עבור לא מעט שחקנים עונת המונדיאל מתחילה עכשיו. נכון, יש עוד זמן, חודשיים פחות יום ליתר דיוק, אבל פגרת הנבחרות הנוכחית תשפיע על רבים מהם, שרוצים להיכנס לסגל הסופי או לצבור נקודות אצל המאמן שייתן להם דקות משחק. ואין נבחרת בה עמוס יותר מאשר ברזיל, בעיקר בהתקפה שלה.
ברזיל היא הפייבוריטית של סוכנויות ההימורים להנפת הגביע בקטאר, מעט מעל צרפת. יש לכך לא מעט סיבות, שרובן קשורות לעומק העצום שעומד לרשותו של המאמן צ'יצ'ה. אליסון או אדרסון בשער, צמד שחקנים מבין קאסמירו, פאביניו, פרד וברונו גימראייש בקישור – לא חסר. כן, יש שאלות פתוחות, בעיקר בעמדות המגינים (דני אלבס הוותיק לא זומן במפתיע לסגל הנוכחי), אבל השיגעון, הגיוני כשמדובר בברזיל, נמצא בחלק הקדמי.
4 צפייה בגלריה
לרשותו עומד סגל עם עומק עצום. צ'יצ'ה
לרשותו עומד סגל עם עומק עצום. צ'יצ'ה
לרשותו עומד סגל עם עומק עצום. צ'יצ'ה
(צילום: AFP)
צ'יצ'ה משחק באופן די קבוע במערך 4־2־3־1. ברוב המקרים הוא אוהב להציב את הקשר ההתקפי לוקאס פאקטה, שבשנים האחרונות שיחק במילאן ובליון ועכשיו בווסטהאם, מאחורי החלוץ, אבל לא תמיד. בניצחון על אורוגוואי באוקטובר, למשל, ניימאר שיחק שם, מאחורי גבריאל ז'סוס. במשחקים אחרים, כמו מול קולומביה, ניימאר שיחק משמאל לז'סוס. והנה, חלוץ ארסנל בכלל לא זומן לסגל הנוכחי, למשחקי הידידות מול גאנה וטוניסיה.
במונדיאל הקודם ברוסיה היו לא מעט אנשים שהתפלאו על כך שצ'יצ'ה מעדיף בהרכב את ז'סוס על חשבון רוברטו פירמינו, שהיה אז בבירור השחקן הבכיר יותר. והנה, פירמינו, שכבר אינו שחקן הרכב קבוע בליברפול, זומן ואילו ז'סוס, שנמצא אולי בכושר הטוב ביותר בקריירה, בחוץ. ישנן הערכות שז'סוס כן יהיה בסגל הסופי, אבל אי־הזימון שלו כרגע עורר הדים ותהיות. החלוץ לא מרוצה מכך שלא זומן, למרות שאולי מדובר רק ברצון של צ'יצ'ה לבדוק שחקנים אחרים.
4 צפייה בגלריה
גבריאל ז'סוס
גבריאל ז'סוס
מככב בארסנל, לא זומן לנבחרת ברזיל. ז'סוס
(צילום: EPA)
עוד אחד שנשאר בחוץ הוא קוטיניו, שנחשב דווקא לשחקן אהוב על צ'יצ'ה. שחקן נוסף של ארסנל, גבריאל מרטינלי, נשאר גם הוא בחוץ, אבל במקרה שלו אפשר יותר לקבל זאת, הרי ברזיל עמוקה מאוד באגפים. המקום בצד שמאל שמור לוויניסיוס, זה ברור, כיוון שהדריבליסט של ריאל מדריד שיפר את המשחק שלו לרמה כזו שהוא אחד הטובים בעולם. ניימאר, כאמור, גם יכול לשחק שם במידת הצורך.
היררכיה וסגנון
בצד ימין, המועדף נכון לעכשיו הוא ראפיניה של ברצלונה, כשמי שנותן לו תחרות הוא אנטוני, הרכש החדש של מנצ'סטר יונייטד. ראפיניה יכול לשחק גם בצד השני של המגרש. ומה עם רודריגו? נדמה שחלוץ ריאל עובר עכשיו תהליך דומה לזה שקרה לוויניסיוס. הוא פתח את העונה בסערה, יש לו תיאום מצוין עם החבר לקבוצה ולמרות שעד כה קיבל מעט מאוד הזדמנויות בנבחרת, הוא יכול להפוך לשחקן משמעותי. זה הזמן.
4 צפייה בגלריה
ויניסיוס שחקן ריאל מדריד עם רודריגו
ויניסיוס שחקן ריאל מדריד עם רודריגו
יש להם תיאום מצוין בריאל. ויניסיוס ורודריגו
(צילום: רויטרס)
רוצים עוד? רישרליסון של טוטנהאם בסגל, גם מתיאוס קוניה מאתלטיקו מדריד, וצ'יצ'ה זימן לניסיון את פדרו, החלוץ של פלמנגו ומלך שערי גביע ליברטדורס הנוכחי. גמר הטורניר, שבו תפגוש פלמנגו את פאראננשה, יתקיים בחודש הבא.
המשחקים הקרובים, כאמור, יכולים לקבוע לא מעט לא רק לגבי מי יהיה בסגל הסופי, אלא גם לסדר את היררכיית שחקני ההתקפה ואף את הסגנון. כרגע, נראה שצ'יצ'ה מעדיף לא לשחק עם חלוץ קלאסי אלא מדומה, כזה שיכול לעבוד גם בקישור, לרדת לאחור לעזור בניהול המשחק ולפנות את הרחבה לשחקני האגף, בעיקר ויניסיוס. הבחירה הטבעית היא ניימאר, אבל זו גם הסיבה שפירמינו, קלאסי לתפקיד, נמצא בסגל. ועדיין, גבריאל ז'סוס יודע לעבוד בתפקיד הזה בצורה טובה. גם בארסנל העונה הוא משחק לפעמים בסגנון מעט דומה.
4 צפייה בגלריה
רישרליסון
רישרליסון
גם הוא בסגל. רישרליסון
(צילום: AFP)
אלה אמורות להיות צרות טובות, אבל האפשרויות השונות, בכלל לסגל אבל גם לדקות המשחק במהלך הטורניר, ישימו זרקור עוד יותר בוהק על המאמן. ברזיל אף פעם לא מסתפקת במשהו חוץ מהגביע, והפעם האחרונה שהשיגה אותו הייתה לפני 20 שנה. היא נמצאת בבית עם שווייץ, סרביה וקמרון (שתי הראשונות חלקו איתה בית גם במונדיאל הקודם), ואמורה לסיים במקום הראשון, אבל הבחירות של צ'יצ'ה, אולי יותר מכל, יקבעו עד לאן תגיע.
פורסם לראשונה: 16:43, 21.09.22