אין הרבה אנשים שזוכרים לחיוב את קמפיין מוקדמות יורו 2024 של נבחרת ישראל. הנבחרת הגיעה לשם עם הסגל הכי טוב שלה אולי מתחילת המילניום. עם שחקן החודש בפרמייר ליג דאז, שחקן שכבש שני שערים בשלב הבתים של ליגת האלופות ושוער של באיירן מינכן. תוסיפו לזה את העובדה שההגרלה הייתה אולי הקלה ביותר שניתן לקבל. הקרב הישיר על מקום ביורו היה מול רומניה, נבחרת שרחוקה שנות אור מהשיא שלה וישראל כמעט ניצחה אותה בחוץ.
למרות הכל, ישראל קרסה לחלוטין כמעט בכל משחק. היא הייתה זקוקה לשער של אוסקר גלוך מהקרן והתעלות של מנור סולומון כדי לנצח את בלארוס ואנדורה החלשות. היא לא הצליחה לשמור על יתרון מול רומניה וסיימה משחק בתיקו עם קוסובו.

1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)

לא מפתיע, אם כך, שאין הרבה אנשים שמאמינים בהצלחת הנבחרת בפלייאוף מוקדמות היורו. ההגרלה של ישראל בפלייאוף אולי לא מדהימה, אבל אפשרית. במשחק הראשון היא פוגשת את איסלנד, נבחרת חלשה מאיתנו, שבמוקדמות היורו הובכה מול בוסניה בחוץ והתקשתה מול לוקסמבורג בבית. המפגש האחרון שלנו איתה היה ביוני 2022 ונגמר בתיקו 2:2. עם זאת, המשחק "הביתי" שלנו יתקיים בכלל בהונגריה. אם ננצח אותה נתארח אצל המנצחת בין בוסניה לאוקראינה. אוקראינה, הפייבוריטית, היא אכן נבחרת חזקה מאוד, שלא עלתה ליורו רק בגלל שהוגרלה עם אנגליה ואיטליה החזקות. לעומת זאת, אצלנו חסר סולומון המצוין שסובל מפציעה במניסקוס.
ובכל זאת, בכדורגל הכל יכול לקרות. בטח כשהנבחרת של אלון חזן ויוסי בניון מקבלת סגל יחסית מלא. הנה כמה שחקנים שיכולים להיות משמעותיים בקמפיין למרות שלא כל כך הורגשו במוקדמות היורו:
ליאל עבדה – בראש ובראשונה נמצא הקיצוני הישראלי הנהדר שבדיוק השלים מעבר לשארלוט מה-MLS. עבדה היה כשיר רק מחצית אחת בכל קמפיין המוקדמות, ככה שלא יצא לנו לטעום בכלל ממי שנחשב לשחקן הישראלי השלישי בטיבו באירופה. הוא יכול להוסיף המון לנבחרת מאגף ימין ומעלה משמעותית את האיכות של נבחרת ישראל.
גדי קינדה – במוקדמות היורו הוא לא היה בכושר מפלצתי כזה. מאז שהגיע למכבי חיפה הוא הספיק לכבוש 4 שערים ולבשל 4 פעמים בכל המסגרות, יכולת שלא דומה לתקופה שלו בקנזס.
דור תורג'מן וענאן חלאילי – שני השחקנים האלו היו מהכוכבים של נבחרת ישראל לנוער באליפות העולם. גם הם שיחקו במוקדמות, חלאילי אפילו כבש שער אחד, אבל זה עדיין לא קרוב למה שהם מסוגלים לעולל ליריבות. לשניהם ביחד יש העונה 19 שערים בכל המסגרות, כשחלאילי גם כובש את שער המחזור בשמינית גמר הקונפרנס ליג. הם יכולים גם להיות שילוב אדיר בהתקפה, כמו שראינו בנבחרת הנוער. אם הם ישחקו כמו שהם נראים בקבוצות שלהם, ליריבות כדאי לפחד.
ערן זהבי – מה זהבי יכול לעשות כשהוא רק חוזר לנבחרת ראינו כשהוא הבקיע בפתיחת המשחק הגורלי מול רומניה במוקדמות היורו. מה ערן זהבי יכול לעשות כשהוא טוב, ראינו בשמינית גמר הקונפרנס ליג כשהוא כבש צמד מול אולימפיאקוס והיה מועמד לשחקן המחזור. אחרי שהיה צריך את המלחמה כדי לסיים את פרשת החדר המטופשת ולחזור לנבחרת, זהבי היה יחסית חלש במשחקים הראשונים, ולמעט השער מול רומניה לא עשה שום דבר ראוי לציון. עכשיו הוא מגיע בכושר וכתשובה הברורה לבעיית החלוצים.
לסיכום, לא להוריד את הראש. ישראל מקבלת לקמפיין הזה סגל חזק הרבה יותר משהיה לה במוקדמות היורו, יריבה ראשונה חלשה יחסית ויריבה שנייה, גם במידה וזו תהיה אוקראינה, שניתן לעבור. לא לשכוח שעשינו תיקו מול שווייץ.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.