קוראים לו קופר פלאג. הוא בן 17 וקצת, מסיים כיתה י"ב בקיץ, נחשב ע"י רוב השוק לשחקן התיכונים הטוב ביותר במחזור הנוכחי (שנחשב למחזור יוצא דופן בעומק/כישרון/גובה//אתלטיות) וכבר התחייב לשחק את השנה הבאה באוניברסיטת דיוק. פלאג הוא פורוורד סופר מודרני של 2.06 מטר גובה על כ-92 קילו שריר, ועם קצת מזל ונגיעה אופטימיות הוא עשוי להיות אחד מהפרצופים שיובילו את הליגה בעשור הקרוב.
בשנה האחרונה שלו באקדמיית הכדורסל מונטוורדה בפלורידה (תוכנית הכדורסל המובילה בארה"ב לשחקני תיכון) הוא עשה בערב ממוצע על המגרש 16.1 נק' (כ-54.8% מהשדה), 7.6 ריב, 3.9 אס', 2.7 חסימות ו-1.6 חט'. זו הייתה עונת שיא של מונטוורדה שסיימה את השנה במאזן 0:31 וללא מתחרים בכדורסל התיכונים האמריקאי. חוץ מההישג הקבוצתי של מונטוורדה, פלאג לקח השנה גם את תואר שחקן המצטיין של Gatorade (משקה הספורט הפופולרי) ואת תואר שחקן השנה ושחקן ההגנה של השנה של Nike EYBL.

1 צפייה בגלריה
קופר פלאג
קופר פלאג
קופר פלאג
(צילום: Getty Images)

כל מי שרואה את פלאג משחק נשאר פחות או יותר בשוק. אינטליגנציית המשחק שלו בלתי נתפסת, בוודאי שביחס לגילו. הוא מהיר מאוד, חזק מאוד, יוצא מהמקום כמו מטוס, מדויק וחד מאוד, מאופק מאוד, משחק קרוב ורחוק מהסל וגבוה מעל הטבעת. השליטה שלו בגוף כוללת מגוון הטעיות אין סופי ושליטה מוחלטת בכל טכניקה (קרוב/רחוק/גב לסל/צבע/בתנועה/עם ובלי כדור). הכדורסל של פלאג שלם וכמעט מושלם. הוא קר, מתוכנן וטכני בצורה כמעט כואבת, אבל מלא בצבע, קצב ואקספלוסיביות. יש לו תזמון נדיר לכדור, בהגנה ובהתקפה, שיחד עם אתלטיות של פעם בהרבה שנים, מאפשרים לו להטיל אימה בצבע ומחוץ לו.
בעונה הקרובה הוא יהיה חייב לעלות רמה בדיוק, כששחקנים גדולים ובוגרים ממנו ידחפו אותו רחוק מהסל ויזכירו לו שהשיאים מהתיכון לא ממש רלוונטיים בליגה של הגדולים מהקולג'. פלאג צריך עדיין לשייף את הקליעה מבחוץ (כמו כל שחקן בן 17) וחייב לזרוק יותר מרחוק (הוא לא נחשב לקלעי שלוש מוצלח במיוחד). מלבד הנקודה הזאת, פלאג הוא פנומן שמוביל כדור, מוציא מתפרצות, מוסר בתנועה, זז מהר ובתזמון מושלם, עם ובלי הכדור, משחק עם הראש גבוה למעלה ומשפיע על המשחק דרך דומיננטיות יוצאת דופן בהגנה.
פלאג הוא שחקן קבוצתי מאוד שמביא למגרש יכולת אישית שמדהימה כל פעם מחדש. הפסימיים/ריאליים טוענים שמדובר בפנומן פיזי שנהנה מיתרון גודל וגובה בסביבה של כדורסל תיכונים. כל האחרים נשבעים שהוא נער הפוסטר החדש של ה-NBA ורואים אותו בתור הפורוורד הגדול הבא שיוצא מדיוק אחרי ג'ייסון טייטום וזאיון וויליאמסון.
אני מהמר שקופר פלאג יגיע גבוה מאוד. ושוב, בלי מזל ובריאות העסק לא יכול לעבוד, אבל סיכוי טוב שכבר בשנה הקרובה בקולג', כל מי שמתעניין בכדורסל הולך לדבר עליו בתור הסיפור הגדול החדש שמגיע ממש בקרוב לליגה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.