לפני כמה ימים התפרסם נתון שגרם לשריון של לברון ג'יימס להיסדק, אפילו אם נזכרים בכך שהוא חוגג 37 בסוף החודש. במהלך 15 עונותיו הראשונות ב-NBA, הסופרסטאר החמיץ 71 משחקי ליגה בלבד. כמה פיספס בארבע העונות האחרונות, כולן בלייקרס? ניחשתם נכון – 71 משחקים.
אם בעונות הקודמות הוא נעדר בגלל פציעות, חלקן קלות ואחרות רציניות יותר, השנה הסיפור קצת שונה. זה התחיל עם פציעות בקרסול ובבטן, נמשך עם הרחקה ממשחק אחד בעקבות מרפק ספק מכוון לפניו של אייזיאה סטיוארט מדטרויט והסתיים עם כניסה ויציאה מפרוטוקול הקורונה, מה שגרם לו לזעום על התנהלות הליגה.
6 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס מאוכזב
לברון ג'יימס מאוכזב
לברון ג'יימס מאוכזב
(צילום: רויטרס)
מתוך 24 משחקים של הלייקרס העונה (מאזן 12:12), קינג ג'יימס הופיע בחצי מהם וגם התוצאות איתו לא מרשימות במיוחד – שבעה ניצחונות וחמישה הפסדים, ומקום שישי בלבד במערב. המרחק מגולדן סטייט ופיניקס הלוהטות, שתיהן מחזיקות במאזן 4:20, נראה אסטרונומי ומזל שיתר הקבוצות במערב גם לא מבריקות במיוחד, אז אפשר לתקן.

לברון נגד הליגה

חוסר העקביות הזו פוגעת בשטף של הקבוצה, שעדיין מנסה לחבר את כל החתיכות החדשות. "זה קשה כשלברון יוצא ונכנס מהסגל, במיוחד כשאין סיבה", התייחס אנתוני דייויס לסאגה סביב הכוכב, שבתוך ימים בודדים התוצאה שלו יצאה שלילית ואז חיובית, ואז שוב שלילית. "שיחקנו טוב, לכן זה מתסכל מעט, למרות שאף אחד לא מרחם עלינו וגם אנחנו לא. אנחנו צריכים לנצח עם השחקנים שזמינים אצלנו".
התחושות אצל לברון היו קשות יותר מן הסתם, ואחרי שחזר מהבידוד (והיה פושר בהפסד לקליפרס) הגדיר את החוויה שלו בפרוטוקול הבריאות של ה-NBA כ"מבלבלת, מתסכלת ומכעיסה". ביום שלישי ג'יימס החמיץ את המשחק מול סקרמנטו בחוץ בעקבות בדיקה חיובית ונאלץ לשוב ללוס אנג'לס לבדו במטוס שהקבוצה חכרה עבורו.
לברון סיפר שהבדיקה הראשונה יצאה שלילית ובדיקה נוספת יצאה חיובית, מה שהוביל לבדיקות אצל אנשי ושחקני הקבוצה שבילו עם משפחותיהם במהלך חג ההודיה. לפי ג'יימס, מה שעיצבן אותו היה העובדה שהוא נשלח לבידוד אחרי תוצאה חיובית אחת, במקום לערוך בדיקה נוספת. "הייתי צריך לשוב הביתה בעצמי מסקרמנטו, הליגה לא נתנה לאף אחד לטוס איתי, אפילו לא לאבטחה", סיפר לברון. "ואז הייתי צריך לשים את ילדיי בבידוד, הציבו אותי בסיטואציה לא נוחה. זה מה שהכעיס אותי".
6 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס מול הקליפרס
לברון ג'יימס מול הקליפרס
שב אחרי עוד היעדרות והיה בינוני. לברון מול הקליפרס
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
לברון אחרי ההרחקה מול דטרויט
לברון אחרי ההרחקה מול דטרויט
לברון אחרי ההרחקה מול דטרויט
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
לברון בקרב החוזר מול אייזיאה סטיוארט
לברון בקרב החוזר מול אייזיאה סטיוארט
לברון בקרב החוזר מול אייזיאה סטיוארט
(צילום: AFP)
יומיים לאחר מכן, ביום חמישי, לברון קיבל אישור לשוב לסגל אחרי שיצאו לו שתי תוצאות שליליות תוך 24 שעות. ב-ESPN דיווחו שמאז ששב ללוס אנג'לס, הוא קיבל לא פחות משמונה תוצאות שליליות. "זה מצער לקבל תוצאה חיובית גבולית וישר להישלח לבידוד", הוסיף לברון שכמו יתר שחקני הליגה, מחויב לקבל את זריקת הבוסטר כדי לעמוד בפרוטוקולים הנוקשים של הליגה.
זו לא הפעם היחידה העונה שלברון מבקר את התנהלות הליגה. אחרי שהושעה למשחק אחד בפעם הראשונה בקריירה בעקבות המרפק לפניו של סטיוארט (שניהם הורחקו מהמשחק עצמו), שכזכור ניסה לתקוף אותו והושעה לשני משחקים, אמר: "ברגע שראיתי שרוב (פלינקה – נשיא פעולות הכדורסל בלייקרס) התקשר ולא עניתי, ידעתי שאני מושעה. זה חתיכת בולשיט, אבל שיהיה".
לברון היה עצבני, שוב, וכשחזר לפרקט סיפק את משחקו הטוב ביותר העונה עם 39 נקודות גדולות וניצחון על אינדיאנה בהארכה, כולל שלשת קלאץ' על הפנים של דומנטאס סאבוניס, חיקוי של "ריקוד סאם קאסל" וגם קנס של 15 אלף דולר על תנועה מגונה. במשחק הבא הלייקרס ולברון (30 נקודות ו-11 אסיסטים) הסתבכו עם סקרמנטו החלשה בבית ונכנעו אחרי מרתון של שלוש הארכות. צעד קדימה, שניים אחורה.
6 צפייה בגלריה
נקנס בשל "תנועה מגונה". לברון מחקה את סאם קאסל
נקנס בשל "תנועה מגונה". לברון מחקה את סאם קאסל
נקנס בשל "תנועה מגונה". לברון מחקה את סאם קאסל
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס וראסל ווסטברוק
לברון ג'יימס וראסל ווסטברוק
שיתוף הפעולה עדיין לא אידיאלי. לברון ו-ווסטברוק
(צילום: AP)
לברון עוד הספיק לקלוע 33 נקודות ו"לנקום" בדטרויט ובסטיוארט, אבל כאמור נאלץ להיכנס לבידוד והחמיץ את הניצחון על הקינגס. "כבר נכנסתי לקצב ממש ממש טוב לפני המשחק מול סקרמנטו – בהתקפה, בהגנה", אמר הכוכב. "זה היה מאוד מתסכל, קודם הפציעות ואחר כך הבידוד הלא מוצדק שגרם לי להפסיד משחק והוציא אותי מהכושר. זו פתיחת עונה מאוד מאתגרת עבורי, אבל אני חושב שבהמשך יקרו דברים טובים".
המספרים של לברון די זהים לאלה מהשנים האחרונות, אבל הירידה הקלה באסיסטים (6.8 לעומת 7.8 בעונה שעברה) מעידה על כך שכובד המשקל עבר מעט לכיוון של ראסל ווסטברוק (8.6 אסיסטים למשחק), ולא בטוח שזה עובד לטובת הקבוצה. מה שעשוי להדאיג את פרנק ווגל בנוגע לכוכב הגדול הוא מספר הדקות (36.9) – הכי הרבה מאז עונת 2017/18. נכון שהוא הופיע בפחות משחקים העונה והלייקרס עברו כמה הארכות, אבל מדובר בעונתו ה-19 בליגה והוא נושק לגיל 37.
הלילה (בין שלישי לרביעי) הלייקרס יארחו את היריבה המרה בוסטון, וחוץ מנקמה על התבוסה במשחק הקודם בין השתיים, לברון (25.6 נקודות למשחק) ינסה לייצב את העונה האישית המוזרה וליצור סוף-סוף מומנטום עבור עצמו ובטח עבור קבוצתו.
פורסם לראשונה: 09:00, 07.12.21