זאיון קלארק, שנולד ללא פלג גוף תחתון עקב הפרעה גנטית הקרויה תסמונת נסיגת עצם הזנב, לא רוצה לרגע שתגידו שהוא שונה. בלילה בין שבת לראשון הוא הוא ירשום ציון דרך נוסף, כשיעלה לקרב ה-MMA המקצועני הראשון שלו מול יריב ללא שום מגבלות פיזיות - יוג'ין מארי, שעדיין לא הפסיד בסבב (0:4).
הקרב הצפוי כמובן מעורר עניין, ולא רק בארה"ב. קלארק בן ה-25, כאמור, נולד עם הפרעה קשה הפוגמת בהתפתחות עמוד השדרה התחתון, אך החליט למרות זאת להתאבק ולהוכיח לכל הבריונים בבית הספר שהוא יכול לעשות דברים כמו כולם. מחר בלילה הוא יגיע לשיא נוסף בקריירה הקצרה שלו.
"אני לא יוצא דופן כי אין לי רגליים ואני אתלט", סיפר קלארק לפני הקרב. "אני יוצא דופן כי יש לי רצון להצליח ואני חי לפי המוטו 'בלי תירוצים'. אני דוחף את עצמי קדימה כל יום". כשנשאל מה הסיכויים שלו, ענה בפשטות: "זו התחלה נוספת עבורי, אבל אני כאן כדי לקרוע לו את הצורה ולתת שואו טוב לקהל".
אחת המטרות הנוכחיות של קלארק, לצד הצלחה ב-MMA, היא לייצג את ארה"ב במשחקים הפראלימפיים ב-2024 בפריז, גם בהיאבקות וגם במרוץ לכיסאות גלגלים. "זו שגרה, זה אורח חיים. העובדה שנולדתי בלי רגליים מעולם לא הפריעה לי לעשות את הדברים שאני רוצה לעשות", אמר לפני שלוש שנים בריאיון ל"דיילי מייל" הבריטי.
בחודש שעבר, כשהייפ סביב הקרב מול מארי רק יצא לדרך, סיפר קלארק לרשת TMZ: "אני פשוט נלחם נגד אנשים ללא מגבלות, ואני הולך להפיל אותם. זה פשוט כמו שזה נשמע כי אני לוחם".
יש לציין כי אמו המאמצת של זאיון, קימברלי, הייתה זו שתמיד עודדה אותו, עוד מגיל צעיר. "התחלתי להתאבק בכיתה ב'. כשהייתי ממש קטן. בתחרות הראשונה לא ידעתי מה לעשות וגם היריב שלי לא ידע. חלק מהילדים פחדו להתאבק אותי - ואני פחדתי להתאבק איתם. לא ידעתי מה אני עושה. השקעתי בהיאבקות המון זמן, עשיתי המון אימונים והרבה טעויות בדרך. שנים שבדקתי ונלחמתי כדי להבין מה יעבוד", הודה.