הגענו למאני-טיים: אחרי שמכבי ת"א פיספסה את המקום הראשון בבית העליון ברגע האחרון, עם ההפסד להפועל חיפה, מחרתיים יוצא לדרך שלב ההכרעות של העונה - הפלייאוף. ארבע סדרות רבע גמר, הטוב מחמישה משחקים, ויחסי כוחות צמודים יחסית בעונה שבה כבר ראינו הרבה מאוד הפתעות.
סדרה שהיא סרט. מעט אחרי השידור של סדרת הטלוויזיה "האגרוף", שתיארה את סדרת הגמר הסוערת בין מכבי להפועל ת"א ב־1992, אנחנו יכולים לקבל 30 שנה מאוחר יותר עוד אירוע שיהיה שווה בעתיד תיעוד דוקומנטרי. דבר כזה מעולם לא קרה: אמנם הפועל מגיעה לסדרת רבע הגמר מהמקום השביעי וללא יתרון הביתיות, אבל אחרי שניצחה תוך שבועות ספורות בכל שלושת משחקי הדרבי העונה.
4 צפייה בגלריה
ג'ייקובן בראון
ג'ייקובן בראון
מי כאן הפייבוריטית? כך זה נראה במפגש האחרון בדרבי (או יותר נכון בכולם העונה)
(צילום: עוז מועלם)
במכבי ת"א מגיעים לפלייאוף ברגשות מעורבים, ולא רק בגלל הפציעה של אנטה ז'יז'יץ'. הסוויפ שחטפו מריאל מדריד ביורוליג עדיין טרי, אבל מצד שני ברור שזו לא מכבי של יאניס ספרופולוס. בקבוצה טוענים כי האווירה בחדר ההלבשה טובה, וכולם מבינים שנותרה להם הזדמנות אחרונה לסיים את העונה בטעם מתוק.
מהצד השני, דני פרנקו ושחקניו עדיין חשים החמצה בעקבות ההפסד להרצליה בגמר הגביע. הם איבדו גובה מאז אותה טראומה כואבת, וסבלו מאוד מההיעדרות של ג'קובן בראון בתקופה בה היה פצוע. זה עומד להיות אדיר.
לא לזלזל. יותם הלפרין סיים עונה לא פשוטה במקום הראשון, והרוויח יריבה נוחה יותר מאשר הפועל ת"א, אם כי יש להזכיר למי שהספיק לשכוח שגלבוע/גליל היא סגנית האלופה. ירושלים הודחה בשלב מוקדם בליגת האלופות ובגביע, ואם תוסיפו לכך את הכישלון בעונה שעברה, שבה לא הצליחה לשים יד על שום תואר, תבינו את מד הלחץ בבירה.
גלבוע/גליל השתנתה מאוד מאז גמר הפלייאוף בשנה שעברה, בו עשתה חיים קשים למכבי ת"א, ועדיין נשאר לה אופי מיוחד. למרות שלא הצליחה להתברג לבית העליון והשיגה את הכרטיס השמיני והאחרון לרבע הגמר, אסור להקל ראש בקבוצה של המאמן הצעיר גיא קפלן.
4 צפייה בגלריה
יותם הלפרין
יותם הלפרין
הרוויח יריבה נוחה יותר. הלפרין
(צילום: עוז מועלם)
מבילבאו לגליל. מעט עולות חדשות מצליחות לתקוע יתד כבר בעונתן הראשונה בליגה הבכירה, אבל בגליל החליטו מראש שאין להם שום כוונה לשמש כתפאורה, והם עשו את זה בגדול. את העונה הסדירה הם סיימו במקום החמישי, ובתמורה יקבלו חתיכת אתגר בדמות הפועל חולון.
בחולון יהיה מעניין לראות איך הסגולים יתמודדו מנטלית אחרי חגיגות העלייה לפיינל־פור ליגת האלופות, שהסתיימו בשני הפסדים כואבים. בגליל עיקר הפוקוס יהיה על נמרוד לוי, שסיפק עונה נהדרת וממוצעים של 12.9 נקודות ו־7.4 ריבאונדים.
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל חולון
שחקני הפועל חולון
מעניין לראות איך יתמודדו מנטאלית אחרי סיום העונה האירופית. שחקני הפועל חולון
(צילום: עוז מועלם)
מגביע לצלחת? זו עונה אדירה לבני-הרצליה: זכייה בגביע, וניצחונות ליגה על הפועל ירושלים, הפועל חולון ומכבי ת"א. לא במקרה מיהרו ראשי המועדון להאריך את חוזהו של הכוכב כריס באב עד 2024.
אבל הם ממש לא רוצים לעצור כאן: הרצליה רואה עצמה כמועמדת לגיטימית להיאבק גם על האליפות. הדרך שלה מתחילה בסדרה מול הפועל חיפה, שמקווה לעשות צעד קדימה אחרי שלא עברה את השלב הזה בעונה שעברה – והראתה מה היא שווה בניצחון הגדול על מכבי ת"א בהיכל.
4 צפייה בגלריה
צ'ינאנו אונואקו
צ'ינאנו אונואקו
הרצליה לא רוצה לעצור. אונואקו
(צילום: עוז מועלם)