זה היה משחק ענקים בליגה הברזילאית. מצד אחד פלמנגו של רונאלדיניו שחזר לברזיל אחרי תקופות נהדרות בברצלונה ובמילאן, מצד שני סנטוס של ניימאר, ילד הפלא של ברזיל שקיבל בגיל 14 חוזה של מיליון דולר והפך לסנסציית רשת עוד כשיוטיוב היה בחיתוליו. בעונתו הראשונה בבוגרים, רק בגיל 17, סיים עם 13 שערים. עונה לאחר מכן הוא כבר היה עם 11 שערי גביע ועוד 14 שערי ליגה, זכה באליפות ונבחר לשחקן העונה, בגיל 18 בלבד.
באותו משחק ביולי 2011 גם מי שלא ידע כבר ידע. ניימאר כבש שלושער אדיר, אך שער אחד פנומלי, בו הוא עבר 2 שחקנים, ביצע דאבל פס ועבר שחקן נוסף בצורה מהפנטת וכבש, נחקק בזיכרון. ב-2011 הוא היה רק בן 19, אבל כולם ידעו שהוא הדבר הכי קרוב לפלה הבא. זה היה הרגע בו ידעו שילד הפלא מסנטוס מוכן לבמה האמיתית.

1 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ניימאר
(צילום: AFP)

60 מיליון אירו שילמה ברצלונה וניימאר חתם ל-5 שנים. שיתוף הפעולה עם מסי היה חלום רטוב של עולם שלם, ואכן הקסמים קרו: 84 שערים, 54 בישולים, זכייה בליגת האלופות ואין ספור רגעי קסם. ניימאר אכן היה הפלא שכולם חלמו שיהיה.
ואז הגיע הרגע שריסק את ניימאר. בעסקת ענק שילמה פריז סן ז'רמן את סעיף השחרור של ניימאר ורכשה אותו בסכום בלתי ניתן לעיכול - 222 מיליון אירו. ניימאר הוא שחקן שחי על רגש, הכמיהה להישגים והשמחה על המגרש הוציאו ממנו את המיטב. בצרפת הוא הפך בגיל 25 בלבד לשחקן כבוי. בכל 5 השנים שלו שם הוא כבש 77 שערים, פחות מאשר בברצלונה בליגה הרבה יותר קלה.
הוא רצה לחזור לברצלונה, בעוד האוהדים החלו לשרוק לו בוז והפגינו מחוץ לביתו. הם טענו שהוא רק מחפש "להיפצע" ולטוס לחגיגות בברזיל. ולאחר ההדחה של ברזיל במונדיאל ניימאר כבה. הוא לא שב לשחק כלל בשנת 2023, וגם לנאסר אל חלאיפי, הבעלים של האלופה מצרפת, כבר נמאס.
האם ככה דמיין ניימאר את הקריירה שלו בגיל 31? הוא עדיין מקום ראשון בברזיל יחד עם פלה עם 77 שערים בנבחרת, הוא עדיין סקורר ענק עם כמעט 300 שערים בקריירה, אך הוא כבר לא יהיה היורש של פלה. היו כאלה שדיברו עליו בעשור האחרון כמי שנמצא באותה מדרגה עם מסי ורונאלדו, אך משתרך כעת מאחור, והירידה מההר נראית קרובה מתמיד.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.