חמש שנים אחרי ההופעה הראשונה שלו במעמד, דייויד גילברט (42) הבטיח אתמול (ו') הופעה שנייה בקריירה ברבע גמר אליפות העולם בסנוקר.
גילברט, המדורג 31 בעולם, עשה זאת בקלות מפתיעה כשהביס 4:13 את רוברט מילקינס. גילברט הגיע ליום השני של ההתמודדות ביתרון 3:5, והשתלט לחלוטין על השולחן. מילקינס מנגד נראה באופן ברור סובל מכאבים בצוואר שפגעו במשחק שלו.
2 צפייה בגלריה
דייויד גילברט חוגג ניצחון
דייויד גילברט חוגג ניצחון
דייויד גילברט חוגג ניצחון
(צילום: George Wood, gettyimages)
עם ברייקים של 67, 84, 136 ו-123, גילברט ברח ל-4:12 והגיע לסשן הערב כשהוא זקוק למשחקון אחד בלבד כדי לסגור עניין. גילברט לא איפשר למילקינס שום סיכוי לחזור - וניצח כבר בהזדמנות הראשונה.
"זה נחמד לדעת שאני עדיין מסוגל לשחק", אמר גילברט שחווה עליות ומורדות רבות בקריירה, "זה מרגיש פנטסטי כשהכדור הלבן עושה את מה שאני רוצה שיעשה".
גילברט יפגוש ברבע הגמר את המנצח במשחק בין שון מרפי וסטיבן מגווייר, כשלאחר הסשן הראשון מגווייר מוביל 3:5. השניים יחזרו לסשן נוסף היום ב-12:00.
"אני מכיר את שניהם מאז שהיינו ילדים. סטיבן היה השחקן שהכי הערצתי אז. מרפי הוא מהשחקנים הבודדים שאני תמיד אצפה בהם כשהם משחקים", התייחס גילברט למשחק הבא, "שניהם התקפיים והולכים על המכות שלהם. זה מה שאתה צריך לעשות כשאתה פה, אתה צריך לשחק כדי לנצח".
מילקינס סיפר בסיום על הכאבים מהם סבל: "ב-6 בבוקר הייתי בטסקו וקניתי איבופרופן. אני סובל לרוב מהכאבים האלו פעמיים בשנה והם לרוב חולפים כשאני לוקח משככי כאבים. הפעם הכאב המשיך כל היום. אני לא רוצה לייצר תרוצים כי גילברט שיחק מצוין. אם הוא ימשיך ככה הוא יכול ללכת רחוק. הייתי עצלן העונה ושילמתי על זה כעת".
2 צפייה בגלריה
רוברט מילקינס סובל
רוברט מילקינס סובל
מילקינס לא מצליח להסתיר את הסבל
(צילום: George Wood, gettyimages)
מי שהצטרף לגילברט ברבע הגמר הוא ג'אד טראמפ שניצח 7:13 את טום פורד. טראמפ הגיע ליום השני של ההתמודות ביתרון 2:6 והגדיל את הפער, תוך שהוא מעניש את יריבו על מספר החטאות. אל הסשן השלישי והאחרון היום הוא הגיע במצב של 5:11, פורד עוד הצליח להתקרב מעט לפני שטראמפ סגר את הסיפור עם 7:13.
טראמפ יפגוש ברבע הגמר את המנצח במשחק בין שתי הסינדרלות של השנה שעברה סי ג'איווי וג'ק ג'ונס. עד כה המשחק בין השניים מנפק המון רגעים דרמטיים, גם אם הם לא מגובים בסנוקר איכותי במיוחד. חמישה משחקונים מתוך 14 הוכרעו על השחור ובכולם ניצח ג'ונס. למרות זאת, סי לא נשבר והוא סיים את הסשן השני בפיגור קטן 9:7. המשחק יושלם ב-16:30 ומי שינצח יהיה השחקן הראשון מאז מת'יו סטיבנס ב-1999 שמעפיל לרבע הגמר פעמיים ברציפות בשתי ההופעות הראשונות שלו באליפות העולם.
עוד היום, ב-16:30 ייצא לדרך המשחק המסקרן בין מארק אלן, מהשחקנים הטובים ביותר בעולם כיום, וג'ון היגינס, אגדת סנוקר וארבע פעמים אלוף העולם. ב-21:00 ייפתחו המשחקים בין קיירן ווילסון וג'ו אוקונור ובין ג'ק ליסווסקי וסטיוארט בינגהאם.
פורסם לראשונה: 12:41, 27.04.24