אז ריאל מדריד היא שוב אלופת אירופה, לא משהו שלא שמענו בשנים האחרונות. אז כן, המסע של הבלאנקוס לגביע ה-14 היה הירואי במיוחד, אבל אני אתמקד במייטי רדס, הקבוצה האהודה עליי ועל עוד רבים אחרים, שחשו לדעתי לא מוערכים מספיק בימים שלפני ואחרי הגמר. אני לא מתכוון לנתח את המשחק, שבו לדעתי ליברפול הפגינה עליונות ברורה ונכנעה לשיטת משחק של מאמן נהדר שיודע בדיוק מה יש לו בסגל וניצל עד תום את היתרונות שישנם בריאל כיום, באמת ברכות.
מה שאני רוצה לדבר עליו, הוא העונה הכי טובה שאני זוכר כאוהד ליברפול מעולם. אז יהיה מי שיאמר "כולה שני גביעים מקומיים, ועוד בפנדלים, אפשר לחשוב", אבל כדי לנצח בפנדלים פעמיים את אותה קבוצה (צ'לסי) דרוש כוח מנטלי עצום, ועוד קבוצה שהייתה אלופת אירופה המכהנת ודובר בה נכבדות כמועמדת לאליפות, הרבה לפני ליברפול.

1 צפייה בגלריה
מוחמד סלאח
מוחמד סלאח
מוחמד סלאח
(צילום: EPA)

כשאני התחלתי לאהוד את ליברפול, אי שם באמצע העשור הראשון של שנות האלפיים, אחרי לילה קסום באיסטנבול, היא כבר מזמן לא הייתה מכונת התארים של שנות השמונים. היא הייתה קבוצה אפרורית שמנסה ולא מצליחה להשתחרר מטראומה נוראית מן העבר, ומשחקת כדורגל לא אטרקטיבי ומשעמם. אח"כ הייתה הידרדרות נוספת ואז אפילו את הקמפיינים המרשימים בליגת האלופות לא היו לה. נכון שפה ושם היה ג'רארד וטורס וסוארס ויוסי בניון אחד, אבל האווירה הכללית הייתה של דכדוך. ואז בא קלופ. קשה להפריז בחשיבות המהלך הזה, אבל תדמיינו שאתם חיים בעולם בלי צבע ואז בא בליל מטורף ויפהפה של צבעים - זו ההשפעה.
האיש עם ההבי מטאל והחגיגות המוטרפות והחיוך הענק בא כדי להעיר את הענק הרדום של אירופה - והצליח בגדול. השיא בעיניי הוא העונה הזו שבה הקבוצה הייתה תחרותית בכל המפעלים עד המשחק הלפני אחרון. מדהים בשביל מועדון שעד שקלופ הגיע אליו זכה בעשור שלפני כן ב-4 תארים בלבד, ואפילו לא היה קרוב לאיים על האליפות למעט פעמיים מקריות לחלוטין. צריך גם לזכור שלמרות מיעוט התארים היחסי (אליפות, גביע, גביע הליגה, ליגת האלופות, גביע העולם לקבוצות וסופרקאפ אירופי), ליברפול הוא מועדון שלא שופך כספים בצורה בלתי מבוקרת לעומת יריבה מסוימת לצמרת ששייכת לנסיכות נפט עשירה, ולכן העמידה האיתנה מולו בדמות שני מאבקי אליפות שהוכרעו במחזור האחרון היא מרשימה ביותר.
ומה הלאה? קלופ האריך חוזה לשנתיים נוספות, ובכל מקרה אפשר להיות בטוחים שליברפול תמשיך להיות כוח מוביל בפרמייר-ליג ובאירופה בשנים הקרובות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.