הופ סולו מכירה היטב את מדור הפלילים. מכירה יותר מדי. שוערת נבחרת ארה"ב לשעבר, מי שנחשבת לאחת מהכדורגלניות המוכרות והמפורסמות בהיסטוריה, שוב הסתבכה - ואף אחד לא באמת מופתע.
שלשום בלילה (בין שישי לשבת) נעצרה סולו בצפון קרוליינה, כשהיא נמצאת מעולפת מאחורי ההגה במכוניתה. כל זאת כשבמושב האחורי ילדיה, תאומים בני שנתיים. בהודעה רשמית של המשטרה נמסר כי סולו נתפסה נוהגת בשכרות, אך גם מואשמת בהתנגדות למאסר ובסיכון ילדיה הקטינים.
7 צפייה בגלריה
הולכת ומסתבכת, שוב. סולו
הולכת ומסתבכת, שוב. סולו
הולכת ומסתבכת, שוב. סולו
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
הופ סולו
הופ סולו
סולו, אחרי מעצרה בסוף השבוע האחרון
(צילום: רויטרס)
המשטרה חשפה כי עובר אורח היה זה שהבחין בסולו המעולפת, וכשהגיעו כוחות הסיור היא קיללה אותם. למי ששואל, יש כבר תאריך למשפט: ב-28 ביוני. הסיפור, כצפוי, עורר הדים בתקשורת האמריקאית, בעיקר בשל הילדים הקטנים שנכחו באוטו.
פרקליטה של שוערת העבר, ריץ' ניקולס, אמר כי "בעצתי, הופ לא יכולה לדבר על מה שקרה, אבל היא רוצה שכולם ידעו שהילדים שלה הם 'החיים שלה'. שהיא שוחררה מיד ממעצר וכעת נמצאת בבית עם משפחתה. הסיפור הרבה פחות מורכב מההאשמות המקוריות. היא מצפה להזדמנות להגן על ההאשמות הללו".
7 צפייה בגלריה
הופ סולו
הופ סולו
אהבה להיות באור הזרקורים. סולו - על השטיח האדום
(צילום: AP)
רק שבארה"ב שואלים שאלה אחת: האם כעת, אחרי עוד שערורייה, יזכרו את סולו כאחת השחקניות הגדולות בכל הזמנים או דווקא כשמסתבכת סדרתית? האמת, שאלה טובה.

בלגן ביום החתונה

סולו רשמה במהלך הקריירה 202 הופעות בנבחרת ארה"ב, מתוכם השיגה 153 ניצחונות ושיא היסטורי של הדיפת 102 כדורי עונשין מ-11 מטר. היא זכתה עם ארה"ב בגביע העולם ובשתי מדליות אולימפיות והפכה גם לדוגמנית מבוקשת בין השאר. אגב, במהלך אליפות העולם ב-2015 היא ספגה שלושה שערים בשבעה משחקים - נתון שטרם נשבר. בינואר האחרון נבחרה להיכל התהילה האמריקאי והטקס צפוי להיערך בחודש הבא.
סולו נשואה מ-2012 לג'רמי סטיבנס, שחקנה לשעבר של סיאטל סיהוקס מה-NFL ולשניים, כאמור, תאומים בני שנתיים: ויטוריו גנג'יס ולוזן אוריאנה. מי שרוצה להיזכר בתסבוכת הראשונה של סולו, שיעבור ליום החתונה. כבר בתחילת הקשר נרשם העימות הראשון (והלא אחרון) בין השניים.
7 צפייה בגלריה
הופ סולו וג'רמי סטיבנס
הופ סולו וג'רמי סטיבנס
יחד עם בעלה ג'רמי סטיבנס. תקרית ביום החתונה
(צילום: gettyimages)
ביום הנישואים הופיע סטיבנס בבית המשפט בחשד שתקף את סולו יום קודם לכן. המשטרה הייתה זו שעצרה אותו, במהלך מסיבה בביתם של השניים. הם פגשו מהומת ענק ולא מעט אנשים שיכורים. באחד העדויות של השוטרים נטען כי היה לסטיבנס דם יבש על החולצה.
חודש לאחר מכן הייתה זו סולו שהגיעה לבית המשפט. ביקור בבית אחותה בסיאטל הסתיים בבלגן שלם. אחיינה של סולו סיפר כי היא כינתה אותו "נמושה" ותקפה אותו באלימות. השוערת טענה אז כי דווקא היא זו שספגה אגרופים.
וזה נמשך. ב-2016 היא הייתה אמורה להוליך את ארה"ב לעוד זכייה במדליית זהב אולימפית, הפעם בריו, אבל נבחרת הפסים והכוכבים הודחה במפתיע כבר ברבע הגמר, לאחר 4:3 בדו-קרב פנדלים לשבדיה (אחרי 1:1 בתום הזמן החוקי).
סולו לא הייתה יכולה להכיל את זה. היא תקפה את המשחק של השבדיות בסיום ואמרה: "שיחקנו מול חבורה של פחדניות, לא הנבחרת הטובה יותר ניצחה".
7 צפייה בגלריה
הופ סולו
הופ סולו
הקהל אהב אותה, השחקניות קצת פחות
(צילום: רויטרס)
זה לא עבר בשקט. סולו הורחקה על-ידי ההתאחדות האמריקאית לחצי שנה. נשיא ההתאחדות, סוניל גולאטי, הגיב: "זה בלתי מתקבל על הדעת ולא עומד בסטנדרטים שאנחנו דורשים משחקניות הנבחרת. אנחנו מצפים מכל מי שמייצג את הנבחרת לכבד את העקרונות האלה בלי יוצא מן הכלל".
סולו הגיבה אז לעונש בחשבון האינסטגרם שלה: "במשך 17 שנים הקדשתי את חיי לנבחרות ארה"ב ועשיתי את זה בדרך היחידה שאני מכירה - עם תשוקה ובלי לוותר. לא יכולתי להיות השחקנית שאני היום בלי להיות האדם שאני".

יצאה נגד השחקניות

לפני שנתיים, עוררה סולו סערה חדשה. השוערת האשימה את השחקנית והכוכבת הגדולה של הנבחרת מייגן ראפיניו, בכך שהכריחה חלק מהשחקניות להשתתף במחאה הפוליטית נגד ממשל ארה"ב בתקופת דונלד טראמפ.
7 צפייה בגלריה
מייגן ראפינו
מייגן ראפינו
מאבקי כוח. ראפינו
(צילום: EPA)
כזכור, שחקניות הנבחרת ובראשן ראפיניו, הנהיגו מחאה כנגד השלטון ונהגו לכרוע ברך לפני המשחקים כאות מחאה. לטענת סולו, מסתבר שלא כל השחקניות היו בעד המחאה. "ראיתי את מייגן ראפינו מפחידה את השחקניות לרדת על הברכיים כי היא באמת רצתה שמשהו יקרה", ציינה סולו. "מה שראיתי הוא שיש יותר מדי מחלוקת על האם לכרוע ברך או לא. אני מכירה הרבה אנשים שהם נגד אפליה ואני גרה בדרום ארה"ב, באזור יותר שמרני. כמובן שיש לי חברים משני הצדדים, אבל אני חושבת שהנושא יכול להוות מחלוקת".
בחודש שעבר שוב תקפה את ראפינו וחלק מהשחקניות. מאבק של שש שנים - דרך התקשורת, בתי המשפט ודעת הציבור האמריקאית - הסתיים בציון דרך תקדימי. נציגי הנבחרת וההתאחדות האמריקאית הודיעו אז שהגיעו לפשרה שתסיים למעשה את התביעה הייצוגית שהגישו השחקניות לשכר שווה, בדיוק כמו מקבילהן בנבחרת הגברים.
7 צפייה בגלריה
הופ סולו
הופ סולו
שלל תארים ושיא שלא נשבר. סולו במדי נבחרת ארה"ב
(צילום: AP)
ההסכם, שעלה בצדק לראש הכותרות בעיתוני הספורט במדינה, קובע כי ההתאחדות האמריקאית תשלם לשחקניות הנבחרת 24 מיליון דולר פיצויים רטרואקטיביים ותבטיח כי הן יקבלו כעת שכר שווה כמו זה של שחקני נבחרת הגברים של ארצות הברית. מדובר למעשה ב-22 מיליון דולר פיצויים לשחקניות על עוולות העבר ועוד שני מיליון שיועברו לקרן מיוחדת שתיפתח עבור כדורגלניות הנבחרת שיפרשו בעתיד. כל שחקנית תורשה להגיש בקשה ולקבל עד 50 אלף דולר מהקרן הזו.
סולו לא התרשמה וטענה: "אני, בניגוד לאחרים, קראתי את האותיות הקטנות. זה עדיין לא קיים ולא מובטח. אם השחקניות היו מצליחות אי פעם במשא ומתן, לא הייתה סיבה לתבוע את ההתאחדות מלכתחילה. ההסדר הזה הוא לא 'ניצחון ענק'. זה שובר לב ומקומם".