מלחמת "חרבות ברזל" נכנסה אתמול (ראשון) לשבוע השני שלה, והספורטאים הישראלים, בדגש על הספורט האולימפי, מוצאים את עצמם בבעיה. נבחרת הג'ודו הייתה אמורה להמריא לגרנד סלאם אבו דאבי באיחוד האמירויות (24-26 לאוקטובר), כהכנה לאליפות אירופה שתיערך בשבוע שלאחר מכן במונפלייה שבצרפת, אבל החליטה לוותר על נסיעתה.
בימים האחרונים נמחקה הנבחרת הישראלית, שהייתה אמורה לצאת בסגל מלא, מרשימת המדינות המשתתפות, כשהיא מוותרת על לא מעט נקודות לקריטריון האולימפי לקראת המשחקים האולימפיים בפריז 2024, משום שהטורניר לא צפוי להיות עמוס במתחרים. לפני חמש שנים, באוקטובר 2018, קרתה היסטוריה על אדמת המדינה הערבית עם מדליות הזהב של שגיא מוקי ופיטר פלצ'יק והביקור של שרת הספורט דאז מירי רגב, שדגל ישראל הונף וההימנון הלאומי "התקווה" נשמע באיחוד האמירויות.
1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בג'ודו
נבחרת ישראל בג'ודו
נבחרת ישראל בג'ודו, לא תיסע לאיחוד האמירויות
(צילום: איגוד הג'ודו העולמי)
בנבחרת מספרים שלאחר מחשבה האם לצאת לתחרות באיחוד האמירויות, כאמור הכנה לקראת אליפות אירופה, הוחלט שביטחון הנבחרת חשוב יותר מכל ניקוד כלשהו - ולכן הנסיעה מבוטלת. "יש סיבות ביטחוניות בתקופה הזו", נאמר. למרות שתחרות גראנד סלאם, על פי טבלת הניקוד, מספקת לא מעט נקודות, בנבחרת לא מודאגים. עד סגירת הקריטריון לפריז 2024 ייערכו עוד כמה תחרויות כאלה, כולל הגראנד סלאם השנתי בת"א בפברואר 2024.
ואם כבר הטורניר באבו דאבי וישראל, אז אחרי ארבע שנים של השעייה, הנבחרת האיראנית חוזרת להתחרות בדיוק בתחרות הזו. כזכור, באליפות העולם ב-2019, בה סעיד מולאי ושגיא מוקי (אלוף העולם היוצא מול הנכנס לשנה הזו) היו אמורים להתחרות זה בזה איך האיראני לא התייצב (ועקב אירוע זה ערק מאיראן). אחרי כך, החליט איגוד הג'ודו העולמי להעניש את איגוד הג'ודו האיראני על סירובו להתחרות נגד ישראלים ופגיעה ברוח הג'ודו.