רגע לפני שהיא פותחת ביום שישי את השתתפותה בטור דה פראנס, קבוצת "ישראל פרמייר טק" הודיעה על פרויקט חדש – הקמת מרכז רכיבה ייחודי ברואנדה שאמור לשרת עשרות אלפי צעירים במדינה האפריקאית. המרכז, שייקרא "מגרש החלומות", יוקם בחבל בוגאסרה, הנחשב לאזור נחשל בו מתגוררים כ-120 אלף ילדים ונערים במאות כפרים קטנים.
מדי הקבוצה החדשים, איתם תתחרה לראשונה בטור דה פראנס שיוזנק השנה בקופנהגן, עוצבו במיוחד בהשראת פרויקט "רוכבים אל השינוי", במסגרתו הקבוצה אימצה וטיפחה בשנה האחרונה את קבוצת הנשים היחידה ברואנדה, יזמה חוגי רכיבה לילדים ובני נוער וסיפקה ציוד רכיבה. "מגרש החלומות" מיועד להיות הצעד הבא בפעילות ביבשת, ואמור לכלול מתחם רכיבה מתקדם לילדים (ראשון מסוגו ברואנדה), מסלול אימונים ומרוצים, ובהמשך גם אקדמיה לטיפוח רוכבים, מכונאים ומדריכים. יש לציין כי הענף הפנה תשומת לב ומשאבים רבים לאפריקה מאז תחילת שנות האלפיים, אחרי שהתברר גודל הפוטנציאל של הרוכבים המקומיים.
4 צפייה בגלריה
ישראל פרמייר טק
ישראל פרמייר טק
רוכבי "ישראל פרמייר טק" ברואנדה
(צילום: זיו שרצר)
(הפרויקט החדש)

"ישראל פרמייר טק" מתכוונת לשתף אוהדים מכל העולם בתהליך, והשיקה היום קמפיין גיוס המונים בינלאומי עם הקריאה לתרום להקמת המרכז: "בואו נקים את 'מגרש החלומות' יחד איתכם". כל רוכבי הקבוצה ואנשי הצוות נרתמו להוביל את הקמפיין בתרומות ובגיוס תורמים, בעוד ראשי הקבוצה ובעליה הצהירו שיתרמו לפחות סכום זהה לסך כל התרומות שיאספו ברחבי העולם למען הקמת המרכז. את השטח עליו יוקם המרכז העמידה לרשות הקבוצה "עמותת התקווה", מרכז קהילתי וחינוכי אותו הקים סרג' גאסור, ניצול טבח ברואנדה שאיבד בה רבים מבני משפחתו.
הבעלים של הקבוצה, סילבן אדמס ורון בר און: ״עבורנו הפרויקט הוא חלק מהזהות של הקבוצה הזו משחר הקמתה. אנחנו רואים את הקבוצה כשגרירת ישראל היפה והמצליחה בעולם ומקדמים את הרוכבים הישראלים והענף כולו בישראל. אפריקה ורואנדה הם 'תיקון העולם' שלנו כיהודים וכבני אנוש – ואנו מקווים ומאמינים שנוכל להביא אוהדים מישראל והעולם כולו להתאחד מאחורי הפרויקט הזה שילדי רואנדה כה ראויים לו".
4 צפייה בגלריה
ישראל פרמייר טק
ישראל פרמייר טק
המדים החדשים
(צילום: נועה ארנון)
4 צפייה בגלריה
ישראל פרמייר טק
ישראל פרמייר טק
(צילום: נועה ארנון)
כריס פרום הבריטי, חבר הקבוצה ואלוף הטור דה פראנס ארבע פעמים בעבר, התייחס לפרויקט בתור יליד קניה שרואה את אפריקה כחלק מהזהות שלו: "כאשר גדלתי כילד באפריקה, אופניים סימלו עבורי חופש, ההזדמנות לחוות את העולם סביבי. כמי שגדל בסביבה בה אין מתקן ראוי, מערכת תומכת ולעתים קרובות אף בלי זוג אופניים - מי כמוני יודע עד כמה היוזמה הנהדרת הזו של הקבוצה להקים מרכז אופניים שיאפשר לילדים להגשים חלומות היא חיונית".
רוכב האופניים הישראלי גיא שגיב: "כמי שזכה לפגוש ברואנדה את הילדים ובני הנוער המדהימים האלו כאשר השקנו לראשונה את פרויקט הסיוע לפני שנה – אני מתרגש מההזדמנות ללכת על פרויקט בניית מרכז הרכיבה שיכול לשנות את חייהם של רבים מהם".
4 צפייה בגלריה
ישראל פרמייר טק
ישראל פרמייר טק
פרויקט מרגש
(צילום: זיו שרצר)