אי-אפשר היה לפספס את ההסתודדות של ערן זהבי עם חבריו לקבוצה בתום ההפסד (2:0) שלשום למכבי חיפה, תוך שהוא מכסה את פיו כדי שלא ניתן יהיה לדעת מה הוא לוחש. כוכב מכבי ת"א, שסיים משחק חלש במיוחד עם איום בודד על השער, ידע שהמצלמות עוקבות אחרי כל תנועה שלו ועדיין בחר להסתודד עם השחקנים במרכז המגרש - היה בכך מפגן של חוסר אמון כלפי האיש על הקווים, רובי קין.
והמפגן הזה מגיע כשזהבי נמצא במשבר מקצועי, סובל מבצורת כיבושים שהוא לא מורגל בה ונראה מאוד מתוסכל על הדשא. כשזהבי מתוסכל הוא יודע להעביר מסרים למאמנים שלו ברגע שהם עולים במערך או בגישה שלא לרוחו, יעיד על כך אלי גוטמן שזכה לכך לא פעם כשאימן אותו בנבחרת ישראל.
4 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
סיים משחק חלש במיוחד מול מכבי חיפה. זהבי מאוכזב
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
קין וזהבי
קין וזהבי
חוסר אמון. קין וזהבי
(צילום: עוז מועלם)
את הריקוד האחרון של זהבי מתעד צוות צילום כבר מספר חודשים. מדובר בסרט שמלווה אותו מאז החזרה לישראל, כולל קטעים מהולנד, החזרה המתוקשרת לנבחרת ישראל, צילום בתום משחקים, באימונים ובחייו האישיים. ההסתודדות בתום משחק העונה בוודאי הוסיפה סצנה דרמטית לחומר הגלם, אבל זו לא הפעם הראשונה העונה שזהבי מסיים בצורה לא נעימה משחק מול מכבי חיפה. זה קרה לו גם במפגש הראשון בין שתי הקבוצות לפני מספר שבועות בבלומפילד, אז הטיח באחד האוהדים של מכבי ת"א: "תתבייש אפס, תמחא כפיים ותעודד".
זהבי, שפתח את העונה נהדר ומוביל את טבלת מלך השערים (11), חווה כרגע את המשבר הגדול ביותר שלו מאז שלא כבש 15 משחקים ברציפות בליגה האיטלקית. הרצף ללא כיבוש במכבי ת"א או בליגה הסינית עמד לכל היותר על חמישה משחקים בלבד ואפילו באיינדהובן לא קרה שלא כבש אחרי יותר מארבעה משחקים. לאחרונה הוא אמנם כבש צמד בדרבי, אבל זה היה המשחק היחיד מתוך 11 בו זהבי הרשית. נראה כי מאז חגיגות השער ה־400, זהבי הרבה פחות חד ובגיל 37 כשהוא מתקשה להפעיל את הנשק העיקרי שלו, כיבוש שערים, הוא לא ממש תורם לקבוצה.

פחות מדייק, יותר כועס

במשחק שלשום בסמי עופר נראה זהבי מתוסכל מעצמו, ובעיקר מהחברים שלו. תנועות ביטול, הרבה עצבים, נרגנות, לרגע הוא לא הצליח לגבור על לורנצו שימיץ', הבלם שמחק אותו בשני המשחקים ביניהם. התפוקה של זהבי בשני משחקי הליגה מול מכבי חיפה הייתה שלוש בעיטות למסגרת וגם אלו לא באמת סיכנו את השער. השורה הסטטיסטית שלו במשחק שלשום כללה ארבע נגיעות בלבד ברחבה, בעיטה אחת, מסירת מפתח אחת, שתי סחיטות עבירה, 10 איבודי כדור ו־17 אחוזי הצלחה במאבקי אוויר. מספרים עגומים, בטח כשמדובר בזהבי.
4 צפייה בגלריה
זהבי מאוכזב
זהבי מאוכזב
מה עובר עליו?
(צילום: עוז מועלם )
בראיונות אחרי חגיגות שער ה־400, דיבר זהבי על אלמנט שהיה חסר לו לאורך הקריירה, המהירות. במשחקים האחרונים נראה כי בעיית המהירות אף החמירה ונוגעת לא רק לריצה. אם בעבר הוא ידע להוציא מהרגל במהירות בעיטה חדה, לרוב למסגרת, כיום גם האלמנט הזה נפגע.
זהבי הוא שחקן דומיננטי שהקבוצה משחקת עליו, והוא בועט לשער יותר מכל שחקן אחר בליגה, לפעמים פי שניים יותר מחלוצים אחרים. חלוץ מכבי ת"א בעט העונה לשער 93 פעמים, שני אחריו צ'ארון שרי עם 63. הנתון שמעיד על הירידה בחדות של זהבי נוגע לאחוזי הדיוק: רק 36 בעיטות מתוך ה־93 הלכו למסגרת (38 אחוז), מול למשל 29 של שרי (46 אחוז) או אלעד מדמון שמדייק ב־54 אחוז. דין דוד שדולק אחרי זהבי בטבלת מלך השערים עם 10 כיבושים בהרבה פחות על הדשא (שיחק 500 דקות פחות מזהבי), מדייק ב־49 אחוז מהבעיטות.
זהבי מעולם לא היה דריבליסט מחונן, אבל השנה יש לו חמישה דריבלים מוצלחים בלבד, נמוך גם במושגים שלו.

מתגעגע למילסון

בסביבתו הקרובה מספרים שזהבי מתוסכל משום שהוא לא מקבל מספיק כדורים, ושהוא לא אוהב את המערך של רובי קין, בטח לא כשמכבי ת"א עולה עם שלושה בלמים. "ערן מתוסכל כי הוא לא מקבל כדורים, אין מי שימסור לו, בטח אחרי שמילסון יצא לאליפות אפריקה. זה כמו בנבחרת ישראל שביקרו אותו שהוא לא עשה כלום במשחקים אחרי שחזר, אבל גם שם לא היה מי שימסור לו. במכבי ת"א השיטה והמערך של קין לא טובים עבורו, זה גומר אותו שהוא לא מקבל שום הזדמנות מכדור חכם או משהו כזה, זה מטריף אותו".
4 צפייה בגלריה
מילסון בפעולה
מילסון בפעולה
היעדרותו פגעה בזהבי. מילסון בפעולה
(צילום: עוז מועלם)
לקראת משחק הליגה הראשון נגד מכבי חיפה - כבר אז הורגש הקושי של זהבי לחזור לכושר הכיבוש מפתיחת העונה - אמר קין על החלוץ שלו: "אם יש שחקן אחד בכדורגל הישראלי שאני לא מודאג לגביו זה ערן זהבי. הכי מקצוען מכולם, הראשון להגיע, האחרון לעזוב את האימון. הייתי שם, כחלוץ שכובש שערים, הוא יגיע למצבים ויכבוש, זה מה שהוא עושה כל הקריירה שלו. יש לחלוצים לפעמים מעצורים קטנים וזה מה שקרה לו, זה לא משהו לתקופה ארוכה, הוא יודע איפה השער, אני לא צריך להגיד לו כלום".
קין, אחד שמבין משהו בכיבוש שערים ויודע מה זה נפש של חלוץ, שידר שהוא סומך על זהבי ואין לו צורך להגיד לו משהו. ההסתודדות שלשום בסמי עופר אולי מעידה שדווקא לזהבי יש הרבה מה להגיד למאמן, אבל כרגע הוא מכסה את הפה.
פורסם לראשונה: 07:14, 07.02.24