הישג מרשים לרז הרשקו, שזכתה היום (שבת) במדליית הארד בגראנד סלאם טוקיו בג'ודו.
הרשקו (+78 ק"ג) ניצחה ארבע יריבות בדרך לפודיום, כולל על היפנית היקארו קודאמה באיפון תוך 13 שניות בקרב המכריע על המדליה. הישראלית החלה להתחרות בסיבוב השני, שם גברה על הייבין לי הקוריאנית. לאחר מכן ניצחה בווזארי את מאיה סגאווה המקומית, אך בחצי הגמר נעצרה מול יפנית אחרת - נאי אראי ונשרה לקרב על מדליית הארד - בו, כאמור, השיגה איפון מהיר.
3 צפייה בגלריה
הרשקו
הרשקו
הישג נהדר. הרשקו
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
3 צפייה בגלריה
רז הרשקו
רז הרשקו
רז הרשקו, מאמנה שני הרשקו והמדליה
(צילום: איגוד הג'ודו)
"אני שמחה לסיים את גראנד סלאם טוקיו על הפודיום", אמרה הרשקו בסיום. "פעם ראשונה שאני מתחרה פה וזו זכות ענקית להניף את דגל ישראל בימים אלה. אני רוצה להקדיש את המדליה הזו לכל המדינה המדהימה שלנו, אני הכי גאה לייצג את ישראל ולהראות את הדגל שלנו בכל מקום בעולם. המדליה הזו היא לזכרו של יונתן גוטין ז"ל, שמלווה אותי יום-יום ונותן לי את הכוח לנצח ברגעים הקשים והיא מוקדשת גם למשפחה המדהימה שלו".
גוטין ז"ל נרצח בקיבוץ בארי במהלך חדירת מחבלי החמאס בשבת הארורה ב-7 באוקטובר. בצעירותו התאמן בעיר מודיעין מכבים רעות במועדון הג'ודו סאקורה, היה סגן אלוף ישראל ואף יצא לתחרויות בינלאומיות.

נלסון לוי סיימה חמישית

תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) סיימה חמישית, לאחר הפסד בקרב על מדליית הארד בווזארי לג'סיקה קלימקייט, אלופת העולם לשעבר ומדליסטית הארד מהמשחקים האולימפיים בטוקיו. עוד לפני כן גברה נלסון לוי על שתי יריבות מיפן ואחת מרוסיה והפסידה לג'ודוקא מגאורגיה.
3 צפייה בגלריה
תמנע נלסון לוי
תמנע נלסון לוי
רק כמעט. נלסון לוי
(צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו)

אצל הגברים, שגיא מוקי (עד 81 ק”ג) שוב אכזב כאשר הפסיד בקרב הראשון שלו - לטימור ארבוזוב בן ה-19 מרוסיה, שאין לו אף הישג משמעותי עד כה בקריירת הבוגרים. גיא גורביץ’ (עד 90 ק”ג) עלה אוטומטית לסיבוב השני, אך הודח שם על-ידי לוקה מייסורידזה הגאורגי.