בעולם בהתאמה, אבל כלום לא אבוד מראש. מספר המשתתפות הקטן נותן סיכוי גבוה למדליה, וגם שיטת המשחקים המוזרה מאפשרת לנבחרות מספר הזדמנויות לתקן. וכך, אחרי ניסיונות רבים עם נבחרות כדור אחרות שכשלו, אולי דווקא מהבייסבול נזכה לראות מדליה. בינתיים נותר לנו לאחל לשחקני הנבחרת ולשאר נציגי ישראל באולימפיאדה הצלחה רבה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.