ב-26 באוגוסט ייערך טקס שחקן השנה של אופ"א בפעם ה-23 ברציפות. שלושת המועמדים, לראשונה בהיסטוריה, הם שחקני קישור: אנגולו קאנטה מצ'לסי, חברו לקבוצה ז'ורז'יניו וקווין דה בריינה ממנצ'סטר סיטי. יש לשים גם לב, שזו השנה השנייה ברציפות שרונאלדו ומסי, בלי צל של ספק שני הטובים ביותר בעולם עד שנת הקורונה ולמשך עשור, לא נכללים ברשימת המועמדים הסופית.
מהי הסיבה שאין ברשימה חלוצים? ככל הנראה זו החלטה פוליטית אך מושכלת של אופ"א לנסות ולשים את אור הזרקורים על "הפועלים השחורים". לרוב כשאומרים השחקן הטוב בעולם, מתכוונים לקשר התקפי או לחלוץ. השוער ושחקני ההגנה לרוב מקבלים מעט קרדיטים וכנ"ל הקשרים. בעוד שעיתונאים ופרשנים ירדו לחייו של חלוץ אם תפס יום רע (או טורניר רע, כמו אמבאפה ביורו), הרי שקשר יקבל פחות תשומת לב מהמבקרים לסוגיהם.
1 צפייה בגלריה
קווין דה בריינה
קווין דה בריינה
קווין דה בריינה
(צילום: AP)
מבין כל הקשרים המועמדים, איש מהם לא כובש על. כולם סוג של סדרנים או מנהלי משחק, אבל הם הטובים ביותר בתפקידם. הם יסגרו את שחקן ההתקפה שמולם בצורה מושלמת, יחליטו מי מקבל את המסירה הראשונה והאחרונה, ולעיתים כשהשטח ריק יפתיעו, יפרצו מהאגף ויבעטו מרחוק.
ועכשיו, שאלת השאלות: למי מגיע? קאנטה הוא שחקן פנטסטי, שבלי יכולת הארגון שלו והאנרגיה הבלתי נגמרת קשה להאמין שצ'לסי הייתה זוכה בליגת האלופות. מנגד, שמינית הגמר עם צרפת ביורו קילקלה את מאזן ההצלחות הקבוצתי שלו, וזאת בנוסף לכך שכלל לא כבש העונה. דה בריינה כבש עשרה שערים וגם בישל 16, אז מבחינה סטטיסטית מדובר בשחקן נפלא שגם זכה באליפות הליגה. אבל, כמו קאנטה, בלגיה הכישרונית כשלה והגיעה רק לרבע גמר טורניר היורו. כמובן שיש נסיבות מקילות, שכן דה בריינה הגיע לטורניר עם אף שבור.
לאור זאת, יש לקבוע שהזוכה בתחרות שחקן השנה הוא ז'ורז'יניו. המתאזרח הברזילאי של איטליה זכה ביורו 2020 כשחקן הרכב, כמו גם בליגת האלופות עם צ'לסי. עם נוסיף לכך 8 שערים בכל המסגרות, תרומתו הסגולית היא לאין שיעור גבוהה יותר משל שני המועמדים הנוספים. שקלול של התארים והסטטיסטיקה.
אולי טקס זה יגרום לסוג של מהפך בדעת הקהל העולמית והישראלית (ובעיקר אצל ילדים ונוער) - שכדורגל לא מורכב מכיבושים בלבד ושיש צורך בעבודת צוות. יש סיכוי סביר, שהדבר יעלה את מניותיהם של הקשרים ושבמקום למכור חולצות של לוקאקו או לבנדובסקי- הדבר החם הבא בכלל יהיה ללבוש את מדיהם ז'ורז'יניו ודה בריינה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.