אם מכבי ת"א תפטר את עודד קטש, שמותיהם של צ'אבי פסקואל, פאבלו לאסו ואטורה מסינה נשמעים חזק על ידי האוהדים ביציעים. אישית הייתי ממליץ על מאמן ישראלי, אבל אם כבר זר, יש רק מועמד אחד היום ביורוליג שהייתי מציע ללכת עליו.
לאחר ההפסד בגמר הגביע להפועל ירושלים ולאור התצוגות הלא מחמיאות ביורוליג, התקבל הרושם ששעון החול של עודד קטש הולך ואוזל, שלא לומר התהפך. עושה רושם שהספירה לאחור לקראת סיום תפקידו, גם אם יהיה זה בעונה הבאה, החלה.
1 צפייה בגלריה
"מי שהחליט לא להכניס אוהדים לא מבין מהחיים שלו". שאראס
"מי שהחליט לא להכניס אוהדים לא מבין מהחיים שלו". שאראס
"מי שהחליט לא להכניס אוהדים לא מבין מהחיים שלו". שאראס
(צילום: EPA)
אין יותר מדי מאמנים בהיסטוריה שאיבדו תואר במכבי בליגה ונותרו בתפקיד. לאחרונה המכביזם מעט נשחק או שינה את פניו, ואולי בגלל זה ניתן למצוא ברשימת ה"נשארים למרות שהפסידו" מאמנים מהעשור השני של שנות האלפיים. כמו למשל דייויד בלאט (הפסיד אליפות למכבי חיפה ב-2013), גיא גודס (הפסד בחצי הגמר לאילת ב־2015), נוון ספאחיה (הפסד בגמר הגביע לחולון ב-2018) ויאניס ספארופולוס (הפסדים בגביע המדינה). לכל אחד מהם כנראה יש את "ההצדקה" למה הוא נשאר בתפקיד, אבל כמה שנים מוקדם יותר אותם מאמנים לא היו זוכים להמשיך.
אם אכן מכבי תחליט בסופו של דבר שהיא נפרדת מקטש, שמו של פסקואל הוא השם החזק ביותר אצל האוהדים. גם שמו של לאסו עלה לא פעם. אפילו את שמו של מסינה שמעתי כמה פעמים. לגבי לאסו אני אהיה קצר. אני לא יודע אם מבחינה בריאותית הוא מוכן לאמן קבוצת יורוליג, בטח לא כזו שלחוצה כמו מכבי. לא הייתי ממליץ למכבי להמר עליו.
אבל אף אחד מהשלושה, לדעתי, לא מתאים למכבי מסיבה אחת - כל אחד מהמאמנים האלה עבד בשנים האחרונות בקבוצות בעלות תקציבים בלתי נגמרים. אני לא מזלזל ביכולות שלהם לבנות את מכבי ולהוביל אותה, אני פשוט חושב שלעבוד בקבוצה עם תקציב מוגבל זה מקצוע. ולא לכולם יש את היכולות האלה.
כל אחד מהם אימן בשנים האחרונות קבוצות ששוק השחקנים היה פרוס לרגליהם, כסף יש כמו מים, והוא מקבל כל שחקן שרוצה. ואם נפצע שחקן תוך זמן קצר הוא כבר מקבל את המחליף שרצה. במכבי, לעומת זאת, המאמן נאלץ לפעמים להתפשר בשל מוגבלות התקציב. קחו לדוגמה את העונה, כאשר מכבי הביאה את בריימו ואדאמס, אחרי הפציעות של היליארד ופוית'רס. השניים הם שחקנים שבמקרה הטוב טעונים הוכחה ביורוליג ובמקרה הפחות טוב פשוט לא ברמה של היורוליג. הדבר יכול לרמוז על הידוע, התקציב של מכבי מוגבל וכל החתמה צריכה להיות בינגו.
אינסטינקטיבית, אם הייתי צריך להמליץ למכבי על מאמן, הייתי אומר מאמן ישראלי. אני לא חובב גדול של מאמנים זרים, אבל אם מכבי בכל זאת תחליט ללכת על זר, הייתי ממליץ להם ללכת על שאראס. לא בגלל הנוסטלגיה ולא בגלל שאני חושב שהוא מאמן גדול (אגב, אני לא חושב ככה). רק בגלל סיבה אחת. מכבי צריכה מאמן שיודע לנהל קבוצה קטנה.
כן, מכבי קבוצה קטנה. או לפחות לא גדולה ברמה התקציבית. נכון ששאראס נכשל בברצלונה, אבל המודל עליו אני מתבסס הוא התקופה של הליטאי בז'לגיריס. בתקופתו בז'לגיריס, שאראס הוביל את הליטאים לפלייאוף בשתיים מתוך שלוש עונות (מלאות) שאימן את הקבוצה. המקום הנמוך ביותר שסיימה בו היה המקום ה-10. גם בעונת הקורונה ז'לגיריס הייתה במקום ה־9, רחוקה ניצחון אחד מהכניסה לטופ 8 של אותה עונה, עד שזו בוטלה. הדובדבן שבקצפת כמובן הייתה עונת 2018. ז'לגיריס, בהנהגתו, הגיעה עד לפיינל פור של היורוליג ואפילו ניצחה את צסק"א במשחק על המקום השלישי.
נכון ששיחקו אז בז'לגיריס שחקנים כמו אודריך, פנגוס, אקסל טופאן, ארון וויט ואיזה אחד ואסיליה מיצ'יץ'. אבל גם עכשיו במכבי יש את לורנזו בראון, בולדווין (כנראה) קולסון והיליארד. מעל לכל התקופה שלו בז'לגיריס מעידה על דבר אחד – שאראס ידע לנצל את הפוטנציאל של הסגל שעמד לרשותו ולהביא אותו למעמד היוקרתי. על הסגנון אפשר להתווכח, אבל שאראס מאז ומתמיד היה בן אדם עם אישיות מעניינת. הוא עשה את זה במכבי כשחקן ואני מאמין שהוא ידע לעשות זאת גם במכבי גם כמאמן אם וכאשר. ההיכרות שלו עם המועדון והעבודה הלחצים שבקבוצה לא זרים לו, היא בונוס.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.