קוקו גוף בת ה-19 זכתה הלילה (בין שבת לראשון) באליפות ארה"ב - תואר הגראנד סלאם הראשון בקריירה שלה. האמריקאית (6 בעולם) השלימה מהפך ענק וניצחה, לעיני הקהל הביתי בניו-יורק, את ארינה סבאלנקה 6:2, 3:6, 2:6.
גוף, שקיבלה רוח גבית מהקהל הביתי, הפכה לבת העשרה ה-11 בלבד (נשים וגברים) שזוכה בטורניר גרנד סלאם. מי שכבר זכתה לכינוי "סרינה וויליאמס הבאה" בגיל 15 בזכות טורניר פריצה בווימבלדון - הספיקה לאבד את ההילה, לקבל אותה בחזרה ובטורניר הנוכחי הוכיחה שהיא מסוגלת להפוך לטניסאית הגדולה של הדור החדש.
8 צפייה בגלריה
גוף והגביע
גוף והגביע
טורניר חלומי. גוף והגביע
(צילום: Elsa/Getty Images)
8 צפייה בגלריה
גוף והגביע
גוף והגביע
גוף והחבר החדש
(צילום: AP Photo/John Minchillo)
8 צפייה בגלריה
קוקו גוף
קוקו גוף
גראנד סלאם ראשון בקריירה. גוף
(צילום: AP Photo/Charles Krupa)
8 צפייה בגלריה
קוקו גוף
קוקו גוף
דמעות של אושר. גוף
(צילום: AP Photo/Charles Krupa)
8 צפייה בגלריה
ארינה סבאלנקה
ארינה סבאלנקה
הגיעה כפייבוריטית. סבאלנקה המאוכזבת
(צילום: ELSA / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הבלארוסית המאוכזבת - שהגיעה כפייבוריטית - קיוותה להשיג את הניצחון ה-51 שלה בשנת 2023, במהלכה הגיעה לחצי גמר בכל ארבעת טורניר הגראנד סלאם (הראשונה שעושה זאת בעונה אחת מאז סרינה וויליאמס ב-2016). אבל אלופת אוסטרליה כשלה להשיג גראנד סלאם שני בקריירה, ותציין את העלייה למקום הראשון בדירוג על חשבון איגה שוויונטק עם אכזבה מסוימת.

מערכה ראשונה: 2:6 לסבאלנקה

סבאלנקה הפייבוריטית הגיעה חדה, השיגה שבירה כבר במשחקון הראשון ועלתה ל-0:2 מהיר. גוף נתנה לקהל המקומי סיבה לשמוח ואז שברה בעצמה בדרך ל-2:2. אבל סבאלנקה שברה פעם נוספת, שמרה על ההגשה אחרי שהייתה קרובה להישבר בעצמה עוד פעם, ואז שברה בדרך ל-2:5 מבטיח. ואכן, אחרי 40 דקות של טניס עלתה סבאלנקה ליתרון 0:1 במערכות, זאת למרות שלוש טעויות כפולות ולא פחות מ-14 טעויות לא מחויבות.
8 צפייה בגלריה
סבאלנקה
סבאלנקה
פתחה חזק. סבאלנקה
(צילום: CLIVE BRUNSKILL / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)

מערכה שנייה: 3:6 לגוף

בניגוד למערכה הראשונה, הפעם גוף הצליחה לשמור על ההגשה ועלתה ל-0:1. סבאלנקה השווה, גוף שוב שמרה על ההגשה, ואז האמריקאית הצליחה להציל נקודות משחקון ולהשיג את השבירה היקרה הודות לטעות כפולה של הבלארוסית. במשחקון החמישי היא כבר הייתה קרובה להישבר, אך עלתה ליתרון 1:4. כל אחת שמרה על ההגשות שלה עד לסיום, וגוף השוותה ל-1:1 במערכות אחרי 3:6 בתום 44 דקות.
8 צפייה בגלריה
גוף
גוף
כפתה סט שלישי. גוף
(צילום: ANGELA WEISS / AFP)

מערכה שלישית: 2:6 לגוף

גוף המשיכה את המומנטום מהסט השני עם שבירה במשחקון הראשון, שמרה על ההגשה ואז שברה פעם נוספת - ועלתה ל-0:3, כסבאלנקה המתוסכלת ביצעה שלל שגיאות לא מחויבות. האמריקאית המשיכה לחגוג, אבל אז הבלארוסית צימקה ל-4:2 אחרי שניצחה בשני משחקונים רצופים. גוף לא נרתעה, עלתה ל-2:5, ושמרה על ההגשות בדרך לניצחון במערכה ובמשחק כולו.
8 צפייה בגלריה
גוף
גוף
ענקית. גוף
(צילום: ANGELA WEISS / AFP)
פורסם לראשונה: 23:03, 09.09.23