לפני כמה שבועות דנו אנשי פיפ"א והציעו רעיון חדש לחוק במשחק הכדורגל שנקרא כרטיס כחול, שאומר שהשחקן מורחק ל־10 דקות ואז חוזר לשחק. היוזמה לא קיבלה אישור וחבל, כי דבר כזה רק יכול להוסיף לחוויה של המשחק.
לאורך ההיסטוריה נוצרו כמה חוקים שבאו לעולם תוך כדי תנועה ושינו את פני המשחק. הנה כמה מהם:
1 צפייה בגלריה
קיין
קיין
קיין
(צילום: AP)
דו קרב פנדלים: חוק הכרעת משחק בפנדלים נכנס לראשונה במונדיאל 1970, ואלו שאחראים למהפכה הם שני ישראלים, מיכה אלמוג ז"ל שכיהן כיו"ר התאחדות לכדורגל ויוסף דגן ז"ל שמילא כמה תפקידים בכירים בהתאחדות. הרעיון הגיע לאחר שנבחרת ישראל לא עלתה לחצי גמר אולימפאדת מקסיקו סיטי 1968 רק בגלל שהפסידה בהטלת מטבע. האמת? צודקים.
כרטיס צהוב ואדום: החוק הומצא בשנת 1966 ונכנס לראשונה במונדיאל 1970 כדי לעשות סוף סוף סדר במגרש. הכרטיס הצהוב נועד למקרים של בזבוזי זמן, התנהגות בלתי ספורטיבית, התחצפות לשופט וכו', וכרטיס אדום במקרה של עבירה חמורה.
חילופים: עד 1958 ניתן היה לעשות חילופים רק במקרה של פציעת שוער. ב־1965 כבר היה אפשר לערוך חילוף אחד במקרה של פציעה, ומ־1967 ניתן להחליף שני שחקנים ללא קשר לפציעות. מ־1995 זה כבר עלה לשלושה חילופים, וכאוס הקורונה הגדיל את המספר לחמישה.
החזרת כדור לשוער: פעם, במהלך המשחק, שוער היה יכול לתפוס בידיים כדור שמסר לו שחקן מהקבוצה שלו, מה שגרם לבזבוזי זמן ולמשחקים הגנתיים מדי. הדוגמה הטובה לכך היא מונדיאל 1990, שנחשב למשמים בהיסטוריה, וב־1992 שמו סוף להפקרות.
נבדל: החוק הומצא באנגליה אי שם במאה ה־19 עבר לא מעט תהפוכות, עד שכיום הוא בגרסה הכי מרוככת שלו, כמו לדוגמה שקו אחד לא נחשב לעבירת נבדל.
אין ספק שאלו חילופים שרק הוסיפו לחוויה של משחק הכדורגל ובהחלט וכדאי ויפה שעה אחת קודם שראשי פיפ"א ימצאו לעצמם עוד רעיונות יצירתיים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.